Με δύο μεγάλα έργα προϋπολογισμού ύψους 113,5 εκατ. ευρώ εκσυγχρονίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Όπως επισημαίνεται, η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει επιλύσει τα ζητήματα που καθυστερούσαν την υλοποίηση έργων και προχωρά πλέον αποφασιστικά στις δημοπρατήσεις δύο νέων μεγάλων έργων συνολικού προϋπολογισμού 113,5 εκατ. ευρώ:
1.Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (ΑΔ 713)προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level-1, καθώς και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, μιας και αφορά στον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού κόμβου της χώρας.
2. Ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος (ΑΔ 736) προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, γίνεται εντατική προσπάθεια για την ποιοτική και ταχεία ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε αυτό το πλαίσιο, ολοκληρώθηκε η διαδικασία σύνταξης και έγκρισης της Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών για τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Δομοκός (ΑΣ 635 – 1η ΣΣΕ) προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ που αφορούν κυρίως σε αντιπλημμυρικά έργα στην ευρύτερη περιοχή.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά:
«Σε μια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα και την οικονομία, η αναβάθμιση των υποδομών που θα διευκολύνουν τις μεταφορές αγαθών και ανθρώπων είναι κομβικής σημασίας. Από την πρώτη στιγμή, έχουμε θέσει πολύ ψηλά στην ατζέντα του κυβερνητικού έργου την ολοκλήρωση των έργων που θα εκσυγχρονίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και που θα του επιτρέψουν να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της Ελλάδας σε “logistics hub” για την ευρύτερη περιοχή.
Αναγνωρίζοντας τη σημασία του σιδηρόδρομου σε κάθε σύγχρονη οικονομία και κοινωνία, επενδύουμε στην ανάπτυξή του με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου έργων συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.
Πρόκειται για έργα που θα συνδέσουν τις κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και τις Βιομηχανικές Περιοχές της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενισχύοντας έτσι την εμπορική χρήση του σιδηροδρόμου και δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τη χώρα και την οικονομία. Πλέον τα έργα προχωρούν, με τους διαγωνισμούς να προκηρύσσονται διαδοχικά και τις διαδικασίες δημοπράτησης να προχωρούν με ιδιαίτερα ταχύ ρυθμό. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αποφασισμένη να αποκτήσει η Ελλάδα επιτέλους ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο».