Περίπου 2,4 εκατομμύρια Βρετανοί τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα
το 2015, σημείωσε χαρακτηριστικά ο
Βρετανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζον Κίτμερ στο πλαίσιο της εκστρατείας
ενημέρωσης τουριστών «#Holidaywin 2016» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στα Μάλια
Ηρακλείου.
Παράλληλα, ο
κ. Κίτμερ συμπλήρωσε ότι: «Κάθε χρόνο, οι τουρίστες μας έρχονται για τα
πανέμορφα νησιά, τον ηλιόλουστο καιρό και την φιλοξενία που η Ελλάδα προσφέρει».
Ειδικότερα, η σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι:
« Πρόκειται για την ενημερωτική εκστρατεία της βρετανικής πρεσβείας η οποία στηρίζεται από φορείς του τουρισμού
στην Ελλάδα και στη Βρετανία. Πάντως η εκστρατεία αυτή υπενθυμίζει στους νεαρούς Βρετανούς που
επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, ότι μπορούν να περάσουν καλά, να
διασκεδάσουν και ταυτόχρονα να παραμένουν ασφαλείς και να συμπεριφέρονται
υπεύθυνα στον τόπο που τους φιλοξενεί».
Μάλιστα ο Βρετανός
πρέσβης κατά την παρουσίαση σημείωσε ότι: « Λατρεύει την Κρήτη και χάρηκε που
βρέθηκε και πάλι στα Μάλια. Ήταν η τρίτη του επίσκεψη, από τον διορισμό του ως πρέσβης, το
2013».
Και συνέχισε τονίζοντας: «Τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ
όλων των εμπλεκομένων μερών, της Πολιτείας, των τοπικών Αρχών και των
επιχειρηματιών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, ώστε να
υπάρχει ένα ασφαλές περιβάλλον για τους τουρίστες που επιλέγουν την Ελλάδα για
τις διακοπές τους».
«Οι περισσότεροι από αυτούς δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα
και φεύγουν με υπέροχες αναμνήσεις. Η εκστρατεία Holiday Win απευθύνεται στους
νεαρούς Βρετανούς τουρίστες στην Ελλάδα. Για πολλούς απ’ αυτούς οι διακοπές στα
Μάλια αλλά και στoν Λαγανά ή τα Καρδάμενα ή τον Κάβο, είναι η πρώτη εμπειρία
που έχουν μόνοι τους, στο εξωτερικό, χωρίς την οικογένειά τους. Είναι
σημαντικό, είπε, να τους ενημερώσουμε απλά και ξεκάθαρα για το πώς να
προετοιμαστούν σωστά για τις διακοπές τους στην Ελλάδα, τι πρέπει να κάνουν εάν
αντιμετωπίσουν πρόβλημα, πώς να αποφύγουν τυχόν κινδύνους», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Μεταξύ άλλων ο πρέσβης ανέφερε ότι: «Περίπου τα μισά από
τα περιστατικά των Βρετανών στην Ελλάδα αφορούν νέους τουρίστες και τα
περισσότερα από αυτά σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, με την
επικίνδυνη οδήγηση -π.χ. χωρίς κράνος- τονίζοντας ακόμη ότι κάποιοι
συμπεριφέρονται με τρόπο που δεν θα ακολουθούσαν στη χώρα τους, ανάρμοστα ή και
επιθετικά. Παράλληλα, υποστήριξε πως πολλά από αυτά τα περιστατικά, θα
μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί».
Αναφερόμενος στην
εκστρατεία είπε ότι: «Αυτό αποσκοπεί να ευαισθητοποιήσει, να προωθήσει την
υπεύθυνη συμπεριφορά και τις υπεύθυνες επιλογές, να προειδοποιήσει για τις
συνέπειες και να ενημερώσει για το πού πρέπει να απευθυνθούν, όταν υπάρξει
πρόβλημα. Η καμπάνια αποτελεί ένα κομμάτι μόνο της προσέγγισής του, τονίζοντας
την ανάγκη της βοήθειας όλων. Όλοι μας – εκπρόσωποι των τουριστικών πρακτόρων,
ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων, μπάρμεν, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και
μοτοσικλετών, οι τοπικές και κεντρικές Αρχές, ιδιωτικές εταιρίες φύλαξης, η
Αστυνομία – οφείλουμε να αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί,
αφού, τελικά, ο στόχος μας είναι κοινός: ευτυχείς τουρίστες, χωρίς φασαρίες»
τόνισε και, αναφέροντας μια σειρά προτάσεων, πρόσθεσε: «Πρέπει να εργαστούμε
από κοινού, για να μειωθεί ο αριθμός των περιστατικών που θα μπορούσαν να είχαν
προληφθεί».