“Είμαστε ικανοποιημένοι που ακόμη και σήμερα, αρχές Δεκεμβρίου, βλέπουμε τουρίστες να κυκλοφορούν στην Αθήνα, στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, στην Ακρόπολη», τόνισε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη Realnews, ο Βασίλης Κικίλιας.
Στον ΓΙΩΡΓΟ ΣΙΑΔΗΜΑ
Με σκληρή δουλειά και κόντρα σε πολλαπλές κρίσεις, ο στόχος όχι μόνο επιτεύχθηκε, αλλά η χρονιά φαίνεται πως θα «κλείσει» με περίπου 3 δισ. ευρώ παραπάνω, υποστηρίζει στη Realnews ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Και τονίζει πως «αυτή η προστιθέμενη αξία του ελληνικού τουρισμού είναι η μεγάλη νίκη όλων μας».
Ο υπουργός Τουρισμού περιγράφει πώς επιτεύχθηκε η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και ποιες άλλες κινήσεις θα γίνουν, με 11 αεροπορικές εταιρείες ήδη να έχουν συμφωνήσει για πτήσεις, νέους προορισμούς ή ενίσχυση του capacity για Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, μήνες που είναι off season.
Όσον αφορά στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», ο Β. Κικίλιας αποκαλύπτει πως συνολικά θα δοθούν 400.000 άυλες ψηφιακές κάρτες. Ήδη 275.000 συμπολίτες μας έχουν αυτή τη δυνατότητα, ενώ στα τέλη του Ιανουαρίου του 2023 θα γίνει νέα κλήρωση για τους υπόλοιπους 125.000 δικαιούχους, αναφέρει.
Σε ερώτηση σχετικά με τα έσοδα του τουρισμού ο κ. Κικίλιας απάντησε τα εξής:
«Ο στόχος που είχε τεθεί στον Προϋπολογισμό της κυβέρνησης, πέρυσι τέτοια εποχή, ήταν τα έσοδα από τον τουρισμό να φτάσουν το 80% του 2019, δηλαδή 15 δισ. ευρώ. Με σκληρή δουλειά και κόντρα σε πολλαπλές κρίσεις, ο στόχος όχι μόνο επιτεύχθηκε, αλλά η χρονιά φαίνεται πως θα «κλείσει» με περίπου 3 δισ. ευρώ παραπάνω. Αυτή η προστιθέμενη αξία του ελληνικού τουρισμού είναι η μεγάλη νίκη όλων μας: των επαγγελματιών του κλάδου, των εργαζομένων, όλων εκείνων που καθιστούν τη φιλοξενία ως το απόλυτο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας.
Αλλά, βέβαια, αυτή είναι και μια νίκη των εμπόρων, των καταστηματαρχών, των επιχειρηματιών της εστίασης και των ανθρώπων της πρωτογενούς παραγωγής και της κατασκευής. Να σας πω εδώ ότι, σύμφωνα με έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, πάνω από το 80% των ξενοδοχείων χρησιμοποιεί στη γαστρονομία του ελληνικά προϊόντα. Επίσης, 8 στις 10 επενδύσεις στην Ελλάδα έχουν να κάνουν άμεσα ή έμμεσα με το τουριστικό προϊόν.
Με ρωτάτε πού διοχετεύτηκαν. Θα σας πω ένα μόνο στοιχείο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το τρίτο τρίμηνο ο τζίρος σε καταλύματα και εστίαση ξεπέρασε κατά πολύ τις επιδόσεις του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Στα καταλύματα το ποσοστό είναι +22,1% και στην εστίαση +19,8%. Σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, καταφέραμε όλοι μαζί να στηρίξουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και αυτό από μόνο του αποτελεί για εμάς δικαίωση των προσπαθειών. Αυτή είναι η μεγάλη νίκη που καθιστούν την Ελλάδα Νο 1 προορισμό στην Ευρώπη και ταυτόχρονα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη ανάκαμψη».