Απτά είναι τα αποτελέσματα της προσπάθειας που καταβάλλει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες από τη Σουηδία και την ευρύτερη σκανδιναβική αγορά.
Το πρώτο βήμα που έγινε πέρυσι στο πλαίσιο της συμμετοχής της ΕΞΘ στη μεγαλύτερη έκθεση με αποκλειστικό θέμα την Ελλάδα, την Grekland Panorama που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη, απέδωσε καρπούς όπως φάνηκε από τη συμμετοχή της Ένωσης στη φετινή διοργάνωση (13 – 15 Φεβρουαρίου 2015).
Σε συνέχεια των περσινών επαφών της ΕΞΘ, ένας από τους μεγαλύτερους tour operators της σκανδιναβικής αγοράς (ΤΕΜΑ-TUI) έχει ήδη εντάξει τον προορισμό σε ταξιδιωτικά πακέτα με θεματικό τουρισμό, τα οποία προωθεί σε φυσιολάτρες και οπαδούς της κουλτούρας (nature and culture). Μάλιστα παρουσίασε νέο πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε στο πλαίσιο της έκθεσης, με αφιέρωμα την Ελλάδα.
Αλλά και ένας ακόμα μεγάλος τουριστικός πράκτορας δεσμεύτηκε να προωθήσει τη Θεσσαλονίκη στο σκανδιναβικό κοινό ως city break προορισμό, συνδυαστικά με τη Χαλκιδική. Κατά τη διάρκεια της Grekland Panorama, η υπεύθυνη Μάρκετινγκ της ΕΞΘ κα Ευδοκία Τσατσούρη που εκπροσώπησε την Ένωση, είχε B2B συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες περαιτέρω συνεργασιών.
Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον μεμονωμένων επισκεπτών της έκθεσης για τη Θεσσαλονίκη. Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν αρκετοί πολίτες που είτε ήδη είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν στην πόλη, είτε ήθελαν να διερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει για μια μελλοντική τους απόδραση στη «νύμφη του Θερμαϊκού». Αλλά και όσοι αναζητούσαν νέους ελληνικούς προορισμούς, επέλεξαν να επισκεφθούν και τη Θεσσαλονίκη!
Οι Σουηδοί αναζητούν νέους προορισμούς στην Ελλάδα και όχι μόνο το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» που προσφέρουν τα νησιά μας και αυτό είναι ενθαρρυντικό για τη Θεσσαλονίκη. Επίσης τους ενδιαφέρει πολύ ο περιπατητικός τουρισμός γιατί οι περισσότεροι είναι φυσιολάτρες. Όσοι επισκέφθηκαν το περίπτερο της ΕΞΘ (το οποίο βρισκόταν μαζί με το Περίπτερο της Κεντρικής Μακεδονίας και της Χαλκιδικής) δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις ομορφιές του προορισμού και τις πολλές επιλογές που προσφέρει.
Σημαντικό είναι ότι η Scandinavian Airlines συνδέει τις δύο πόλεις μια φορά την εβδομάδα, ενώ στο θερινό πρόγραμμά της (Απρίλιος – Οκτώβριος) οι απευθείας πτήσεις της εταιρείας από Στοκχόλμη προς Θεσσαλονίκη αναμένεται να ενισχυθούν. Αλλά και για όσους προτιμούν τις εταιρείες low cost, προκειμένου να εξοικονομήσουν περισσότερα χρήματα για δραστηριότητες μέσα στην πόλη, υπάρχει και η Ryanair που ήδη «πετάει» απευθείας προς Θεσσαλονίκη.
Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων η Πρέσβης της Ελλάδας στη Στοκχόλμη κα Αλίκη Χατζή, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Γιάννης Γιώργος καθώς και πλήθος κόσμου.
Στην Grekland Panorama 2015 που διοργάνωσε η εταιρεία North Events, συμμετείχαν ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης και τουριστικοί πράκτορες.