Την ανάγκη να αλλάξει το μοντέλο προσέγγισης πελατών στις σύγχρονες τουριστικές επιχειρήσεις, διαπιστώνει η Deloitte, βασιζόμενη στα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε σε συνεργασία με τα British Travel Awards με τίτλο: «Travel Consumer 2015».
Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τo 59 % των τουριστών συγκρίνει online τις τιμές πακέτων διακοπών και θεωρεί ότι η τιμή παίζει καθοριστικό ρόλο λήψη των αποφάσεων του.
Το 42% των τουριστών χρησιμοποιεί την επανεξέταση των websites, το 46% των τουριστών επηρεάζεται από τις γνώμες των άλλων, το 31% των τουριστών έχει δημοσιεύσει τα ταξίδια που σχετίζονται με την ανασκόπηση των website.
Επίσης το 16% έχει δημοσιεύσει ή έχει συζητήσει τις εμπειρίες διακοπών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θεωρεί ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν στο κατακερματισμένο ψηφιακό κανάλι.
Το 33% των τουριστών χρησιμοποιεί δυο ή περισσότερες συσκευές όταν αναζητούν πρόσφατες πληροφορίες για τουριστικούς προορισμούς, ενώ μόλις το 20% των τουριστών προβαίνει σε έρευνα πακέτων διακοπών μέσω smartphone για online book.
Αξιοσημείωτο είναι δε, ότι η έρευνα αναδεικνύει τις online δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά το σχεδιασμό των διακοπών και πιο συγκεκριμένα:
Το 72 % των ταξιδιωτών ερευνά τους τουριστικούς προορισμούς, το 44% κάνει κρατήσεις για διακοπές και το 31% των τουριστών ερευνά επιλογές για διακοπές από εταιρείες ή τουριστικούς πράκτορες.
Το 17% των καταναλωτών αγοράζει πακέτα διακοπών, ενώ μόλις το 1% δεν χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για το πρόγραμμα διακοπών του διότι μπορεί να μην γνωρίζει να χρησιμοποιεί Internet.
Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, οι λόγοι για να επιλέξει κανείς μια κράτηση από μια συγκεκριμένη ταξιδιωτική εταιρεία είναι η τιμή, αξιοπιστία του πρακτορείου αλλά και οι υπηρεσίες.
Ειδικότερα το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι σημαντικός παράγοντας στην λήψη αποφάσεων του για διακοπές είναι η τιμή.
Το 47% των ταξιδιωτών μπορεί να ξανά χρησιμοποιήσει το ίδιο τουριστικό πρακτορείο, το 38% θεωρεί σημαντική την φήμη της εταιρείας.
Μάλιστα το ίδιο ποσοστό ενημερώνεται λεπτομερώς σχετικά με τον προορισμό των διακοπών του (π.χ ξενοδοχείο κλπ.).
Το 22% των καταναλωτών λαμβάνει σοβαρά τις παροχές υπηρεσιών των πακέτων διακοπών και το 18% εστιάζεται στην προώθηση ή ειδική προσφοράς πακέτων.