Εν αμφιβόλω τίθεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου λόγω της εμπλοκής που έχει προκύψει μεταξύ ΟΑΣΑ και Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Το μπλόκο που έθεσε η ανεξάρτητη αρχή στη λειτουργία του συστήματος δεν έχει αρθεί ακόμη, με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ωστόσο, να δηλώνει στη Βουλή ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει το έγχαρτο από την 1η Ιουνίου. Η απάντηση του ΟΑΣΑ στις αιτιάσεις της ανεξάρτητης αρχής, που κάνει λόγο για καταγραφή πληθώρας προσωπικών στοιχείων στα μαζικά προϊόντα του ΟΑΣΑ (μηνιαίες-τριμηνιαίες-ετήσιες κάρτες), ακούει στο όνομα ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης). Πληροφορίες αναφέρουν ότι στον φάκελο που απέστειλε ο ΟΑΣΑ στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ο Οργανισμός κάνει πίσω στην υποχρέωση καταγραφής του ΑΜΚΑ στις ηλεκτρονικές κάρτες, με στόχο να λάβει την πολυπόθητη έγκριση. Ο ΟΑΣΑ μάλιστα αφήνει να εννοηθεί ότι η μη αναγραφή του ΑΜΚΑ στις κάρτες συνεπάγεται αδυναμία αντικατάστασής τους σε περίπτωση απώλειας της κάρτας από τον κάτοχο.
Ο αρχικός προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών ήθελε το «έξυπνο» εισιτήριο να τίθεται σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο, στόχος που αποδείχθηκε πολύ φιλόδοξος. Ακόμη και η πιλοτική λειτουργία του συστήματος στα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ) που ανακοινώθηκε την 1η Φεβρουαρίου, εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά. Και αυτό γιατί επί του πρακτέου δεν διατίθεται ο πιο διαδεδομένος τύπος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το μεμονωμένο. Προς το παρόν, ηλεκτρονικά είναι μόνο τα εισιτήρια με κόστος 4,5 ευρώ (ημερήσιο) και άνω, δηλαδή πενθήμερο κ.ο.κ. Τα πιο δημοφιλή εισιτήρια, το ενιαίο και το μειωμένο διάρκειας 1,5 ώρας (1,40 και 0,60 ευρώ αντίστοιχα), παραμένουν έγχαρτα και θα ενσωματωθούν στο σύστημα σταδιακά.
Ενδεικτικό του χάους που επικρατεί είναι το γεγονός ότι στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ αναφέρεται ότι οι κάτοχοι μηνιαίων/τριμηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών ενθαρρύνονται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση για την απόκτηση της «έξυπνης» κάρτας που θα αντικαταστήσει τα υφιστάμενα μαζικά προϊόντα. Οδηγεί μάλιστα τους ενδιαφερομένους στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr για την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης. Στην ιστοσελίδα όμως δεν παρέχεται η δυνατότητα υποβολής της.
Ακόμη ένα εμπόδιο στη διάδοση της χρήσης των τύπων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διατίθενται είναι τα περιορισμένα σημεία πώλησης. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, αυτόματα μηχανήματα πώλησης λειτουργούν στους σταθμούς του ηλεκτρικού «Κηφισιά», «Μαρούσι», «Καλλιθέα» και στη στάση του τραμ «Σύνταγμα». Ηλεκτρονικά εισιτήρια μπορεί κανείς να προμηθευτεί και στα εκδοτήρια στο αεροδρόμιο. Παράλληλα, διατίθενται στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων και Πεδίου Αρεως, στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλατεία Πλατάνου).
Παρά τις δυσκολίες προμήθειας και χρήσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ διατείνεται ότι έχουν πουληθεί από τις αρχές Φεβρουαρίου 8.000 έως 10.000 «έξυπνα» εισιτήρια. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους αμφισβητούν τα παραπάνω στοιχεία, τονίζοντας ότι επί του πρακτέου το μόνο δρομολόγιο για το οποίο χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι της γραμμής Χ95 (Πειραιάς-Σύνταγμα-Αεροδρόμιο).
Πηγή: Η Καθημερινή