Τι απαντά ο ΕΟΠΥΥ στις καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ για τα φάρμακα υψηλού κόστους

Διευκρινίσεις για τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους από τα φαρμακεία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) δίνει ο Οργανισμός με ανακοίνωση του, με αφορμή καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ, η οποία έκανε λόγο για «μεγάλη ταλαιπωρία των ασθενών προκειμένου να προμηθευτούν τα φάρμακά τους, τα οποία είναι υψηλού κόστους και χορηγούνται μόνο από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, που όμως είναι λίγα και δε λειτουργούν σε όλους τους νομούς της χώρας».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, «οι ασθενείς ή οι συνοδοί τους που προσέρχονται στα φαρμακεία του ΕΟΠΠΥ εξυπηρετούνται απρόσκοπτα. Σε μηνιαία βάση εξυπηρετούνται από τα φαρμακεία του Οργανισμού περισσότεροι από 80.000 ασφαλισμένοι και 4.500 ανασφάλιστοι. Η ετήσια δαπάνη για τα φάρμακα που διακινούνται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. Η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται δωρεάν, χωρίς καμία συμμετοχή των ασθενών».

Προστίθεται επίσης πως συνολικά στη χώρα λειτουργούν 34 φαρμακεία του Οργανισμού, ενώ υπάρχουν και επιπλέον 70 σημεία διανομής -κυρίως σε Κέντρα Υγείας και δημόσιες υπηρεσίες- σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές, στα οποία αποστέλλονται φάρμακα υψηλού κόστους (εκτελεσμένες συνταγές) για τους ασθενείς.

• Σε όλα τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται είτε απευθείας είτε προγραμματισμένα (για επαναλαμβανόμενες συνταγές), κατά μέσο όρο, σε περίπου μία εβδομάδα ώστε να εξασφαλίζεται συνέχεια της θεραπείας.


Exit mobile version