Αλλαγές στον έλεγχο κομίστρων των Μέσων Μεταφοράς, νέο καθεστώς λειτουργίας στα Ταξί, στα μισθωμένα αυτοκίνητα με οδηγό, στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ αλλά και στα υπαίθρια πάρκινγκ προβλέπονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που οδεύει προς κατάθεση για συζήτηση στη Βουλή.
Ειδικότερα προβλεπεται πως πέραν των εντεταλμένων ελεγκτών κομίστρου, αρμόδιοι για τον εντοπισμό των λαθρεπιβατών μπορούν να είναι «υπάλληλοι τρίτου φορέα (νομικού προσώπου), στον οποίο έχει αναθέσει ο οικείος συγκοινωνιακός φορέας τον έλεγχο κομίστρου, εφόσον οι υπάλληλοι του τρίτου φορέα φέρουν ειδική προς τούτο εξουσιοδότηση του οικείου συγκοινωνιακού φορέα».
Πρόστιμα
Σχετικά με το ύψος των προστίμων που επιβάλλεται σε όσους εντοπιστούν χωρίς εισιτήριο προβλέπονται τα εξής.
α. Στους διακινούμενους με αστικά συγκοινωνιακά μέσα στις περιοχές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, ίσο με το 60πλάσιο του νομίμου εισιτηρίου.
β. Στους διακινούμενους με αστικά συγκοινωνιακά μέσα των λοιπών περιοχών της χώρας, ίσο με το 20πλάσιο του νομίμου εισιτηρίου.
γ. Στους διακινούμενους με υπεραστικά συγκοινωνιακά μέσα, ίσο με τα διπλάσιo της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας – τέρματος του δρομολογίου.
δ. Στους διακινούμενους με σιδηροδρομικά οχήματα, ίσο με το διπλάσιο του αντιτίμου της διαδρομής την οποία πραγματοποίησε το τρένο, από την αφετηρία αυτού και έως του πρώτου, μετά την διαπίστωση της παράβασης, σταθμού στον οποίο προβλέπεται στάση της αμαξοστοιχίας.
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Όσον αφορά την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ προβλέπεται ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από νοσοκομείο ή κλινική, από αποθήκες εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, από τα όρια κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και από κηρυγμένα μνημεία, από παιδικούς σταθμούς, από σχολεία μέσης ή κατώτερης εκπαίδευσης, από ιδρύματα ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και από ενοριακούς ναούς και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και λεωφορείων.
H ίδρυση και η λειτουργία ΙΚΤΕΟ επιτρέπεται σε όλη τη χώρα σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή εκτός ορίων οικισμού προϋφισταμένων του έτους 1923 ή εκτός ορίων οικισμού οριοθετημένων.
Ταξί
Στο νομοσχέδιο προσδιορίζεται ακόμη το ύψος των προστίμων για τα επιβατικά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα (ταξί) εάν διαπιστωθεί ότι έχουν υποπέσει σε παράβαση. Ειδικότερα το ύψος των προστίμων διαμορφώνεται ως εξής.
α) Για τις ελαφρές: από πενήντα ευρώ (50,00€) έως εκατό ευρώ (100,00€)
β) Για τις σοβαρές: από εκατό ευρώ (100,00€) έως τριακόσια ευρώ (300,00€).
γ) Για τις πολύ σοβαρές: από τριακόσια ευρώ (300,00€) έως εξακόσια ευρώ (600,00€)
δ) Για τις ιδιαζόντως σοβαρές: από εξακόσια ευρώ (600,00€) έως τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000,00€)
Στους παραβάτες των διατάξεων περί λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων δύναται να επιβάλλεται από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα, πέραν των διοικητικών προστίμων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, η διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτων (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) ή της αφαίρεσης της ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου για χρονικό διάστημα από τρεις (3) ημέρες έως έξι (6) μήνες στους ιδιοκτήτες, εκμεταλλευτές ή οδηγούς των οχημάτων.
Μισθωμένα αυτοκίνητα με οδηγό
Σχετικά με τα εκμισθωμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό προβλέπεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται τα διακριτικά γνωρίσματα και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία που φέρουν τα εκμισθωμένα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκίνητα με οδηγό. Σους «πειρατές» θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους από 100 ευρώ έως 600 ευρώ και διοικητική κύρωση αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) για χρονικό διάστημα από 10 έως 30 ημέρες».
Παρατείνεται η άδεια λειτουργίας στα υπαίθρια πάρκινγκ
Σχετικά με τους υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων που αποδεδειγμένα λειτουργούν μέχρι τις 31.12.2012, εντός των διοικητικών ορίων του παραδοσιακού τμήματος της πόλεως των Αθηνών (Ιστορικό Κέντρο) μπορεί να τύχουν της προβλεπόμενης άδειας λειτουργίας, κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης της περιοχής, εφόσον πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 28 του π.δ. 455/1976 με χρονική ισχύ 3 ετών.
Εάν εντός του παραπάνω χρονικού διαστήματος έχουν ξεκινήσει διαδικασίες τροποποίησης του υφιστάμενου πολεοδομικού σχεδιασμού, η άδεια λειτουργίας δύναται να παραταθεί για 3 επιπλέον έτη.
ΟΑΣΘ
Αναφορικά με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προβλέπεται ότι τα κυκλοφορούντα λεωφορεία κατά τις καθημερινές της χειμερινής περιόδου θα ανέρχονται σε 520 σε δύο βάρδιες, με δυνατότητα μεταβολής κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (±4%).
Ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων τα Σάββατα της χειμερινής περιόδου αντιστοιχεί στο 80% του αριθμού των κυκλοφορούντων τις καθημερινές, ενώ τις Κυριακές – αργίες της χειμερινής περιόδου αντιστοιχεί στο 70% του αριθμού των κυκλοφορούντων τις καθημερινές.
Ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων της θερινής περιόδου αντιστοιχεί στο 80% των κυκλοφορούντων της χειμερινής περιόδου (καθημερινής, Σαββάτου και Κυριακής – αργίας).
Με τα προγράμματα δρομολόγησης γίνεται σταδιακή έναρξη των πρώτων δρομολογίων (αναχώρηση από αφετηρία ή τέρμα) από τις 05:00 και σταδιακή λήξη των τελευταίων δρομολογίων (αναχώρηση από αφετηρία ή τέρμα) έως τις 24:00.
Επίσης προγραμματίζεται να λειτουργεί μία μεταμεσονύκτια λεωφορειακή γραμμή σύνδεσης και εξυπηρέτησης των επιβατών από και προς τους σταθμούς άφιξης ή αναχώρησης επισκεπτών (αεροδρόμιο, σταθμός τρένων, κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων), διερχόμενη από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει και τη συγκρότηση της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Η Επιτροπή έχει ως καθήκον να προβαίνει στη διεξαγωγή έρευνας μετά από σοβαρά σιδηροδρομικά ατυχήματα. Στόχος της διερεύνησης είναι η βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας και η πρόληψη ατυχημάτων.