Τσίπρας: Η ανάπτυξη μόνη οδός για απαλλαγή από την επιτροπεία- Στόχος η μείωση 50% της ανεργίας ως το 2021

«Η μόνη
ασφαλής οδός για την απαλλαγή από την επιτροπεία και την εξάρτηση είναι η
ανάπτυξη και ο προοδευτικός μετασχηματισμός της κοινωνίας» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας
στην ομιλία του στην εκδήλωση «Ελλάδα 2021: Δίκαιη Ανάπτυξη- Παραγωγική
Ανασυγκρότηση».


Ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως «ο πυρήνας γύρω από τον οποίο
ξεδιπλώνεται ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι η αντιμετώπιση της
ανεργίας που μειώνεται σταδιακά, επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας που
εξασφαλίζουν νέες, σταθερές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Μόνο έτσι θα
σταματήσουμε τη μετανάστευση των πλέον δημιουργικών δυνάμεων της χώρας και θα
πείσουμε όσους βρίσκονται έξω, να γυρίσουν και να συμβάλλουν στην ανοικοδόμηση της».


Αναφερόμενος στη συμφωνία με τους δανειστές είπε ότι κλείνει ένας
κύκλος για τη χώρα και τόνισε ότι το πρόγραμμα που «επιλέξαμε είναι εμπροσθοβαρές:
τα δύσκολα μέτρα να ληφθούν το πρώτο έτος. Με την πρώτη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε
ο πιο σημαντικός και δύσκολος κύκλος του προγράμματος».


Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε πως το όραμα από εδώ και στο εξής είναι
η «Δίκαιη Ανάπτυξη, δηλ. βιώσιμη και δημοκρατική. Βιώσιμη: δεν
εξαντλεί τους φυσικούς και ανθρώπινους πόρους αλλά μεριμνά για την διατήρηση
και αναπαραγωγή τους. Δημοκρατική: μοίρασμα των ωφελειών, εμβάθυνση
δημοκρατικών θεσμών, ενσωμάτωση της κοινωνίας στην πολιτική ζωή».


Ο πρωθυπουργός αφού ανέλυσε όλα τα αναπτυξιακά εργαλεία όπως το
ΕΣΠΑ, τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, το πακέτο Γιούνκερ κλπ. είπε πως για δεύτερη
συνεχόμενη φορά «καταφέρνουμε να αυξήσουμε το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων
κατά 250 εκατ. ευρώ».


Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην επανεκκίνηση των μεγάλων έργων
υποδομής και πιο συγκεκριμένα στις πέντε συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων
οι οποίοι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους και ως το α’ εξάμηνο του 2017 και στο μετρό Θεσσαλονίκης.


Όραμα της κυβέρνησης είναι να έχει καταφέρει το 2021 η ανεργία
να έχει μειωθεί στο μισό από τα επίπεδα που βρίσκεται σήμερα.


Πιο συγκεκριμένα ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι «το όραμα της
δίκαιης ανάπτυξης εμπεριέχει τη σταδιακή ένταξη στην παραγωγή όλου εκείνου του
δυναμικού που βρίσκεται στη γκρίζα ζώνη της ανεργίας. Κανείς δεν μπορεί να
επαίρεται για τη μεγέθυνση της οικονομίας αν η ανεργία παραμένει στα επίπεδα
που την έφεραν οι καταστροφικές πολιτικές τις περασμένης περιόδου. Δρομολογημένα
έργα στις υποδομές και την ενέργεια ύψους 5 δισεκατομμυρίων μέσα την επόμενη
πενταετία. Φυσικά ο κατάλογος θα μεγαλώσει λόγω του υψηλού επενδυτικού
ενδιαφέροντος προς τη χώρα μας.


6,75 δισεκατομμύρια θα πέσουν στην οικονομία μέχρι το τέλος
του 2016 από το τρέχον ΕΣΠΑ. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει συνολικές
επενδύσεις ύψους 13 δισ. μέχρι το 2021. Η αναπτυξιακή μας στρατηγική έχει μια
συγκεκριμένη κατάληξη. Να μπει τέλος στον φαύλο κύκλο της ύφεσης και της
ανεργίας. Και οι στόχοι μας σε αυτό τον τομέα, έχουν χαρακτήρα βραχυπρόθεσμο
αλλά και μακροπρόθεσμο».


Ο σχεδιασμός
για τα νέα έργα


Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε και έναν οδικό χάρτη για τα
νέα έργα και το χρονοδιάγραμμα αυτών. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα εξής:


Γραμμή 4
του Μετρό Αθήνας
. Δημοπρατείται εντός του 2016 το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου
–Γουδί) της Γραμμής 4, για 14 σταθμούς, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. Το τμήμα αυτό θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους
από 200.000 επιβάτες και μάλιστα σε ορισμένες από τις πλέον πυκνοκατοικημένες
περιοχές της Αθήνας, ενώ παράλληλα θα μειωθούν η κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων και
οι εκπομπές αερίων ρύπων.


Αεροδρόμιο στο
Καστέλι
: Στα τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές
προσφορές για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, με
Σύμβαση Παραχώρησης. Στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακό έργο υποδομής, που θα
αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε πολλούς κλάδους της οικονομίας του νησιού,
πέραν του τουριστικού. Το εκτιμώμενο ύψος του έργου είναι κοντά στα 850 εκατ.
και αναμένεται εντός πενταετίας να έχει ολοκληρωθεί.


Βόρειος Οδικός
Άξονας Κρήτης
: Προχωράμε με τη Στρατηγική Μελέτη του ΒΟΑΚ από πόρους του
ΕΣΠΑ που σκοπό έχει να διατυπώσει σε χρηματοδοτικό και τεχνικό επίπεδο ένα
σχέδιο για ένα ολοκληρωμένο βιώσιμο έργο που θα ενώνει τα Χανιά με το Λασίθι με
έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το
σχέδιο αυτό θα εντάσσει το έργο στο πακέτο Γιούνκερ προκειμένου να
διασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την ολοκλήρωση του. Το ύψος αυτού του ζωτικού έργου υποδομής
ανέρχεται στο 1,6 δις και με βάση τον υπάρχον σχεδιασμό, θα ξεκινήσει το 2018
για να παραδοθεί στους πολίτες της Κρήτης το 2023.


Σιδηροδρομικός
ΠΑΘΕ.
Θα έχει ολοκληρωθεί στο
τέλος του 2018, μετά από 20 και πλέον χρόνια, ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ, γραμμή
υψηλής ταχύτητας, πλήρως ηλεκτροκινούμενη, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως
διασφαλισμένη χρηματοδότηση.


Επέκταση του
ΤΡΑΜ προς το Κερατσίνι
. Πρόκειται για την διαδρομή Λιμάνι Πειραιά – Λιμάνι
Κερατσινίου, μήκους 3,8 χλμ. με 6 νέες στάσεις. Ένα σημαντικό έργο ύψους 180
εκατομμυρίων που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2018 και θα έχει ολοκληρωθεί σε μια
τετραετία.


Το τμήμα «Λαμία-Ξυνιάδα»
του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65
. Ξεκινά μέσα στο 2016 η κατασκευή
του νότιου τμήματος του Ε65, προϋπολογισμού 310 εκ €., με διασφαλισμένη
χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού το
2020, ο Ε65 θα συνδέεται με τον ΠΑΘΕ, εντασσόμενος έτσι λειτουργικά στο δίκτυο
αυτοκινητοδρόμων της χώρας.


Αυτοκινητόδρομος
Πάτρα-Πύργος
. Μέχρι σήμερα έχουν δημοπρατηθεί δύο υποτμήματα του έργου, ενώ
μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η σειρά των δημοπρατήσεων και θα
έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι. Το έργο ύψους 475 εκατομμυρίων θα ολοκληρωθεί στο
σύνολό του το 2021, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.



Ενέργεια


Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός και στα έργα της
ενέργειας. Όπως είπε «ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες κατασκευής του ελληνικού
τμήματος του Αγωγού Φυσικού Αερίου ΤΑΡ, που διατρέχει όλη την Β. Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός
είναι 2 δις €, η δε απασχόληση από την
υλοποίηση του έργου υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας.


Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εμπλοκή ελληνικών
επιχειρήσεων, όπως πρόσθεσε, ενώ οι πυκνές διακλαδικές αλληλεξαρτήσεις του
έργου, θα ωφελήσουν πληθώρα τεχνικών επαγγελμάτων & θα ενισχύσουν την
απασχόληση σε τοπικό επίπεδο.


Επίσης θα προχωρήσει η υλοποίηση ενός εκτεταμένου
προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ύψους 32 εκατ.€, προς τις τοπικές
κοινωνίες. Εξασφαλίσεις για τη μέγιστη
δυνατή προστασία του περιβάλλοντος υπό τις πλέον αυστηρές απαιτήσεις.


Ο σχεδιαζόμενος αγωγός Φυσικού Αερίου IGB αποτελεί «γέφυρα»
σύμφωνα με τον πρωθυπουργό για τη μεταφορά φυσικού αερίου προς τις χώρες της
νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης».



Για το νέο υπερταμείο

Αποσκοπώντας στο να διαλύσει «κάποιους μύθους σχετικά με την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας», ο πρωθυπουργός είπε ότι η δημιουργία του νέου ταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, δίνει τη δυνατότητα της ορθολογικής και επωφελούς για το Δημόσιο συμφέρον, εκμετάλλευσης της κρατικής περιουσίας και τονώνει την επενδυτική δραστηριότητα. Η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων των επιμέρους συνιστωσών του νέου ταμείου συνίσταται σε τρεις πυλώνες:

– Πρώτον, τα περιουσιακά στοιχεία των οποίων παραχωρείται το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, σε τίμημα επωφελές για το ελληνικό δημόσιο, με όρους που διασφαλίζουν τόσο την υλοποίηση νέων επενδυτικών σχεδίων όσο και τη δημιουργία καινούριων θέσεων εργασίας.

– Δεύτερον, πώληση μειοψηφικών μετοχικών μεριδίων με σκοπό τη συμμετοχή στρατηγικών επενδυτών με στόχο μεταφορά τεχνογνωσίας και εισροή ρευστότητας.

– Τρίτον, αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, όπως τα τουριστικά ακίνητα και οι μαρίνες μέσω συμβάσεων παραχώρησης για υλοποίηση επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τουρισμό και ελληνική οικονομία.


Exit mobile version