Quantcast
Τροχόσπιτα: Αυξήθηκαν κατά 30% οι αφίξεις στην Βόρεια Ελλάδα -Τι ζητεί ο κλάδος - enikonomia.gr
share

Τροχόσπιτα: Αυξήθηκαν κατά 30% οι αφίξεις στην Βόρεια Ελλάδα -Τι ζητεί ο κλάδος

δημοσιεύτηκε:

Αυξημένη συνολικά κατά 30% -σε σχέση με πέρυσι- είναι φέτος η έλευση ξένων τουριστών με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα στη Βόρεια Ελλάδα. Η αύξηση των προερχόμενων από Τουρκία οχημάτων είναι μεγαλύτερη του 20%, ενώ σημαντικά αυξημένες είναι και οι αφίξεις από τις χώρες των Βαλκανίων.

Ωστόσο οι αφίξεις των βορειοευρωπαίων, είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 15% σε σχέση πέρυσι, εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων στις χώρες τους και της σημαντικής ανατίμησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο Αντώνης Ζαμπέτας, στέλεχος επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην αγορά του κάμπινγκ, υψηλά στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στη Βόρεια Ελλάδα, βρίσκεται η Χαλκιδική, στην οποία κατευθύνεται το 50% του συνόλου, ενώ ποσοστό 30% «ψηφίζει» Πιερία και ένα 20% «παίρνει τα βουνά» κυρίως προς την Πίνδο. Ωστόσο, όπως είπε οι εφετινές αφίξεις από την Τουρκία είναι πρωτοφανείς.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, χρόνο με τον χρόνο ολοένα και αυξάνουν αυτοί που αναζητούν τη δροσιά στη φύση εν μέσω θέρους, γεγονός που υπό προϋποθέσεις μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην «πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας».

Συνολικά στην ΕΕ και με βάση τα επίσημα στοιχεία του European Caravan Federation (ECF), υπάρχουν 2,8 εκατ. αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και 3,8 εκατ. απλά τροχόσπιτα και ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των διανυκτερεύσεων κάμπινγκ και του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών, ανήλθε το 2022 στα 120 δισ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με το εθνικό ακαθάριστο προϊόν της Ελλάδας. «Με ανέξοδες, ή έστω πολύ χαμηλού κόστους ενέργειες και επενδύσεις, αλλά με ισχυρή πολιτική βούληση, ο κλάδος του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική μας οικονομία και να λειτουργήσει καθοριστικά για την πραγματοποίηση του 12μηνου τουρισμού στην Ελλάδα», είπε ο κ. Ζαμπέτας.

Οι θετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης

Ο κ. Ζαμπέτας εξέφρασε την ικανοποίηση του κλάδου των τροχόσπιτων για πρωτοβουλίες που ελήφθησαν από την κυβέρνηση, προκειμένου να «ξεκλειδώσει» η αγορά του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στην Ελλάδα.
Στις θετικές ενέργειες που έγιναν και λειτούργησαν ευεργετικά για τον κλάδο του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου, συγκαταλέγεται σύμφωνα με τον ίδιο και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα μετά από 40 χρόνια. Βάσει της νέας νομοθεσίας, τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα διαθέτουν πλέον ειδική ξεχωριστή πινακίδα και ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας και έτσι, όπως σημείωσε, δεν αποκλείεται να ανοίξει και η αγορά ενοικίασης τους.

Με εθνική στρατηγική & camper stop, ο κλάδος θα «πατήσει γκάζι»

«Το αυτοκινούμενο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς μελλοντικούς τρόπους τουρισμού για την Ελλάδα», επισήμανε ο κ. Ζαμπέτας, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι χωρίς τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση της αγοράς των τουριστών αυτοκινούμενου τροχόσπιτου και την υλοποίηση επενδύσεων σε υποδομές, «η χώρα μας δε θα καταφέρει να επωφεληθεί στον βαθμό που μπορεί, με δεδομένο μάλιστα ότι αποτελεί μια από τις πιο αγαπητές παγκοσμίως- μεταξύ άλλων για τον πολιτισμό, το κλίμα και τη γαστρονομία της».
Έτσι, χωρίς νομοθετικό πλαίσιο που θα ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των χώρων στάθμευσης (camper stop) για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα-σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένας νόμιμος- «πως θα έρθουν στην Ελλάδα οι ξένοι να ξεχειμωνιάσουν;», αναρωτήθηκε ο ίδιος.

Το αυτοκινούμενο ανήκει στην κατηγορία Μ1 Ι.Χ. αυτοκινήτων και έτσι μπορεί να σταθμεύσει όπου κι ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, αλλά αυτό που δεν μπορεί να κάνει είναι να προβεί σε ενέργειες κάμπινγκ, δηλαδή να ανοίξει παράθυρα, τέντες, να βγάλει τραπεζοκαθίσματα. «Αυτό όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται ειδικός χώρος, όπου εκτός της στάθμευσης θα μπορεί να κάνει και σέρβις. Δηλαδή να πάρει νερό και να αδειάσει τις δεξαμενές λυμάτων. Ο χώρος αυτός ονομάζεται διεθνώς camper stop, μπορεί να είναι αποκλειστικά για αυτοκινούμενα αλλά και μικτός με άλλα ΙΧ αυτοκίνητα –πάντα όμως οριοθετημένος για τα αυτοκινούμενα», σημείωσε.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.