Ο αλιευτικός τουρισμός στην υπηρεσία επέκτασης της τουριστικής περιόδου

Για την πολυπόθητη επέκταση της τουριστικής περιόδου- και συνεπώς την ανάδειξη της Ελλάδας σε προορισμό που “λειτουργεί” όλο το χρόνο- μπορεί, όπως όλα δείχνουν, να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο ακόμη ένα είδος τουρισμού, ο αλιευτικός.

«Τουριστική αλιεία μπορεί να υπάρξει 365 μέρες το χρόνο», σύμφωνα με τον Νίκο Συρίγο, ο οποίος μαζί με το Σπύρο Θύμη, ίδρυσαν το 2015 στην Κέρκυρα, την πλατφόρμα fishingtrip.eu , μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να κάνει κρατήσεις αλιευτικών εκδρομών σε όλη την Ελλάδα.

«Έχουμε ευνοϊκό καιρό, θάλασσα, ποτάμια, λίμνες, υπάρχουν σκάφη και είναι δεδομένη η ζήτηση αλιευτικών εκδρομών», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Συρίγος, ο οποίος απαριθμεί όμως και όσα μας λείπουν για να επιτευχθεί ο στόχος: «Δεν υπάρχουν ακόμη αρκετοί διοργανωτές για αλιευτικές εξορμήσεις σε ποτάμια και λίμνες, δεν υπάρχει νομοθεσία για την προστασία των γλυκών νερών, πολλά ξενοδοχεία κλείνουν το χειμώνα. Και όχι μόνο θα πρέπει να υπάρχουν ανοιχτά δωμάτια για να υποδέχονται εκδρομείς, αλλά θα μπορούσαν να είναι κάποια θεματικά για το ψάρεμα, όπως και στο εξωτερικό». Ο νόμος για τον αλιευτικό τουρισμό μπορεί να δημοσιεύθηκε το χειμώνα του 2015 και να εκδόθηκαν οι πρώτες άδειες, μπορεί να προωθείται ως είδος στις εκθέσεις στο εξωτερικό, αλλά προς το παρόν, όπως αναφέρει ο κ Συρίγος, τα αρμόδια υπουργεία δεν έχουν προχωρήσει σε αναγκαίες διευκρινιστικές οδηγίες: «Το υπουργείο Τουρισμού δεν έχει βγάλει διευκρινιστικές οδηγίες, όπως ισχύουν για τα ξενοδοχεία, ενώ το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει εκδώσει εγγράφως, διευκρινιστική, για το πώς θα φορολογηθούν τα εισοδήματα των επαγγελματιών αλιέων».

Ακόμη ένα μεγάλο μείον, στην προσπάθεια προώθησης του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, είναι ο μη επαγγελματισμός ορισμένων αλιέων που δεν επιτρέπει την ανάρτηση στην πλατφόρμα, τιμοκαταλόγου με τις υπηρεσίες που προσφέρονται: «Οι επαγγελματίες αλιείς δεν θέλουν να δείξουν τις τιμές τους, για να μην τις γνωρίζουν οι ανταγωνιστές. Όμως, έτσι, δεν μπορούμε ως εταιρεία να “τρέξουμε” τις σωστές διαφημιστικές καμπάνιες. Είναι σαν να “τρέχουμε” διαφήμιση για σουπερμάρκετ, χωρίς να έχουμε προϊόντα στα ράφια. Τα ξενοδοχεία στις πλατφόρμες που διαφημίζονται βάζουν την τιμή του δωματίου. Εμείς, λοιπόν, προχωράμε σε αναδιοργάνωση όλων των διοργανωτών που υπάρχουν στην πλατφόρμα μας, για να υπάρξει τιμοκατάλογος των υπηρεσιών που προσφέρουν».

Για να γίνει αντιληπτή, η ζήτηση που υπάρχει για τα είδη του λεγόμενου «εναλλακτικού» τουρισμού ο κ Συρίγος δίνει ένα παράδειγμα: «Τρέξαμε μια παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια μέσω της Google, μόνο για δύο λεπτά, για ενδιαφερόμενους για outdoor activities. Είχαμε 1.792 επισκέπτες και έγιναν, στα δύο λεπτά, 162 αιτήσεις κράτησης. Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός». Οι αλιευτικές εξορμήσεις είναι για οικογένειες, αλλά και για όσους αγαπούν την περιπέτεια. Είναι ένα είδος τουρισμού που κάνουν κυρίως οι ξένοι. «Από οποιαδήποτε χώρα υπάρχει εισερχόμενος τουρισμός, υπάρχουν ενδιαφερόμενοι πελάτες».

Αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν περίπου 56 σκάφη που συνεργάζονται με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και τις τιμές των ταξιδιών ορίζουν οι διοργανωτές. Κυμαίνονται από 30-35 ευρώ το άτομο για ψάρεμα με καθετή για περίπου 4 ώρες, αλλά υπάρχουν και τα ακριβά είδη ψαρέματος, η συμμετοχή στα οποία μπορεί να απαιτεί 2-3 χιλιάδες ευρώ. «Σε αυτά συμμετέχουν, για παράδειγμα αθλητές ψαράδες – υπάρχουν αρκετοί Γάλλοι – που έρχονται να ψαρέψουν συγκεκριμένα είδη ψαριών, π.χ. ζαργάνα και τσιπούρα, που δεν υπάρχουν στις θάλασσές τους για να συμπληρώσουν το “βιογραφικό” τους». Οι τουρίστες μένουν «εξαιρετικά ικανοποιημένοι, είναι ενθουσιασμένοι, βιώνουν κάτι ξεχωριστό, πέρα από το τυποποιημένο τουριστικό προϊόν, όπως είναι ένα μουσείο».

Οι Νίκος Συρίγος και Σπύρος Θύμης, εκτός από την πλατφόρμα fishingtrip.eu , ετοιμάζουν μια πλατφόρμα – αρκετά μεγαλύτερη – για τον καταδυτικό τουρισμό, με φιλόδοξο στόχο να λειτουργήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.


Exit mobile version