Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης
τάχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος,μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε., με θέμα τις «Αστικές
Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».
Το βασικό ερώτημα που προηγείται, είπε, είναι εάν θα υπάρξουν είτε δημόσιες
συγκοινωνίες με πάροχο το κράτος, είτε ιδιωτικές συγκοινωνίες και ιδιώτης
πάροχος, είτε θα συντηρηθεί το μοντέλο του ΟΑΣΘ. Διότι, «όσοι ισχυρίζονται ότι
μπορούμε να έχουμε ιδιωτικό πάροχο, μαζί με τον ΟΑΣΘ και με τους εργαζόμενους
τους, μάλλον δεν ξέρουν τους κανόνες ανταγωνισμού, τις προβλέψεις του ελληνικού
και ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε
διαγωνισμό και να υπογράψουμε σύμβαση υποχρεώνοντας τον ιδιώτη πάροχο να
αναλάβει στο ακέραιο την μισθοδοσία και τα δικαιώματα των εργαζομένων, όπως
αφήνουν να εννοηθεί κάποιες προτάσεις για ιδιώτη πάροχο. Ούτε θα κάνουμε διεθνή
διαγωνισμό για να τον πάρει εκ των προτέρων ο ΟΑΣΘ. Εάν, λοιπόν, κάνουμε
διαγωνισμό για ιδιώτη πάροχο θα αμφισβητήσουμε την εργασία και τη λειτουργία
του ΟΑΣΘ και ας μην κρυβόμαστε», είπε ο Σωκράτης Φάμελλος.
Και πρόσθεσε: «Αν επιλέξουμε τη λύση του ιδιώτη δεν θα υπάρχει υποστήριξη
της εργασίας. Παράλληλα η Ευρώπη έχει παραδείγματα δημόσιων και δημοτικών
συγκοινωνιών μικρότερου κόστους με καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό το μοντέλο με
μικρότερο κόστος για την πολιτεία ακολουθείται και στην Αθήνα. Επειδή θέλουμε
να έχουμε νέας τεχνολογίας, «πράσινα» λεωφορεία και η πόλη μας να είναι
επιτέλους σε κάτι πρωτοπόρα, αυτή τη χρονική στιγμή η επιλογή του δημόσιου
τομέα εξασφαλίζει και την εργασία και την παροχή έργου σε όλη την πόλη και τη
σύγχρονη υποδομή και το μικρότερο κόστος».
«Πολλά χρόνια δεν
γινόταν πολλά πράγματα στον τόπο μας. Όπως όμως προχωράει και τελειώνει το
Μετρό, όπως ανοίξανε τα Τέμπη, να προχωρήσομε και στις αστικές συγκοινωνίες. Ας
μην αφήσουμε λοιπόν στην πόλη μας να παίζονται άλλο πολιτικά παιχνίδια του
παρελθόντος. Με περίεργες προμήθειες, περίεργες προσλήψεις και μεγάλο κόστος
για το δημόσιο. Ας είναι η Θεσσαλονίκη μια πόλη με διαφάνεια σε μια σημαντική
υπηρεσία όπως οι συγκοινωνίες, ας είναι μια ευρωπαϊκή πόλη με δημόσια και
«πράσινη» συγκοινωνία που θα τη χαιρόμαστε όλοι», κατέληξε ο αναπληρωτής
υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ