Τσίπρας στη συνάντηση με ΟΛΜΕ: Άκαιρο να κατατίθεται ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας και χωρίς διάλογο

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε χωρίς διάλογο και η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων τέθηκαν στο τραπέζι της συνάντησης που πραγματοποίησε χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, ενώ τονίστηκε η ανάγκη να ενισχυθεί άμεσα η δημόσια Παιδεία.

Ουσιαστικές διαφωνίες

«Θεωρούμε μεγάλη βιασύνη και άκαιρο να κατατίθεται ένα νομοσχέδιο σε περίοδο πανδημίας, όταν δεν είναι εφικτό να γίνει ουσιαστικός διάλογος», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην απόφαση της κυβέρνησης να καταθέσει εσπευσμένα το πολυνομοσχέδιο, χωρίς τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Παράλληλα, τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ουσιαστικές διαφωνίες με βασικές πτυχές του νομοσχεδίου, όπως με την αύξηση των εξετάσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ. «Η διάταξη για τα Επαγγελματικά Λύκεια θέλει να ανοίξει ένα παράθυρο στην ιδιωτική εκπαίδευση και να προχωρήσει στην απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Το θέμα “κάμερες” παραμένει

Για την εκπρόθεσμη τροπολογία, που θέλει να βάλει κάμερες στα σχολεία, είπε ότι «οι δηλώσεις της υπουργού ήταν σαφείς σε ό,τι αφορά την έννοια της παρακολούθησης και της καταγραφής της μαθησιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας». Ωστόσο, σχολιάζοντας την αναδίπλωση της υπουργού, η οποία ισχυρίστηκε σε συνέντευξή της ότι δεν μίλησε ποτέ για κάμερες, είπε ότι το θέμα παραμένει, καθώς «η καταγραφή ακόμα και σε μια πλατφόρμα διαδικτυακή γίνεται με κάμερα, είτε αυτή είναι εγκατεστημένη στον τοίχο είτε βρίσκεται σε υπολογιστή».

Να προστατεύσουμε τους μαθητές

Συνεχίζοντας, ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε ότι «είναι ηθικό θέμα να διαφυλάξουμε τη μαθησιακή διαδικασία και κυρίως το δικαίωμα των μαθητών -που είναι σε μια ευαίσθητη ηλικία- και των γονιών τους να προστατέψουν τα προσωπικά τους δεδομένα», καθώς «η καταγραφή δεν είναι βέβαιο ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί και δεν θα αναμεταδοθεί». «Η επόμενη περίοδος θα έχει μεγάλες προκλήσεις», ανέφερε, «όπως το να καταστεί μόνιμη η τηλεργασία», η οποία, όπως επισήμανε, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Να ενισχυθεί η δημόσια Παιδεία

Καταλήγοντας, τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση, στην οποία υπάρχουν τεράστια κενά σε οργανικές θέσεις. «Το μήνυμα που βγαίνει από την περίοδο της υγειονομικής κρίσης είναι ότι πρέπει να ενισχύσουμε τη δημόσια Υγεία και Παιδεία», υπογράμμισε.

ΟΛΜΕ: Άφαντο το υπουργείο

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου για «πλήρη σιγή και αφωνία επί ενάμιση μήνα», καθώς, όπως είπε, είχαν μόνο δύο ολιγόλεπτες συνομιλίες με την υπουργό και μετά από πίεση τους δέχτηκε στις 30 Απριλίου, κρατώντας ακόμα και τότε «τα χαρτιά κλειστά» για το άνοιγμα των σχολείων.

Επιπλέον, ανέφερε ότι ο κάθε εκπαιδευτικός «με δικά του όπλα, από το σπίτι», κατάφερε να αντεπεξέλθει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, καθώς το υπουργείο υποσχόταν «υπολογιστές στα σχολεία» και «τελικά έστειλε ένα-δύο τάμπλετ ανά σχολείο». Τέλος, αναφορικά με το νομοσχέδιο, σημείωσε ότι, παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου να δοθεί σε διαβούλευση, αυτό τελικά δεν έγινε.

Πηγή εφημερίδα “Αυγή”


Exit mobile version