Quantcast
Μ. Κόνσολας: Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ - enikonomia.gr
share

Μ. Κόνσολας: Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ

δημοσιεύτηκε:

«Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη
κρίση που αντιμετώπισε ποτέ», εκτίμησε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας σε
μια απόλυτα τεκμηριωμένη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή με αποδέκτες 5
Υπουργούς.


Ειδικότερα, ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι « υπάρχουν ήδη 158
ακυρώσεις δρομολογίων για το 2017 και εκτιμά ότι η πτώση θα είναι της τάξης του
30%. Επισημαίνει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών για το 2016 ήταν
συγκυριακή και οφείλεται στα γεγονότα στην Τουρκία, γεγονός που ανάγκασε πολλές
εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους.


Η τάση που διαφαίνεται, όμως, για το 2017 και τις επόμενες
χρονιές είναι η συρρίκνωση της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου.


Ο κ. Κόνσολας δεν
περιορίζεται μόνο στην επισήμανση και στην καταγραφή των προβλημάτων και των
εμποδίων για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αλλά καταθέτει και μια
σειρά προτάσεων όπως:


1ον: Σύσταση Διϋπουργικού Οργάνου, το οποίο σε συνεργασία με
την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας θα λάβει αποφάσεις στην κατεύθυνση
της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ενίσχυσης της
κρουαζιέρας.


2ον: Άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, όπως το
γεγονός ότι δεν ισχύει στην Ελλάδα το αφορολόγητο για καύσιμα και τροφοδοσία
στα κρουαζιερόπλοια που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η
Ισπανία.


3ον: Βελτίωση των λιμενικών υποδομών με παράλληλη βελτίωση
και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των υπηρεσιών που θα παρέχουν τα λιμάνια μας
στα κρουαζιερόπλοια και για τις οποίες θα είναι αρμόδια ενιαία αρχή.


4ον: Ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών
των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και
Τουρκία για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας και να τερματιστεί το
σημερινό καθεστώς ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων για τους επιβάτες των
κρουαζιερόπλοιων.


5ον: Βελτίωση του συντονισμού τελωνειακών υπηρεσιών,
λιμενικού και αστυνομίας ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να
εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία οι επιβάτες της κρουαζιέρας.


6ον: Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών
χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.


7ον: Δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της
κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας και του
ΣΕΠΕ.


Ακόμη ο Βουλευτής Δωδεκανήσου ζήτησε από την κυβέρνηση
μέτρα στήριξης για τα νησιά που σηκώνουν το βάρος του μεταναστευτικού (Λέσβος,
Κως, Χίος, Σάμος και Λέρος) και υφίστανται τις αρνητικές συνέπειες από τη
μείωση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη
της κρουαζιέρας και hot spot σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, είναι έννοιες ασύμβατες».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.