Νέα έρευνα αποκαλύπτει ποιες είναι οι τάσεις και τα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.
Πρόκειται για την έρευνα”Travel Report” τα αποτελέσματα της οποίας τα παρουσιάζει η Klarna. Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.
Τα αποτελέσματα
Αναλυτικά τα αποτελέσματα έδειξαν τα εξής:
- Το 94% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίμηση στη χώρα μας για καλοκαιρινό προορισμό. Ταυτόχρονα, το 11,9% θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύει να κάνει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.
- Σε ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές, το 49,2% απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ακολουθώντας την μέση τάση στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Ευρώπη (49,4%). Μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με τον/την σύντροφό τους.
- Για ποιο λόγο κάνουν ταξίδια οι Έλληνες; Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες κάνουν ταξίδια είναι για να χαλαρώσουν (78,7%) και να ανακαλύψουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα θέλει να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, και το 54% αναζητά ταξιδιωτικές εμπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs/sites (61%) για να επιλέξει τον καλοκαιρινό προορισμό. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από μέλη της οικογένειας (49%) και από τα κοινωνικά δίκτυα (40%).
- Ταξιδιωτικές δυσκολίες και λύσεις: Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Με τις καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις πληρωμών, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του κόστους σε 3 άτοκες δόσεις, η Klarna αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τους ταξιδιώτες για την κατανομή του αυξημένου κόστους, καθιστώντας τις ταξιδιωτικές εμπειρίες κάθε είδους πιο προσβάσιμες και διαχειρίσιμες. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.
- Το μέλλον των ταξιδιών και καινοτομίες: Οι Έλληνες που κάνουν ταξίδια είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες βοηθώντας τους να επιλέξουν προορισμούς στο μέλλον. Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία AI που σχεδιάζει πιο εξατομικευμένα δρομολόγια ταξιδιού. Για το 29,6% των Ελλήνων, η δυνατότητα να επισκεφθούν εικονικά τον προορισμό πριν το ταξίδι, με τη βοήθεια εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών (78%).
Η δήλωση
Ο Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, Ηλίας Πίτσαβος σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: “Η πρόσφατη έρευνα της Klarna για τις τάσεις στα ταξίδια επιβεβαιώνει τη σημαντική επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μια ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επιτυχημένες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου όπως η Airbnb. Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, στοχεύουμε να ενδυναμώσουμε τόσο τους ταξιδιώτες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, όσο και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές εμπειρίες”.