Περισσότεροι Ολλανδοί τουρίστες αναμένεται να επισκεφτούν τη Χαλκιδική το φετινό καλοκαίρι, προκειμένου να περάσουν τις διακοπές τους κάτω από τον ήλιο της Μεσογείου, καθώς η αύξηση των προκρατήσεων από την ολλανδική αγορά για το 2017 εκτιμάται ότι ανέρχεται σε διψήφιο ποσοστό.
Οι παράγοντες που μέχρι πρότινος καθιστούσαν επιφυλακτικούς τους Ολλανδούς tour operators φαίνεται ότι περνούν σε δεύτερη μοίρα, την ίδια στιγμή που τα διαδοχικά δυσάρεστα γεγονότα στη γειτονική Τουρκία “εκτρέπουν” προς Ελλάδα πολλούς τουρίστες, οι οποίοι συνήθως προτιμούσαν τα τουρκικά παράλια για τις θερινές διακοπές τους.
Τα παραπάνω προκύπτουν από όσα δήλωσαν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο γενικός διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γεώργιος Μπρουτζάς και η διευθύντρια μάρκετινγκ, Τάνια Ακριτίδου, με αφορμή τα μηνύματα που έλαβαν από τη διεθνή έκθεση τουρισμού “Vakantiebeurs” της Ουτρέχτης, στο διάστημα 10-15 Ιανουαρίου 2017. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ολλανδίας, στην οποία ο οργανισμός συμμετείχε ως συνεκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ.
“Μέχρι πέρυσι, οι εικόνες από την κρίση του προσφυγικού-μεταναστευτικού στην Ελλάδα έπαιζαν συνέχεια στα ολλανδικά media, δημιουργώντας επιφυλακτική διάθεση, με αποτέλεσμα οι τουριστικοί πράκτορες να τηρούν στάση αναμονής. Φέτος, οι εικόνες αυτές δεν πρωταγωνιστούν πια στα μέσα. Σε συνδυασμό με τα γεγονότα στην Τουρκία, αυτό φέρνει τουρίστες στην Ελλάδα και στη Χαλκιδική” σημείωσε η κα Ακριτίδου, σύμφωνα με την οποία οι Ολλανδοί πράκτορες δραστηριοποιούνται στην πλειονότητά τους και στα τρία “πόδια” της Χαλκιδικής, οπότε δεν είναι εύκολο να διευκρινιστεί για ποιες επιμέρους περιοχές διαφαίνεται (από τις προκρατήσεις) το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Όπως προέκυψε από τη συνάντηση με τον διευθυντή της “Thomas Cook Ολλανδίας”, Ρόναλντ Βαν Μπρούχεν (Ronald van Bruchen), οι προκρατήσεις για το 2017, σε σχέση με το 2016, σημειώνουν αύξηση της τάξης του 20%, ενώ -σύμφωνα με τον κ.Μπρουτζά- για ανοδική τάση των προκρατήσεων κάνουν λόγο και στελέχη της TUI Ολλανδίας και της SUNDIO, τα οποία ενημερώνουν ότι αύξησαν τις αεροπορικές τους θέσεις με την απευθείας πτήση της “Transavia” για το 2017. Όπως επισήμαναν όλοι, οι εντυπώσεις και τα σχόλια των Ολλανδών που επισκέφτηκαν πέρσι τη Χαλκιδική ήταν πολύ θετικά.
Τα αποτελέσματα από την τρίτη χρονιά παρουσίας στην έκθεση φαίνονται με τη σταδιακή αύξηση της επισκεψιμότητας/αφίξεων των Ολλανδών επισκεπτών στην Χαλκιδική. “Πρέπει να αναφέρουμε ότι παρόλο που το 2016, οι αφίξεις των Ολλανδών στην Ελλάδα σημείωσαν μία πτώση της τάξης του 20%, η Χαλκιδική κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με περίπου 15.000 επισκέπτες” πρόσθεσε η κα Ακριτίδου.
Ενδεικτικά είναι τα πρώτα στοιχεία προγραμματισμού πτήσεων, που έδωσε η Ελληνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ) για τη θερινή περίοδο 2017 (από την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου έως την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου). Τα στοιχεία αυτά “δίνουν” μια αύξηση 11% των προγραμματισμένων θέσεων της απευθείας πτήσης με την Transavia για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης από την Ολλανδία. Κατά τον κ.Μπρουτζά, μετά την έκθεση τουρισμού στο Βέλγιο τον επόμενο μήνα, αναμένεται να ξεκαθαρίσει περισσότερο η εικόνα σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις από τις χώρες Benelux γενικότερα.
Το “πέμπτο στοιχείο” της Χαλκιδικής
Το περίπτερο της Χαλκιδικής στην έκθεση “Vakantiebeurs” προσέλκυσε αρκετούς επισκέπτες -πάνω από 600 άτομα πέρασαν από το περίπτερο και ζήτησαν πληροφορίες για την περιοχή και κυρίως για δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού και αξιοθέατα. Παράλληλα, ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στο καινούριο τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής, το «5ο στοιχείο», όπως ονομάστηκε “Verdana”, που ανέπτυξε ο Οργανισμός με τον δήμο Αριστοτέλη, με αφορμή το επετειακό έτος Αριστοτέλη, επί της ευκαιρίας της συμπλήρωσης 2400 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου φιλοσόφου. Για άλλη μια χρονιά παρατηρείται αυξημένο το ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική από Ολλανδούς τουρίστες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές με αυτοκινούμενα σε camping.
Την άνοιξη του 2017 αναμένεται να κυκλοφορήσει και το περιοδικό “Griekenland magazine”, το όποιο θα περιέχει εκτενές αφιέρωμα 12 σελίδων για τη Χαλκιδική, αποτέλεσμα του Press Trip που οργάνωσε ο Οργανισμός στις αρχές Σεπτεμβρίου 2016.