Συγχωνεύουν ειδικότητες καθηγητών για να καλύψουν τα κενά

Για σύνθλιψη των μικρών ειδικοτήτων και για μπαλώματα στις τεράστιες ελλείψεις που καταγράφονται στις σχολικές αίθουσες κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί σχετικά με το σχέδιο ομαδοποίησης ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότητες που είναι κοινές σε Επαγγελματικά και Γενικά Λύκεια ομαδοποιούνται (ανάμεσα στα μαθήματα που διδάσκουν είναι και δύο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα), επιχειρείται ένα «νοικοκύρεμα» σε κλάδους που είχαν υπερπληθώρα ειδικοτήτων και αφορούν κυρίως το Επαγγελματικό Λύκειο, ενώ στην ειδική αγωγή έχει εξαφανιστεί η ειδικότητα του παιδοψυχολόγου!

Το ζήτημα της πληθώρας ειδικοτήτων στην ελληνική εκπαίδευση δεν είναι καινούργιο. Αυτή τη στιγμή καταγράφονται 157 ειδικότητες εκπαιδευτικών, με το μεγαλύτερο μέρος φυσικά να αφορά τους εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων. Η πρόταση που παρουσιάζει το υπουργείο Παιδείας αναφέρει 80 ειδικότητες και επιπλέον 8 ειδικότητες στην ειδική αγωγή. Στο παρελθόν έχουν παρουσιαστεί σχέδια από προηγούμενη ηγεσία του ΙΕΠ με πολύ πιο «δραστική» ομαδοποίηση που αφορούσε σε 40 ειδικότητες.

Οι αλλαγές προτείνεται από την ηγεσία να εφαρμοστούν από το νέο σχολικό έτος (σ.σ.: Σεπτέμβρης του 2017), αν και η μόλις μία εβδομάδα διορία που έδωσε σε εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να καταθέσουν τις προτάσεις τους περισσότερο ως κοροϊδία εξελήφθη παρά ως άνοιγμα σε διάλογο.

Αλλαγές σε Γενικά Λύκεια

Η ομαδοποίηση που προτείνεται από το υπουργείο Παιδείας, όπως παραδέχονται και στελέχη του στον «Ε.Τ.», αφορά αποκλειστικά την κάλυψη σε εκπαιδευτικές «τρύπες». Με τη δέσμευση των μόνιμων διορισμών να παίρνει παράταση ακόμα για ένα χρόνο, η ηγεσία παλεύει να ανοίξει τα σχολεία τον Σεπτέμβρη με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά. Κάποια παραδείγματα ενοποιήσεων που αφορούν εκπαιδευτικούς οι οποίοι μπορεί να διδάσκουν τόσο σε Γενικά Λύκεια όσο και σε ΕΠΑΛ:

-Στην ειδικότητα ΠΕ09 (οικονομολόγοι), οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας αλλά και τις «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων», το οποίο είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, πλέον εντάσσονται οι ειδικότητες: Διοίκησης Επιχειρήσεων, Εμπορίας και Διαφήμισης και Οικιακής Οικονομίας.

-Αντίστοιχα, στην ειδικότητα ΠΕ19 που διδάσκουν το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» εντάσσονται οι ειδικότητες Πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ.

-Τέλος, στην κατηγορία ΠΕ10 εντάσσονται οι κοινωνιολόγοι και οι καθηγητές Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, που διδάσκουν το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικής Επιστήμης».

Αρκετοί εκπαιδευτικοί εκφράζουν τη διαφωνία τους με την απόπειρα ομαδοποίησης, καθώς σημειώνουν ότι «μικρές» ειδικότητες όπως αυτή της Οικιακής Οικονομίας θα εξαλειφθούν λόγω της σύμπτυξης με άλλους εκπαιδευτικούς. Βέβαια, αρκετές νηφάλιες φωνές σημειώνουν ότι η ομαδοποίηση δεν κάνει τίποτα παραπάνω απ’ ό,τι έχουν ήδη κάνει η δεύτερη και η τρίτη (σ.σ.: επί υπουργίας Νίκου Φίλη) ανάθεση, όπου διάφορες ειδικότητες βρέθηκαν να διδάσκουν όχι και τόσο όμορα αντικείμενα στις σχολικές τάξεις.

Πάντως, από το υπουργείο Παιδείας σημειώνουν πως με την ομαδοποίηση δίνονται και οι ίδιες «ευκαιρίες» σε ειδικότητες όσον αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές, όπως μεταθέσεις, μετατάξεις και αποσπάσεις.

Ερωτήματα για την ειδική αγωγή

Εκτός βρέθηκαν δύο ειδικότητες του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού από τον νέο ομαδοποιημένο πίνακα που αφορά την ειδική αγωγή. Οι ειδικότητες του παιδοψυχολόγου και του επαγγελματικού συμβούλου δεν καταγράφονται, ενώ, σύμφωνα με εργαζόμενους στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό, έχει κάνει την εμφάνισή της μία νέα ειδικότητα, ΠΕ39, που αναφέρεται σε «επισκέπτες υγείας». Ειδικότερα για την «εξαφάνιση» των δύο ειδικοτήτων, το προσωπικό της ειδικής αγωγής βρίσκεται σε αναβρασμό καθώς δεν γνωρίζει αν πρόκειται για «προχειρότητα» εκ μέρους του υπουργείου ή για μεθόδευση κατάργησης των εν λόγω ειδικοτήτων.

Γαβρόγλου: Ερχονται αλλαγές στο ολοήμερο

Χωρίς να ανοίξει τα χαρτιά του, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ζήτησε χθες σε συνάντηση που είχε με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) προτάσεις για τη βελτίωση του ολοήμερου σχολείου. Η πρώτη εφαρμογή του καθολικού ολοήμερου σχολείου, με υπογραφή Νίκου Φίλη, παρουσίασε αρκετά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου, με την ηγεσία να προχωρεί σε αξιολόγηση και βελτιωτικές αλλαγές από την επόμενη χρονιά.

Πέραν τούτου, βέβαια, οι δάσκαλοι δεν πήραν καμία απάντηση για μόνιμους διορισμούς (σ.σ.: στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταγράφονται τα περισσότερα κενά στα σχολεία), εκτός βέβαια από την πρόθεση του κ. Γαβρόγλου να τους κάνει.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


Exit mobile version