Το ενδιαφέρον της αγοράς θα κρίνει εάν θα κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης – Σκοπίων όπως και ο σταθμός ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη νησίδα Ρεβυθούσα, επισημαίνει η ΡΑΕ.
-Για τον αγωγό Θεσσαλονίκη – Σκόπια, προϋπολογισμού 48,7 εκατ. ευρώ εγκρίνεται για ένταξη στον προγραμματισμό ανάπτυξης με την προϋπόθεση διεξαγωγής δεσμευτικής διαδικασίας κατανομής δυναμικότητας «Market Test» σε συνεννόηση και μετά από σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕ ενώ η έγκριση της υλοποίησής του θα πραγματοποιηθεί σε επόμενη έγκριση του δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, εφόσον παρουσιαστούν ικανοποιητικά αποτελέσματα δέσμευσης δυναμικότητας.
-Για την κατασκευή προβλήτα ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, η ΡΑΕ αναφέρει ότι “αναγνωρίζει την πιθανή μελλοντική αναγκαιότητα του έργου αυτού για την ανάπτυξη της αγοράς του ναυτιλιακού LNG, παρόλο που ο ΔΕΣΦΑ δεν έχει υποβάλει ολοκληρωμένο σχεδιασμό καθώς και μελέτη σκοπιμότητας για το έργο αυτό που να περιγράφει την προβλεπόμενη ζήτηση ναυτιλιακού LNG και να τεκμηριώνει τη βιωσιμότητα του έργου”. Ωστόσο τονίζει ότι η αξιολόγηση για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος θα γίνει μετά την υποβολή του ολοκληρωμένου σχεδιασμού του έργου.
Το έργο συνίσταται στην κατασκευή προβλήτα για φόρτωση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 1.000-20.000 κυβικών μέτρων με το σκεπτικό τα μικρότερα πλοία να ανεφοδιάζουν άλλα πλοία, είτε της ακτοπλοΐας είτε της ποντοπόρου ναυτιλίας, στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα μεγαλύτερα να τροφοδοτούν δορυφορικούς σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας ή του εξωτερικού.
Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, δεν προβλέπεται να γίνει market test “διότι προεξοφλείται η αποτυχία του στην παρούσα χρονική περίοδο”. Σημειώνεται ότι η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε εν τω μεταξύ ότι προχωρά στην κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG για την τροφοδοσία πλοίων.
Επιπλέον η ΡΑΕ ενέκρινε την κατασκευή σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά που κρίνεται απαραίτητη για την υδραυλική ευστάθεια του συστήματος μετά την λειτουργία του αγωγού ΤΑΡ.
Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ