Quantcast
Τι κατέθεσε στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου - enikonomia.gr
share

Τι κατέθεσε στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου

δημοσιεύτηκε:

Ολοκληρώθηκε μετά από δυόμιση ώρες η κατάθεση του 77χρονου χειριστή του
ταχύπλοου που κατηγορείται για την τραγωδία στην Αίγινα. Στην συνέχεια ο
Θρασύβουλος Λυκουρέζος οδηγήθηκε στο Εισαγγελέα. Αναμένεται η απόφασή του.


Στο υπόμνημά του ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου επικαλείται ότι: «η
πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη
που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας,
στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση
Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν
πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου.



Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα



Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να
πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για
λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην
απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος. «Το
Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο
κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε
αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει
τον επιβάτη μίας βάρκας, αναμένεται να επικαλεστεί η πλευρά του 77χρονου
καπετάνιου του σκάφους που θεωρείται υπαίτιος της τραγωδίας, πριν από πέντε
ημέρες, στην Αίγινα.


Επιπλέον ο 77χρονος – εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Πειραιά κ.
Γιάννη Ηρειώτη – αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε
επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.


Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το
σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή
ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος
«πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το
συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των
εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν
(γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της
πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας
(επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού,
εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των
28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το
συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE»
πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο
και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία
προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».


Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και
τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να
επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και
είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».


Κύριος στόχος του 77χρονου είναι
να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή
της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.


Όσον αφορά στη μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση
των επιβατών του πλοιαρίου επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα
και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους
ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο». Γι αυτό τον λόγο
θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που
κάλεσε για βοήθεια.






share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.