Το e-wallet… γεμάτο, αλλά η τσέπη άδεια

Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους με πρόσβαση στο Διαδίκτυο αγόραζε προϊόντα και υπηρεσίες online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα το 2016.


Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποίησε η Mastercard για τις πανευρωπαϊκές τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις πληρωμές, σύμφωνα με την οποία η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 45% στην περίοδο 2015-2018.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφονται οι πιο συχνοί χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα ποσοστά των Πολωνών (9%), των Λιθουανών (9%) και των Ιταλών (8%) που ψωνίζουν online κάθε μέρα είναι αντίστοιχα με εκείνο στο Ηνωμένο Βασίλειο (8%). Ωστόσο οι Βρετανοί ξεχωρίζουν σε ό,τι αφορά την εβδομαδιαία δραστηριότητα (41%), με τους Ιρλανδούς (32%) και τους Γερμανούς (30%) να ακολουθούν. Στον αντίποδα οι Φινλανδοί (17%), οι Εσθονοί (16%) και οι Δανοί (16%) είναι αρκετά απίθανο να αγοράσουν κάτι στο Διαδίκτυο σε αυτήν τη συχνότητα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Τα ρούχα και τα υποδήματα είναι μακράν η πιο δημοφιλής κατηγορία προϊόντων (48% ο μέσος όρος στην Ευρώπη), με τα εισιτήρια (34%), τα ηλεκτρονικά (33%) και τα βιβλία (31%) να ακολουθούν. Ωστόσο οι αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών διαφέρουν από χώρα σε χώρα, με τα αποτελέσματα να εκπλήσσουν κατά περίπτωση:

Οι Βρετανοί online καταναλωτές (33%) είναι σε διπλάσιο βαθμό πιο πιθανό να αγοράσουν τα τρόφιμά τους (είδη παντοπωλείου) από το Διαδίκτυο, σε σύγκριση με τους Ολλανδούς (16%), τους Γάλλους (15%) και τους Βέλγους (13%) γείτονές τους.

Οι Ελληνες online καταναλωτές είναι τέσσερις φορές πιο ανοιχτοί στο να κλείσουν ταξίδια μακρινού προορισμού στο Διαδίκτυο σε σύγκριση με τους Κροάτες.

Παρατηρείται μια γεωγραφική τάση όπου Φινλανδία (31%), Σουηδία (22%) και Νορβηγία (22%) είναι οι μόνες χώρες με έναν στους πέντε online καταναλωτές να συμμετέχουν σε online τυχερά παιχνίδια.

Οι συμπεριφορές ποικίλλουν επίσης και στις μεθόδους πληρωμής που επιλέγονται για τις online αγορές. Στις Τσεχία, Γερμανία, Ολλανδία και Πολωνία οι πληρωμές μέσω online banking υπερτερούν σε διπλάσιο βαθμό σε σύγκριση με αυτές μέσω καρτών. Αντίθετα, σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Ιταλία οι κάρτες παραμένουν μακράν η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής.

Σχετικά με τις νέες μεθόδους πληρωμών, όπως είναι τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια (e-wallets), οι τραπεζικές εφαρμογές (banking apps) και το QR code scanning, υπάρχει σαφής πρόθεση στη δοκιμή νέων τεχνολογιών, ωστόσο το ενδιαφέρον αυτό δεν αντανακλάται στην πραγματική χρήση. Ενδεικτικά, ενώ οι Ισπανοί online καταναλωτές είναι δυνητικά οι πιο ενθουσιώδεις στη χρήση των e-wallets, είναι αρκετά πίσω από τους Νορβηγούς (20%), τους Ελληνες (20%) και τους Φινλανδούς (19%) στη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Αναφορικά τέλος με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, κατά μέσο όρο 40% των Ευρωπαίων online καταναλωτών, πραγματοποιούν αγορές τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο, με πιο δημοφιλή προϊόντα τα ρούχα και τα αξεσουάρ και υποδήματα (37%), με τα βιβλία, τη μουσική, τα DVDs και τα video games να ακολουθούν (21%).

Πηγή: Έθνος


Exit mobile version