Οι “γυναίκες… εν τη ενώσει” είναι συνώνυμο της ισχύος και στην περίπτωση του οίνου. Σε αυτό πιστεύουν και οι Ελληνίδες του κρασιού που εδώ και 20 χρόνια δραστηριοποιούνται σε ένα χώρο που θεωρούνταν ανδροκρατούμενος. “Χρειαζόμαστε θηλυκά μυαλά” λέει η νεοεκλεγείσα πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των Ελληνίδων του Κρασιού, οινολόγος και οινοπαραγωγός, Υλιάννα Στέγγου, που εξηγεί ότι η γυναικεία παρουσία στο χώρο του κρασιού έχει ως στόχο τη βελτίωση της γνώσης, την εκπαίδευση αλλά και την προώθηση των δράσεων γύρω από τον οίνο.
“Η δικτύωση των γυναικών είναι σημαντική και κάνει την προβολή πιο συναρπαστική, ειδικά στον τομέα του μάρκετινγκ όπου χρειαζόμαστε πολλή δουλειά ως χώρα” επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
“Ενδεικτικά αναφέρω, ότι χώρες όπως η Γαλλία ή η Ιταλία έχουν καταφέρει να είναι πρωταγωνίστριες στο χώρο του οίνου επειδή έχουν μια συνέχεια και συνέπεια στην προώθηση των προϊόντων τους. Για τον ίδιο λόγο, ξεχωρίζουν και στον τομέα του οινοτουρισμού”, υπογραμμίζει.
Ποιες όμως είναι οι δυνατότητες για την Ελλάδα σχετικά με τον οινικό τουρισμό; Η χώρα μας έχει καλές προοπτικές, σύμφωνα με την πρόεδρο των Ελληνίδων του Κρασιού. “Είναι ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου, λόγω της γεωμορφολογίας της, του κλίματός της και των τουριστικών υποδομών της” σημειώνει τονίζοντας τη σπάνια βιοποικιλότητα γηγενών ποικιλιών και πολλά μικροκλίματα που διαθέτει.
“Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι η χώρα μας υπήρξε ο προπομπός του οίνου στο σύγχρονο δυτικό κόσμο” συμπληρώνει.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται, σύμφωνα με την κ.Στέγγου, νέα πραγματικότητα στον τομέα του τουρισμού όπου οι απαιτήσεις των ταξιδιωτών είναι αυξημένες. “Οι ανάγκες των ανθρώπων που ταξιδεύουν είναι προσανατολισμένες σε νέες εμπειρίες. Υπάρχει η επιθυμία για μεγαλύτερη επαφή με τη φύση, τους ανθρώπους της, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις του τόπου που επισκέπτονται και τη δοκιμή της τοπικής κουζίνας” υπογραμμίζει.
Πλέον, “ο σύγχρονος τουρισμός μεταφέρεται σταδιακά από την λογική του all inclusive στη λογική του personal experience (εξατομικευμένα πακέτα υπηρεσιών). Επομένως, ο οίνος, ως κατεξοχήν σύμβολο πολιτισμού και προϊόν της φύσης και της ανθρώπινης προσπάθειας, αιώνιος συνοδός του ανθρώπου στην ιστορική του διαδρομή, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί αντικείμενο ανακάλυψης νέων εμπειριών” τονίζει.
Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων προτάσεων, οι οποίες προϋποθέτουν συνέργειες και συνεργασίες όλων των εμπλεκόμενων φορέων και της τοπικής κοινωνίας, όπως σημειώνει η κ.Στέγγου.
“Η Ελλάδα από την άλλη πλευρά, διαθέτει τόσα πολλά μοναδικά χαρακτηριστικά να αξιοποιήσει. Στο χώρο του οίνου έχουμε σπάνιες και ξεχωριστές ποικιλίες ενώ αποτελούμε το 1% της συνολικής παραγωγής του πλανήτη. Αυτό μας κάνει ιδιαίτερους. Δεν είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί στις τιμές, καθώς υπάρχουν χώρες με πολύ υψηλή παραγωγή, όπως η Χιλή, η Αργεντική κτλ, όμως δεν είμαστε και ακριβοί σε σχέση με την ποιότητα του κρασιού που εξάγουμε” εξηγεί.
Μαζί με το ενδιαφέρον για το ελληνικό κρασί, αυξάνεται και το οινόφιλο κοινό παγκοσμίως, σύμφωνα με την κ.Στέγγου. “Μπορεί οι πωλήσεις στο εξωτερικό να μην είναι στο ιδανικό επίπεδο, είναι όμως ενθαρρυντικό το γεγονός ότι την ώρα που το εκπαιδευμένο και με “απαιτητικούς ουρανίσκους” κοινό πολλαπλασιάζεται, μεγαλώνει και η ζήτηση για το ελληνικό κρασί με εξαγωγές -για παράδειγμα- ακόμη και στην Αυστραλία ή τη Νέα Ζηλανδία, παρόλο που η δεύτερη είναι μια κατεξοχήν οινική χώρα”, προσθέτει.