Αύξηση της πληρότητας των ξενοδοχείων της Αθήνας

Με τον «αέρα» του 2014 κινούνται οι πληρότητες των ξενοδοχείων της Αθήνας και την εφετινή περίοδο, με βάση τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης που επεξεργάστηκαν η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών–Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και η GBR Consulting και παρουσιάστηκαν σήμερα, κατά τη διάρκεια της 45ης Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης ταυτόχρονα με την «Έρευνα Ικανοποίησης των επισκεπτών της Αθήνας».

Η Αθήνα, υπογραμμίστηκε, ενίσχυσε τη δυναμική της κατά το 2014 και αποτέλεσε ελκυστικό προορισμό για αποδράσεις πόλης (citybreak), με αποτέλεσμα τα επίπεδα πληρότητας στα αθηναϊκά ξενοδοχεία να αυξηθούν κατά 21% το 2014 σε σχέση με το 2013 και να φθάσουν τα επίπεδα του 2008.

Παρόλο, όμως, που η πληρότητα αποκαταστάθηκε, αναφέρθηκε, ότι δεν συνέβη το ίδιο και με τις τιμές των δωματίων καθώς η αύξηση ήταν μόλις 5,6%.

Όπως τονίστηκε, η δυναμική της Αθήνας φαίνεται να διατηρείται και το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, καθώς παρατηρείται αύξηση πληρότητας (Occ) 14,5% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2014, με την τιμή δωματίου (ARR) να κινείται οριακά αυξημένη 2,4%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η συνολική βαθμολογία αξιολόγησης της Αθήνας είναι 7,8 με την ξενοδοχειακή υποδομή της πρωτεύουσας να βαθμολογείται σταθερά με 8,4 τα τελευταία τρία χρόνια. Ταυτόχρονα η σχέση τιμής/ποιότητας για τα ξενοδοχεία βελτιώθηκε σημαντικά μετά από την απότομη μείωση τη διετία 2007- 2008.

Τα δυνατά σημεία της Αθήνας παραμένουν ο Πολιτισμός, η διασκέδαση και η συμπεριφορά των κατοίκων, όπως είπε ο Stephan Merkenhof, από την GBR Consulting.

Από τα στοιχεία της έρευνας, ξεχωρίζει το γεγονός ότι οι τουρίστες στην Αθήνα δαπανούν 111 ευρώ καθημερινά, εκ των οποίων 60% διοχετεύεται σε εστίαση, ενώ το ποσό των 3 ευρώ, ανά επισκέπτη, μένει στην πόλη, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε. Αίτημα των τουριστών παραμένει το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, όπως επίσης και η επιμήκυνση του ωραρίου στα μουσεία.

Σε παρέμβασή της η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά υπογράμμισε, ότι το αρμόδιο υπουργείο εργάζεται για την ανάδειξη της Αθήνας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ενώ παράλληλα δίνει έμφαση στη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Εξάλλου, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης εστιάζοντας στην εικόνα της ευταξίας και της καθαριότητας της πρωτεύουσας, επέρριψε ευθύνες για την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, ενώ σε ό,τι αφορά την καθαριότητα στους δημόσιους χώρους, επανέλαβε ότι ο «δήμος έχει ανοίξει πόλεμο κατά του γκράφιτι». «Θέλουμε καθαρούς τοίχους και μνημεία» ανάφερε ο δήμαρχος και για τον λόγο αυτόν προανήγγειλε επικοινωνιακή καμπάνια. Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, ο δήμαρχος για μια ακόμη φορά τάχθηκε υπέρ μια τέτοιας κίνησης.

Η ΕΞΑΑΑ, τονίστηκε από τους ξενοδόχους, ότι τα τελευταία χρόνια ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες για την αναστροφή της καταστροφικής πορείας των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας δημιουργώντας ένα ευρύ «Δίκτυο Συνεργειών & Συνεργατών» με στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και την προβολή της θετικής εικόνας του προορισμού στο εξωτερικό. Στις προωθητικές δράσεις από το 2012 έως σήμερα συμμετείχαν 72 ξενοδοχεία–μέλη της ΕΞΑΑΑ και περισσότερες από 100 ιδιωτικές επιχειρήσεις και φορείς.

Ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός, τέλος, επισήμανε πως παρά την αναστροφή του κλίματος, την αύξηση των πληροτήτων του 2014 και τα θετικά μηνύματα για το 2015, θα ήταν λάθος να πιστέψει κανείς ότι τα πράγματα είναι «ρόδινα» στον χώρο των ξενοδοχείων της Αθήνας, καθώς θα χρειαστούν αρκετές καλές χρονιές για να αποκατασταθούν οι συσσωρευμένες απώλειες των περασμένων ετών, και εξήγησε πως Αθήνα και Αττική μπορούν να ανακάμψουν ουσιαστικά.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Exit mobile version