Αύξηση 4,9% σημείωσε η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ελλάδας το 2014 τη στιγμή που ο αντίστοιχος μέσος όρος αύξησης στην Ευρώπη ανήλθε σε 5,4% σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ACI Europe…
Αναλυτικότερα, πολύ θετικά αποτελέσματα το Δεκέμβριο του 2014 είχαν η Αθήνα (+27,2%), τα Χανιά (+86,8%), η Μύκονος (+44,1%) και η Κεφαλονιά (+39,1%).
Επιπλέον θετικά αποτελέσματα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασαν το Λουξεμβούργο, η Λιθουανία, η Ρουμανία, η Πορτογαλία, το Βέλγιο και η Ιρλανδία.
Σύμφωνα πάντως με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ACI Europe η αεροπορική κίνηση των αεροδρομίων (ACI Europe Airport Traffic Report) συμπεριλαμβανομένων των δικτύων μεταφοράς, τους low-cost αερομεταφορείς, τα τσάρτερ κ.ά., σημείωσε αύξηση σε ποσοστό 5,4% το 2014.
Ωστόσο κάτω από τον μέσο όρο καταγράφηκε η αεροπορική κίνηση στις χώρες: Πολωνία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Λετονία, και η Τσεχία ενώ αντίθετα τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ εμφάνισαν δυναμική αύξηση της κίνησης των επιβατών τους κατά 7,3%. Ειδικότερα τα αεροδρόμια σε Σερβία, Ισλανδία, ΠΓΔτΜ, Γεωργία και Τουρκία σημείωσαν άνοσο πάνω από το μέσο όρο.
Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe, Όλιβερ Γάνκοβεκ ανέφερε ότι :«Το 2014 ήταν γενικά μια καλή χρονιά για τα αεροδρόμια της Ευρώπης και αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ ξεπέρασε σημαντικά προηγούμενες οικονομικές επιδόσεις. Αυτό δείχνει πόσο ανθεκτική είναι η ζήτηση για αερομεταφορές και αντανακλά το πόσο οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις βασίζονται στη συνδεσιμότητα από αέρος. Ωστόσο, το 2014 χαρακτηρίστηκε επίσης από την άμεση επίδραση των γεωπολιτικών εντάσεων, με την επιβατική κίνηση να μειώνεται στην Ουκρανία και να επιβραδύνεται απότομα στη Ρωσία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν συγκλίνουσες ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ της ΕΕ και των αεροδρομίων εκτός ΕΕ κατά τους τελευταίους μήνες του έτους», κατέληξε.
Η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας που καταγράφηκε στα αεροδρόμια της Ευρώπης το 2014 είναι παράλληλη με τη συνεχή αλλαγή στη δομή της αγοράς των αερομεταφορών.
Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του αριθμού των επιβατών τροφοδοτήθηκε από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, οι οποίες έχουν διευρύνει το μερίδιο αγοράς τους, με τη μετακίνησή τους σε βασικά αεροδρόμια – μερικές φορές εις βάρος των άλλων αεροδρομίων στις περιφέρειες.
Φιλόδοξες αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ συνέχισαν να αυξάνουν τη χωρητικότητά τους στους αερολιμένες της Ευρώπης που υπόκεινται σε κανονιστικούς περιορισμούς – περιστασιακά και εμμέσως, μέσω απόκτησης ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.