Quantcast
Στα προαπαιτούμενα και 250 συστάσεις του ΟΟΣΑ - enikonomia.gr
share

Στα προαπαιτούμενα και 250 συστάσεις του ΟΟΣΑ

δημοσιεύτηκε:

Από τα χαρτιά… στην πράξη πρέπει να περάσει η τρίτη εργαλειοθήκη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Η υλοποίηση τουλάχιστον 250 από τις συνολικά 356 συστάσεις που περιλαμβάνονται σε αυτήν, εντάσσεται στα προαπαιτούμενα της συμφωνίας κυβέρνησης-θεσμών για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης.

Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη εργαλειοθήκη παραδόθηκε τον περασμένο Νοέμβριο από τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Ριντάρο Ταμάκι, στον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου (μόλις είχε αναλάβει καθήκοντα), και στον απελθόντα, Γιώργο Σταθάκη -νυν υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτής περιλαμβάνονται συστάσεις που αφορούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο (έχουν υιοθετηθεί), τις κατασκευές, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το χονδρικό εμπόριο και τη μεταποίηση. Απώτερος σκοπός αυτών είναι η άρση των περιορισμών, οι οποίοι εκτιμάται από τον ΟΟΣΑ πως βάζουν «τρικλοποδιά» στον ανταγωνισμό.

Στο κείμενο της συμφωνίας, που έφερε στο φως της δημοσιότητας η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, πως θα πρέπει να θεσπιστεί νομοθεσία για την αντιμετώπιση των εκκρεμών συστάσεων του ΟΟΣΑ σχετικά με τις άδειες εμπορίας καυσίμων, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος νέων χονδρεμπόρων στην αγορά. Σημειώνεται πως ο Οργανισμός συνιστά και την ενθάρρυνση μεγαλύτερου ανταγωνισμού μεταξύ των χονδρεμπόρων μέσω της αναθεώρησης των κανονισμών για τις αποκλειστικές συμβάσεις μεταξύ χονδρεμπόρων και λιανοπωλητών καυσίμων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η διάρκειά τους δεν μπορεί να παραταθεί πέρα από τη νόμιμα προβλεπόμενη στους όρους της σύμβασης.

Παράλληλα, η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό του εταιρικού δικαίου, να τροποποιήσει τους νόμους 2190/1920 και 3190/1955 (μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017), καθώς, επίσης, να εφαρμόσει, εγκαίρως, το σχέδιο δράσης για την προώθηση των εξαγωγών. Ακόμη, οφείλει να εισαγάγει την απαιτούμενη δευτερογενή νομοθεσία περί απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων τροφίμων ζωικής προέλευσης, να αξιολογήσει τις επιπτώσεις από την απελευθέρωση των αγορών που έχουν έγιναν παλαιότερα, π.χ. της κατάργησης της ενιαίας τιμής του βιβλίου, να προβεί στην παρακολούθηση της μεταρρύθμισης των αδειών για επενδύσεις και να εγκρίνει σχέδιο δράσης για την προώθηση αποτελεσματικών και συντονισμένων εκ των υστέρων ελέγχων και επιθεωρήσεων.

Ταυτόχρονα, στις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι ελληνικές αρχές συμπεριλαμβάνονται: το «άνοιγμα» του επαγγέλματος του μηχανικού, η θέσπιση πρωτογενούς νομοθεσίας για τη σύσταση υπηρεσίας μιας στάσης για την ίδρυση επιχειρήσεων και η απελευθέρωση των τιμών των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), προκειμένου να καθορίζονται από τις φαρμακευτικές, εκτός από τα σκευάσματα που θα διατίθενται στα νοσοκομεία. Πρόσθετα, σύσταση του ΟΟΣΑ είναι να αναθεωρηθούν οι κανόνες, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα γενόσημα φάρμακα θα είναι ακόμη φθηνότερα -από ό,τι σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες.

Υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να εναρμονίσει 70 τεχνικές προδιαγραφές και να αναθεωρήσει 372 που αφορούν στα δομικά υλικά. Ειδικά για τον κατασκευαστικό κλάδο, ο ΟΟΣΑ συνιστά πως οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα πρέπει να μπορούν να υποβάλλουν προσφορές ανεξάρτητα από την κατάταξή τους στα μητρώα, υπό τον όρο ότι πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται στην πρόσκληση υποβολής προσφορών.

Οι Κυριακές

Οσον αφορά στην απελευθέρωση της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων -σύσταση ήδη από την πρώτη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ- το κείμενο της συμφωνίας αναφέρει πως η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να τροποποιήσει το νόμο 4177/2013, αφαιρώντας τους περιορισμούς ως προς το μέγεθος και τον τύπο των καταστημάτων που μπορούν να λειτουργούν τις Κυριακές.

Υπενθυμίζεται πως βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια κάθε αντιπεριφερειάρχη για το πόσες και ποιες επιπλέον από τις 8 θεσμοθετημένες Κυριακές θα είναι ανοικτά τα μαγαζιά που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις: έχουν εμβαδόν έως 250 τ.μ., δεν ανήκουν σε αλυσίδες, εμπορικά κέντρα, εκπτωτικά χωριά ή καταστήματα, shops in a shop κ.λπ.

Μάλιστα, από το deal κυβέρνησης-θεσμών προκύπτει πως το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διαμορφωθεί θα πρέπει να συνοδεύεται από λεπτομερείς επεξηγηματικές σημειώσεις, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος ακύρωσής του από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Οπως δηλαδή συνέβη με την υπουργική απόφαση Γιακουμάτου, η οποία προέβλεπε την προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων σε δέκα περιοχές της χώρας όλες τις Κυριακές του χρόνου, πιλοτικά.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.