Σούπερ Μάρκετ: Τα σενάρια για μείωση των τιμών στα ράφια και οι διαπραγματεύσεις

σούπερ μάρκετ

Τρόπους ώστε να μειωθούν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αναζητούν από κοινού εκπρόσωποι των προμηθευτικών εταιριών, των λιανεμπόρων και η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ε.Τ.», καθώς οι τιμές σε βασικά προϊόντα εξακολουθούν να είναι υψηλές, ροκανίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα.

Μετά τη συνάντηση που είχε στα τέλη Ιουλίου ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, με στελέχη της αγοράς, στο πλαίσιο της οποίας ζήτησε τόσο οι βιομηχανίες όσο και τα σούπερ μάρκετ να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και κατ’ επέκταση τις τιμές, η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, απέστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», επιστολή στο υπουργείο, προτείνοντας κάποια μέτρα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των τιμών.

Όπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» υψηλόβαθμο στέλεχος της Ενωσης, υπάρχει μια διστακτικότητα τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τα σούπερ μάρκετ στο να μειώσουν μόνιμα τις τιμές λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά, γι’ αυτό και προσπαθούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, εντείνοντας τις προωθητικές ενέργειες.
«Εχουν αυξηθεί πολύ οι προσφορές τόσο ως προς τη διάρκεια όσο και ως προς το ποσοστό μείωσης της τιμής και αφορούν σχεδόν σε όλα τα προϊόντα. Είναι ενδεικτικό ότι σχεδόν το 1/3 του τζίρου των σούπερ μάρκετ, το 28%, προέρχεται από τις προσφορές», αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια πηγή.

Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ έχει προτείνει στο υπουργείο Ανάπτυξης την εκ νέου ενεργοποίηση του μέτρου της μόνιμης μείωσης τιμών σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για διάστημα το λιγότερο πέντε μηνών, με αντίστοιχη ενημέρωση του κοινού.

«Το μέτρο που έληξε στις 30 Ιουνίου πιστεύουμε ότι ήταν μια καλή ιδέα και πρέπει να δομηθεί κάτι αντίστοιχο πάνω σε αυτό. Μειώνοντας οι προμηθευτές κατά 5% ή 7% ή 10% για έξι μήνες οικειοθελώς με ειδική σήμανση, τα σούπερ μάρκετ θα μπορούσαν να δώσουν μια καλύτερη θέση στο ράφι και το υπουργείο με τη σειρά του να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για τις εταιρίες και τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία ως επιβράβευση. Είναι ένα μέτρο για να πέσουν πράγματι οι τιμές, χωρίς παρεμβατικά μέτρα», υπογραμμίζει εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στον «Ε.Τ.».

Περιθώριο κέρδους

Σε ό,τι αφορά στο περιθώριο κέρδους, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αναφέρουν ότι δεν μπορούν να το περιορίσουν, καθώς ήδη ο κλάδος δουλεύει με περιθώριο 1,4% – 2,5%. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι ορισμένες προμηθευτικές εταιρίες δουλεύουν με περιθώριο κέρδους 10% και 15% σε ορισμένα προϊόντα και πρέπει να το επανεξετάσουν, ώστε να μπορέσουν να μειωθούν οι τιμές.

Τα σούπερ μάρκετ τάσσονται κατά οποιουδήποτε παρεμβατικού μέτρου τονίζοντας ότι περιορίζουν τον ανταγωνισμό και φέρνουν ως παράδειγμα το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, επισημαίνοντας ότι μειώνουν την ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς. «Επειδή δεν μπορούμε να αυξήσουμε το περιθώριο κέρδους, δεν το μειώνουμε σε κάποια άλλα προϊόντα», δηλώνουν χαρακτηριστικά επαναλαμβάνοντας ότι πρέπει σταδιακά η κυβέρνηση να προχωρήσει στην άρση του εν λόγω μέτρου.

Exit mobile version