Το 37% των πωλήσεων ευρωπαϊκών ξενοδοχείων θα γίνεται διαδικτυακά έως το 2016

Κομβικό ρόλο στο σύνολο της τουριστικής αλυσίδας αποκτά, πλέον, το Διαδίκτυο, με τις εκτιμήσεις να θέλουν το 37% των πωλήσεων των ξενοδοχείων στην Ευρώπη να γίνονται διαδικτυακά μέχρι το 2016. Οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν το σημείο εκκίνησης στο διαδικτυακό ταξίδι για τους χρήστες, καθώς, κατά μέσο όρο, πριν κάνουν κάποια κράτηση, οι χρήστες περνούν 2,4 εβδομάδες ψάχνοντας ξενοδοχεία, επισκεπτόμενοι 18 ιστοσελίδες, για να βρουν ξενοδοχείο κι έχοντας αφιερώσει 8 περιόδους αναζήτησης (Πηγή: Google/Millward Brown Digital Hotel Shopper Study, December 2014).

 

Και στην Ελλάδα, η digital εικόνα του ταξιδιού ενισχύεται, με τα κινητά να αποκτούν στρατηγική σημασία στην ψηφιακή διαδρομή προς την αγορά. Για παράδειγμα, οι αναζητήσεις για τις ελληνικές διακοπές μέσω κινητών να έχουν αυξηθεί 72% μέσα στο χρόνο.

Η Αθήνα (με τη Ρόδο, Μύκονο, Κω και Κρήτη να ακολουθούν) παραμένει, με διαφορά, η πιο δημοφιλής αναζήτηση συγκριτικά με τους υπόλοιπους ελληνικούς προορισμούς.

Με το 51% των νοικοκυριών της Ε.Ε. να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τα ταξίδια τους, αναδεικνύεται η ευκαιρία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων να αξιοποιήσουν τα εργαλεία για να “βρουν” τον ταξιδιώτη στις διαφορετικές στιγμές αναζήτησης και απόφασης για τις διακοπές του.

Σε γενικές γραμμές, κοινή διαπίστωση είναι ότι, πλέον, όπου κι αν βρίσκονται οι ταξιδιώτες, είναι συνδεδεμένοι διαδικτυακά. Είτε προγραμματίζουν ένα ταξίδι, είτε περιηγούνται σε μια νέα πόλη, είτε μοιράζονται αναμνήσεις από τις διακοπές τους, χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με όποια συσκευή έχουν εύκαιρη. Αυτή η διαδικασία έχει αλλάξει άρδην τη διαδρομή του ταξιδιώτη, δημιουργώντας πολλές διαφορετικές στιγμές πρόθεσης για αγορά διαδικτυακά.

Η παραπάνω εικόνα αναλύθηκε σε εκδήλωση της Google, με κεντρικό θέμα ο “Τρόπος που Ταξιδεύουμε”, όπου συζητήθηκαν οι τάσεις και οι ιστορίες επιχειρηματιών, που εμπνέουν Έλληνες τουριστικούς πράκτορες και επιχειρηματίες του τουρισμού, για να αξιοποιήσουν στο έπακρο ψηφιακές πλατφόρμες.

Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική, καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης (“Tourism Economics: The Impact of Online Content on European Tourism”, Oxford Economics, 2013).

Ο τουρισμός είναι ένας τομέας μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Το 2014, εκτιμάται πως συνεισέφερε άμεσα περίπου €17 δις στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης.

Ευκαιρίες
Μερικά χρήσιμα συμπεράσματα για την ψηφιακή αγορά του τουρισμού είναι ότι, πλέον, κάθε συναλλαγή ενός καταναλωτή είναι ένα σημείο επαφής και γνώσης, ώστε να γίνει κανείς καλύτερος, να δημιουργήσει καλύτερες υπηρεσίες και προϊόντα τα οποία είναι ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας.

Επιπλέον, οι ταξιδιώτες παίρνουν αποφάσεις σε μια σειρά στιγμών – οι άνθρωποι πια δεν μπαίνουν στο Διαδίκτυο, ζουν στο Διαδίκτυο. Τα smartphones βρίσκονται στο κέντρο των ψηφιακών πλατφορμών, προσφέροντας ένα πλαίσιο υποστήριξης ως βοηθοί, που γίνονται ολοένα και πιο έξυπνοι με κάθε συναλλαγή.

Exit mobile version