Της Εύας Δ. Οικονομάκη
Η δυναμική διείσδυση στις χώρες BRIC (Βραζιλία, Ινδία, Ρωσία, Κίνα) αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του υπουργείου Τουρισμού, με τους ιθύνοντες να επιδιώκουν την προσέλκυση επισκεπτών που αποζητούν υψηλή ποιότητα παροχών και εμπειριών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Εnikonomia, το αρμόδιο υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει σε ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η ροή των ταξιδιωτών από τις αναδυόμενες αγορές της Βραζιλίας, της Ινδίας και της Κίνας και παράλληλα να αναθερμανθεί το τουριστικό ενδιαφέρον της ρωσικής αγοράς, η οποία τα τελευταία χρόνια υπήρξε μία από τις πιο σημαντικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα.
Ταξιδιώτες υψηλού εισοδήματος
Μάλιστα, με βάση την πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού οι τέσσερις αυτές αγορές μπορούν να κάνουν τη διαφορά, δεδομένου ότι οι επισκέπτες που προέρχονται από τις χώρες αυτές ανήκουν στην πλειονότητά τους στην υψηλή εισοδηματική τάξη και έχουν υψηλή κατά κεφαλή δαπάνη σε κάθε ταξίδι τους.
Η Ρωσία αποτελεί την πλέον ανερχόμενη τουριστική δύναμη της Ευρώπης, με τη μεσαία τάξη να εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με τα ταξίδια αναψυχής, τη στιγμή που η Κίνα αναδείχθηκε το 2014 στη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού του κόσμου.
Παρά τη μεγάλη πτώση που αναμένεται να παρουσιάσει για το 2015 -σύμφωνα με τις προκρατήσεις και τις προγραμματισμένες πτήσεις-, η αγορά της Ρωσίας έχει καταστεί μία από τις βασικές χώρες εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αφού περισσότεροι από 1 εκατ. Ρώσοι επισκέπτονται τη χώρα μας την τελευταία τριετία.
Την ίδια στιγμή, έντονο είναι το ενδιαφέρον των επισκεπτών από την Κίνα, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται στον προγραμματισμό τριών απευθείας πτήσεων για το ερχόμενο καλοκαίρι από την Αθήνα με προορισμό το Πεκίνο και τη Σανγκάη.
Δυναμικά αναπτυσσόμενες τουριστικά είναι και οι αγορές της Ινδίας και της Βραζιλίας, με περισσότερους από 20 εκατομμύρια Ινδούς και Βραζιλιάνους να ταξιδεύουν σε όλο τον πλανήτη.
Δίκτυο συνεργασιών
Ηδη, για την ανάπτυξη των θέσεων του ελληνικού τουρισμού στις αγορές της Βραζιλίας, της Κίνας, της Ινδίας και της Ρωσίας, ο ΕΟΤ συνεργάζεται με ταξιδιωτικούς οργανισμούς του εξωτερικού, αεροπορικές εταιρείες, καθώς και ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, στοχεύοντας στη δημιουργία δικτύου συνεργασιών για τη στήριξη της παρουσίας του τουρισμού στις αγορές αυτές.