Με κάμερες και μικρόφωνα εντός των αιθουσών εξέτασης και των οχημάτων, με ηλεκτρονικό καθορισμό του ζεύγους εξεταστή- εξεταζόμενου πριν από την εξέταση του υποψηφίου, συστηματικούς και έκτακτους ελέγχους και επιθεωρήσεις, αλλά και δημιουργία Κέντρου Ελέγχου σε συνδυασμό με τις πειθαρχικές ποινές και τα βαριά πρόστιμα θα επιχειρήσει το υπουργείο Μεταφορών να βάλει φρένο στα “λαδώματα” και τις δωροδοκίες για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια που μπορούν να προγραμματίζονται και την ίδια ημέρα. Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο θα εξετάζονται οι δεξιότητες των υποψηφίων. Ο υποψήφιος θα εξετάζεται στο δεύτερο στάδιο μόνο εφόσον πετύχει στο πρώτο, ενώ αν αποτύχει στο δεύτερο θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Η δοκιμασία προσόντων θα διενεργείται από έναν εξεταστή, ενώ δεν θα επιτρέπεται να βρίσκεται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής του υποψηφίου οδηγού. Για την εξέταση όσων θέλουν να αποκτήσουν δίπλωμα δικύκλου, προβλέπεται στη μοτοσικλέτα να βρίσκεται μόνο ο υποψήφιος. Με το σχέδιο νόμου αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική άσκηση στα 15 ευρώ από 10 ευρώ σήμερα, με το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις Περιφέρειες ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες.
Πηγή πληροφοριών: Έθνος