Τι απαντά το υπουργείο Εσωτερικών για το νομοσχέδιο για τους ΟΤΑ

Απάντηση δίνει το υπουργείο Εσωτερικών σχετικά με το
νομοσχέδιο για τους ΟΤΑ και σε όσους ισχυρίζονται ότι πρόκειται για νομοσχέδιο «ρουσφετολογικού»
χαρακτήρα.


Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο μιλά για αφιονισμένη πολιτική
και για συστημικά «παπαγαλάκια» που επιδίδονται σε αντικυβερνητικές ασκήσεις,
ανακαλύπτοντας νέα ρουσφέτια και χιλιάδες προσλήψεις, ενώ στο βάθος «εκλιπαρούν» ακόμη και για παρέμβαση των
θεσμών.


Αναλυτικά αναφέρει τα εξής:


«Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με το Σχέδιο Νόμου του
Υπουργείου Εσωτερικών για τους ΟΤΑ, διαπιστώνεται ότι, για άλλη μια φορά, τα
συστημικά «παπαγαλάκια» επιδίδονται σε αντικυβερνητικές ασκήσεις,
ανακαλύπτοντας νέα ρουσφέτια και χιλιάδες προσλήψεις, ενώ στο βάθος «εκλιπαρούν» ακόμη και για παρέμβαση των
θεσμών.


Το γεγονός είναι ότι δεκάδες εύλογα αιτήματα της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης γίνονται αποδεκτά, σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού της
λειτουργίας των φορέων της, με ιδιαίτερη σπουδή προκειμένου να αποφευχθούν
αστοχίες, αδικίες και γενικεύσεις.


Με το Σχέδιο Νόμου εισάγονται θετικές διατάξεις για τους
ΟΤΑ, τους εργαζόμενους, τους
πολίτες και την Πολιτεία. Ίσως
γι’ αυτό να ενοχλεί τόσο πολύ κάποιους.


Ορισμένα ερωτήματα όμως,
προκύπτουν αβίαστα.


Αλήθεια, γιατί είναι «ρουσφέτι» η παροχή στους εργαζόμενους
της καθαριότητας Μέσων Ατομικής Προστασίας;


Είναι «ρουσφέτι» η
επέκταση της παροχής επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον αυτό προκύπτει από
τους πραγματικούς όρους απασχόλησης στη συγκεκριμένη θέση;


Αποτελεί δημοσιονομικό εκτροχιασμό η δυνατότητα που
παρέχεται στους μικρούς, ορεινούς και νησιωτικούς, δήμους, εφόσον το θέλουν και
το μπορούν, να δίνουν κίνητρα παραμονής
σε γιατρούς και εκπαιδευτικούς;


Είναι «ρουσφέτι» η δυνατότητα ευνοϊκής ρύθμισης χρεών
φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων προς τους δήμους, όταν γνωρίζουμε τις
δυσκολίες που βιώνει μεγάλο μέρος της
κοινωνίας;


Ενοχλεί η συγκρότηση Ειδικής Γραμματείας Ιθαγένειας, για μια
σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση από την Πολιτεία των ζητημάτων
απόκτησης ιθαγένειας, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία;


Είναι ρουσφετολογική η δυνατότητα των δήμων να δημοπρατούν
υλικά που προκύπτουν από την ανακύκλωση απορριμμάτων, ώστε να υπάρξουν οφέλη
και για τους δημότες, αλλά και η χώρα να καλύψει καθυστερήσεις στη διαχείριση
των στερεών αποβλήτων;


Δεν εκπλήσσει η αφιονισμένη πολεμική, αλλά ούτε κάμπτει την
προσπάθεια για να γυρίσει σελίδα ο τόπος. Άλλωστε, τους έχει πάρει είδηση ο
κόσμος».


Νωρίτερα, σε άτυπη ενημέρωση, το υπουργείο έδωσε
διευκρινίσεις και περί της απαλλαγής των
ιερών ναών από την υποχρέωση καταβολής ανταποδοτικών τελών στους δήμους.


Όπως επισημαίνει το υπουργείο:


– Οι ιεροί ναοί
εξαιρέθηκαν από την υποχρέωση καταβολής ανταποδοτικών τελών με το άρθρο 46 παρ.
2 του ν. 4301/2014 (φεκ Α’ 223/7.10.2014)


– Το άρθρο 135 του Σχεδίου Νόμου για τους ΟΤΑ δεν τροποποιεί
σε κανένα σημείο του, τους υπόχρεους για πληρωμή ανταποδοτικών τελών


– Το άρθρο 135
προσθέτει στα τέλη που οφείλει να καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο, το τέλος αποχέτευσης, το τέλος χρήσεως υπονόμου και το
ειδικό τέλος κύκλου νερού


Τι προβλέπει το άρθρο 135


Τροποποίηση άρθρου 82 του ΒΔ 24.9/1958 περί απαλλαγών από
δημοτικούς και κοινοτικούς φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές



Η παρ. 2 του άρθρου 82 του ΒΔ
24.9/1958,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής : «2. Από τα
ανταποδοτικά τέλη, που επιβάλλουν οι δήμοι δεν απαλλάσσονται αυτοί που
αναγράφονται στην περίπτωση γ’ της προηγούμενης παραγράφου, καθώς και το ελληνικό
δημόσιο από το τέλος ύδρευσης, το τέλος αποχέτευσης, το τέλος χρήσεως υπονόμου
και το ειδικό τέλος κύκλου νερού.»







Exit mobile version