Quantcast
Η αφήγηση συναρπαστικών ιστοριών συγκριτικό πλεονέκτημα για τις τουριστικές επιχειρήσεις - enikonomia.gr
share

Η αφήγηση συναρπαστικών ιστοριών συγκριτικό πλεονέκτημα για τις τουριστικές επιχειρήσεις

δημοσιεύτηκε:

«Διηγηθείτε συναρπαστικές ιστορίες για να αυξήσετε την ανταγωνιστικότητα της τουριστικής σας επιχείρησης», προτρέπει τους Έλληνες μικρομεσαίους -και μη- επιχειρηματίες η Χριστίνα Μπονάρου, διδάκτωρ του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Μιλώντας στο «praktoreio-tourism.gr» για το πώς οι αφηγηματικές ιστορίες (Storytelling) μπορούν να αποτελέσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα για μια μικρή και όχι μόνο επιχείρηση, η κ. Μπονάρου σημειώνει: «Εάν η ιστορία που περιβάλλει μια τουριστική υπηρεσία, έναν προορισμό, είναι “συναρπαστική”, είναι αληθινή και αυθεντική, είναι βέβαιο ότι τα ενδιαφέροντα κοινά θα το διακρίνουν και θα επιβραβεύσουν αυτές τις επιχειρήσεις. Θα καταστούν δηλαδή ελκυστικές στους δυνητικούς πελάτες, σηματοδοτώντας έτσι και την αύξηση της επισκεψιμότητας μεταξύ άλλων». Σε έρευνα οινοποιητικών επιχειρήσεων στη Γαλλία, σημείωσε η κ. Μπονάρου, αυτές πωλούσαν ακριβότερα τα προϊόντα τους, γιατί ακριβώς οι πελάτες αντιλαμβανόντουσαν τη διαφορά στο προϊόν, απόρροια της ιστορίας που το περιέβαλε.

Η απλή παράθεση ενός βιογραφικού μιας επιχείρησης, δεν είναι ο ορθός δρόμος για μια «συναρπαστική ιστορία», σημειώνει η κ. Μπονάρου. Μια συναρπαστική ιστορία για να είναι επιτυχημένη θα πρέπει να λέει την αλήθεια του προορισμού και της δραστηριότητας και την ίδια στιγμή να μπορεί να προβάλλει κάποιες αξίες που αντιπροσωπεύουν την επιχείρηση.

Κρίσιμος παράγοντας για την παραγωγή συναρπαστικών ιστοριών είναι η επιχείρηση να ξέρει σε τι κοινά-στόχους απευθύνεται, ούτως ώστε να προσαρμόσει αντίστοιχα τις ιστορίες της. «Μια καλή ιστορία έχει ανταπόκριση σε όλα τα κοινά», σημειώνει ωστόσο η κ. Μπονάρου. Στον τουρισμό μια πετυχημένη ιστορία μπορεί να είναι πετυχημένη, όταν συνδεθεί και με άλλες πετυχημένες ιστορίες, που υπάρχουν στον περιοχή όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Για παράδειγμα ένας ξενώνας μπορεί να συνδέσει την ιστορία του, με τις αρχές της οικολογίας, που ίσως να πρεσβεύει ένας προορισμός, υπογραμμίζει η κ. Μπονάρου. «Ακόμα και μια κινηματογραφική παραγωγή, μπορεί να δώσει το έναυσμα, ώστε κάθε επιχείρηση να γράψει τη δική της ιστορία», τονίζει και προσθέτει πως η ιστορία και η μυθολογία έχουν το δικό τους βάρος στους συγγραφείς συναρπαστικών ιστοριών.

Οι επιχειρήσεις που θα θελήσουν να απαντήσουν στις προκλήσεις του Storytelling, θα πρέπει πρώτα να διαγνώσουν τι είναι αυτό που τις κάνει ξεχωριστές, ποιες ιστορίες θα μπορούσαν να συνδεθούν με αυτές, ενώ πολύ χρήσιμο για αυτές είναι ποιες ιστορίες διηγούνται οι πελάτες τους στα κοινωνικά δίκτυα. Ειδικά στο σκέλος των κοινωνικών δικτύων η κα. Μπονάρου, αναφέρει, ότι με τα σχόλια των πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδημιουργήσουν τις συναρπαστικές τους ιστορίες.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.