Quantcast
Σπίρτζης: Πολλαπλάσιο θα έπρεπε να είναι το τίμημα για το Ελληνικό - enikonomia.gr
share

Σπίρτζης: Πολλαπλάσιο θα έπρεπε να είναι το τίμημα για το Ελληνικό

δημοσιεύτηκε:

Το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά και με άλλες διαδικασίες από αυτές του ΤΑΙΠΕΔ, έπρεπε το τίμημα να είναι πολλαπλάσιο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στoν Realfm 97,8 και την εκπομπή της Κάτιας Μακρή. Σημείωσε, ότι κάποια πράγματα η κυβέρνηση τα έκανε με βαριά καρδιά για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση.

«Από αυτά που έχω πει στο παρελθόν δεν παίρνω πίσω ούτε μία λέξη. Το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά κατά τη γνώμη μου και όχι με αυτές που έχει επιλέξει το ΤΑΙΠΕΔ. Έπρεπε τα χρήματα που θα ζητούσαμε για το Ελληνικό, σύμφωνα με την εκτίμηση που είχαμε κάνει, να είναι πολλαπλάσια, για να πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους, γιατί αυτά τα χρήματα δεν έρχονται στην χώρα πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση του χρέους. Επρεπε ο σχεδιασμός να γίνει από το κράτος και όχι από τον επενδυτή», τόνισε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.

Και πρόσθεσε: «Εμείς βρήκαμε έναν διαγωνισμό ολοκληρωμένο, με συγκεκριμένο τίμημα, με συγκεκριμένες προβλέψεις και αυτό που έγινε μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου και σ’ αυτό και στο διαγωνισμό για τα αεροδρόμια ήταν να βελτιώσουμε όσο μπορούσαμε τους όρους του διαγωνισμού που βρήκαμε ολοκληρωμένο». Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών εξηγώντας τις βελτιώσεις για τις οποίες έκανε λόγο είπε: «Εχουμε κάποια δισ. ευρώ που θα βάρυναν τον ελληνικό λαό και το ελληνικό κράτος για βασικές υποδομές που θα βαρύνουν τον επενδυτή».

Στο ερώτημα αν το τίμημα των 915 εκατ. ευρώ είναι χαμηλό ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Και βέβαια είναι χαμηλό. Μπαίνει θέμα για αυτό; Γιατί δεν ρωτάτε τον εισαγγελέα που κάνει έρευνα γι’αυτό;». Στην επισήμανση ότι ρωτάτε ο υπουργός που έλεγε ότι το τίμημα θα έπρεπε να είναι 3 δισ. και τώρα συμφωνεί με τα 915 εκατ. ο κ. Σπίρτζης ανέφερε: «Ο υπουργός και με την ιδιότητα του προέδρου του ΤΕΕ έλεγε ότι το τίμημα έπρεπε να είναι 3 δισ. και το λέω και σήμερα. Έπρεπε να είναι 3 δισ. Η διαφορά με τη διαπραγμάτευση που έγινε, προσπαθήσαμε να το φέρουμε μέσω υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου με υποδομές. Η ομάδα που χειρίστηκε αυτή τη διαπραγμάτευση από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η ομάδα που έκανε πέτυχε πάρα πολλά πράγματα».

Στην επισήμανση ότι στους ακροατές ακούγεται οξύμωρο το ότι “διαφωνούμε αλλά το κάνουμε” ο υπουργός υποδομών τόνισε: «Να μην ακούγεται οξύμωρο γιατί υπάρχει μία δέσμευση. Και η άλλη λύση θα ήταν να μην προχωρήσουμε το πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει. Πως είναι οξύμωρο; Εμείς είπαμε στον ελληνικό λαό, πεντακάθαρα, ότι δεσμευτήκαμε για αυτά τα πράγματα. Ενέκρινέ το ή απόρριψέ το. Το ενέκρινε. Μέσα στη συμφωνία και μάλιστα είναι γραμμένο καθαρά και τα 14 αεροδρόμια για το Ελληνικό. Διαφωνούμε και με το μοντέλο ιδιωτικοποίησης και με το μοντέλο αξιοποίησης, αυτό που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση Σαμαρά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Οταν όμως υπάρχουν κυβερνήσεις στη χώρα δημοκρατικά εκλεγμένες, αυτές οι δεσμεύσεις δεν παύουν γιατί κάνουμε εκλογές. Εγινε μία διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, έγιναν διαδικασίες, υπάρχει συνέχεια του κράτους και οι δανειστές για να πάμε σε συμφωνία επέβαλαν να συνεχιστούν αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις. Ποιο είναι το οξύμωρο;»

Στο ερώτημα πως είναι δυνατόν μία κυβέρνηση να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα που δεν το πιστεύει ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Υπάρχουν πράγματα που δεν πιστεύουμε, υπάρχουν και πράγματα που πιστεύουμε από το πρόγραμμα. Αυτά που δεν πιστεύουμε λοιπόν τα κάνουμε με… βαριά καρδιά και προσπαθούμε να βελτιώσουμε συνεχώς τους όρους, προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να γίνει η οριστική αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας. Αυτό είναι το εθνικό καθήκον που έχουμε».

Πηγή: Real.gr


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.