Τα σενάρια για την πτώση του μοιραίου Mirage – Από θαύμα γλίτωσε ο δεύτερος πιλότος

Με κλίση καθόδου 15 μοιρών και με μεγάλη ταχύτητα μπήκαν στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους κατά την κάθοδό τους για προσγείωση στη Σκύρο τα δύο Mirage 2000-5.

Στο πρώτο, χειριστής ήταν ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του περίπου 1000 ώρες πτήσης. “Κλειδωμένος” πίσω του ήταν ο συνάδελφός του, με το δεύτερο Mirage 2000-5. Κανείς από τους δύο και ειδικά ο Σμηναγός δεν είχαν καταλάβει ότι ζούσαν την επανάληψη της τραγωδίας της 15ης Οκτωβρίου 2004, όταν δύο διθέσια μαχητικά F-16 τα οποία επέστρεφαν από εκπαιδευτική πτήση στο Αιγαίο είχαν συντριβεί στο Πήλιο.

Ο Σμηναγός Μπαλταδώρος ήταν έμπειρος πιλότος. Το τι πήγε στραβά σε αυτή τη τελευταία φάση της προσγείωσης μέσα στο σύννεφο, πιθανόν να το βρουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση της τραγωδίας, γράφει ο Πάρης Καρβουνόπουλος στο militaire.gr.

Κακός υπολογισμός του μεγέθους της νέφωσης; Λάθος επιλογή να μην χρησιμοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος που διαθέτουν τα Mirage 2000; Υπερβολική κούραση από τις πτήσεις και τις πολυήμερες υπηρεσίες; Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά έχει τη σημασία του και τον ρόλο του.

Σύμφωνα με το militaire.gr, είναι θαύμα που ο δεύτερος χειριστής γλίτωσε. Τα θαύματα δεν γίνονται από μόνα τους βέβαια. Η εκπαίδευσή του τον έσωσε. Κατάλαβε ή είδε το τελευταίο δευτερόλεπτο ότι κάτι δεν πήγε καλά με το αεροσκάφος του συναδέλφου του. “Τράβηξε” και απαγκιστρώθηκε 300 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα κλάσμα δευτερολέπτου αργότερα αν λειτουργούσε ο εγκέφαλος και τα αντανακλαστικά του, θα θρηνούσαμε και δεύτερο νεκρό.


Exit mobile version