Η διαχρονική παρουσία της ελληνόκτητης Ακτοπλοΐας, η γενικότερη δυναμική του κλάδου της Κρουαζιέρας που αναπτύσσεται διαρκώς σε παγκόσμιο επίπεδο και η ενίσχυση του yachting στην Ελλάδα με επαγγελματικά σκάφη, αποτέλεσαν τα βασικά θέματα συζήτησης στη συνάντηση, που πραγματοποίησαν στην Επιχειρηματική Λέσχη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.
Οι Β. Κορκίδης, Πρόεδρος Ε.Β.Ε.Π., Κ. Αχλαδίτης, Β΄ Αντιπρόεδρος Ε.Β.Ε.Π., Ν. Μαυρίκος, Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. & Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων Ε.Β.Ε.Π., τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, Κ. Κορωνάκης, Α. Κανελλάτου, Γ. Πολέμη, Ι. Πολυχρονόπουλος, καθώς επίσης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες με τον κ. Α. Καλούδη και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ. Μ. Σακέλλης συμφώνησαν ότι, στο πλαίσιο της διαβούλευσης με την Ο.Λ.Π. ΑΕ, οι φορείς θα αποστείλουν τις εξειδικευμένες προτάσεις και τα σχόλιά τους για την τελική διαμόρφωση του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένα Πειραιά.
Όπως αναφέρθηκε, πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στις λιμενικές και εμπορικές δραστηριότητες και λιγότερο σε άλλες δραστηριότητες, ενώ κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή των φορέων σε εμπορικές χρήσεις τύπου αεροδρομίου, στα παλιά και νέα Cruise Terminals. Όσον αφορά στην πορεία υλοποίησής τους, ο κ. Β. Κορκίδης, υπογράμμισε πως “δεν υπάρχει ορατός κίνδυνος απόκλισης από τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης. Επομένως, τα επόμενα τρία χρόνια, ο Πειραιάς αναμένεται να αναπτυχθεί, τόσο επενδυτικά, όσο επιχειρηματικά και χωροταξικά”. Μάλιστα, στο πλαίσιο του εν λόγω ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη των λιμενικών και εμπορικών δραστηριοτήτων του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας και της Ν.Α. Μεσογείου, πρότεινε να αναλάβει το Ε.Β.Ε.Π. το κόστος εκπόνησης συμπληρωματικής μελέτης, με στόχο τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης, σε συνεργασία πάντα με το Δήμο και την Περιφέρεια Πειραιά, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τη δυνατότητα σύνδεσης με το σχέδιο της ΟΧΕ.
Επίσης, τονίστηκε, η αναγκαιότητα εφαρμογής του ISPS Code (International Ship and Port Facility Security) στην κλειστή λιμενική χερσαία ζώνη για την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμένων και των πλοίων, γεγονός που θα εξυπηρετήσει τον κλάδο της Ακτοπλοΐας. Ακόμη, ζητήθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς να αποστείλει τις θέσεις του, σχετικά με τη δημιουργία εμπορικών κέντρων στη χερσαία λιμενική ζώνη. Όπως σημειώθηκε, τα ξενοδοχεία και άλλες υπηρεσίες, θα ενισχύσουν το “home porting” και θα δημιουργήσουν ενδιαφέρον για μεγαλύτερης διάρκειας παραμονή επιβατών της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας στο λιμάνι, αλλά και την πόλη. Προκειμένου η χώρα μας να ωφεληθεί περισσότερο από την γενικότερη δυναμική του κλάδου της Κρουαζιέρας, ο κ. Θ. Κόντες, διατύπωσε μία σειρά προτάσεων, οι βασικότερες εκ των οποίων είναι: εφαρμογή λιμενικής – τουριστικής πολιτικής προς τη σωστή κατεύθυνση και αξιοκρατική προσέγγιση αποφάσεων, προγραμματισμός και σταδιακή κατασκευή υποδομών σε λιμένες / αεροδρόμια / οδικά δίκτυα / ανάδειξη αρχαιολογικών μνημείων, βελτίωση υπηρεσιών, εξυπηρέτηση πλοίων και επιβαινόντων σε προορισμούς επικράτειας και προώθηση τοπικών προϊόντων, εξάλειψη γραφειοκρατίας και διατυπώσεων, με σκοπό να γίνει η χώρα άκρως ελκυστική στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, απλοποίηση τελωνιακών διατυπώσεων, εξέταση για ενδοκοινοτική κρουαζιέρα με ανταγωνιστικούς όρους.
Επιπρόσθετα, ο κλάδος του yachting αποτελεί βασικό παράγοντα ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, δεδομένου ότι η “πολυνησία” και οι αμέτρητες παραλίες προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους απαιτητικούς πελάτες του. Ο εκσυγχρονισμός ελέγχου σκαφών και η εξυπηρέτηση μαρίνων, με νομιμοποίηση των υπηρεσιών και στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, είναι άμεσα θέματα που πρέπει να επιλυθούν για να εξελιχθεί η χώρα μας σε πρώτο προορισμό του yachting.