Στο κενό φαίνεται να πέφτουν οι κατηγορίες που εκτόξευσε κατά των χειρισμών του ελληνικού θαλάμου έρευνας και διάσωσης ο Ιταλός πλοίαρχος του μοιραίου πλοίου Norman Atlantic Αρτζίλιο Τζιακομάτσι μιλώντας σε ιταλικά ΜΜΕ καθώς η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος έδωσε επίσημα πλέον στη δημοσιότητα τα στοιχεία λεπτό προς λεπτό των ενεργειών του Θαλάμου από της ενημερώσεως που είχε από επιβαίνοντα του φλεγόμενου πλοίου.
Ενημέρωση 3 ώρες μετά…
Εκ των γεγονότων καθίσταται προφανές ότι ο Τζιακομάτσι «ενημέρωσε» για την πυρκαγιά τρεις ώρες μετά από την εκδήλωσή της και ύστερα από κλήση που δέχθηκε από τον ελληνικό Θάλαμο ο οποίος είχε ειδοποιηθεί από επιβαίνοντα στο πλοίο μέσω του 112, και όχι από τον πλοίαρχο. «Στη φωτό ανωτέρω εμφανίζεται το πρώτο σήμερα από τον επιβάτη που δέχθηκε ο ελληνικός θάλαμος».
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι στην επίσημη ενημέρωση που είχε προβεί η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου από κοινού με την ανώτατη ηγεσία του ΛΣ και τους χειριστές της κρίσης είχε μεταξύ άλλων είχε γίνει λόγος «για δυσκολία επαφής με τη γέφυρα του πλοίου» με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαταχθεί τα εν λόγω στοιχεία θα βρεθούν στα χέρια των Ελληνικών και Ιταλικών Εισαγγελικών αρχών που ήδη έχουν απαγγείλει κατηγορίες στον πλοίαρχο του πλοίου αλλά και μέλη του πληρώματός του.
Οι πρώτες εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το καμένο πλοίο, στο οποίο ακόμη χθες υπήρχαν εστίες φωτιές και έβγαιναν καπνοί, εμφάνισαν με τον πλέον δραματικό τρόπο το μέγεθος της τραγωδίας και βέβαια του τι βίωσαν οι επιβαίνοντες του μοιραίου πλοίου.
Στο μεταξύ χθες αργά το βράδυ και ενώ τα Ιταλικά μ.μ.ε. συνεχίζουν να ερίζουν για τον αριθμό των αγνοούμενων, η μακάβρια λίστα με τα θύματα της τραγωδίας μεγάλωσε, καθώς ταυτοποιήθηκε και τρίτος Έλληνας νεκρός από την ομάδα των αγνοουμένων.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΥΝΑ πρόκειται για τον Γεράσιμο Καζαντζίδη, ο οποίος προστέθηκε στο θλιβερό κατάλογο των συνολικά, πλέον, έντεκα θυμάτων από το ναυτικό δυστύχημα. Ως γνωστόν προς ώρας οι άλλοι δύο νεκροί είναι ο Νίκος Παράσχης και ο Κώστας Κουφόπουλος ενώ συνεχίζεται το θρίλερ με την τύχη του Γιώργου Δούλη καθώς πλέον συγκαταλέγεται στον κατάλογο των αγνοουμένων.
Τα στοιχεία του Θαλάμου λεπτό προς λεπτό
«ΘΕΜΑ: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΟ M/VNORMANATLANTIC ΣΗΜ.ΙΤΑΛΙΑΣ
280540/12-14:Έναντι ώρα μέσω ΥΚΕΑ/112 ιδιώτης ανέφερε ότι είναι επιβάτης εν θέματι πλοίου στο οποίο έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά και επικρατεί πανικός στο πλοίο. Το πλοίο έχει αποπλεύσει από Ηγουμενίτσα με προορισμό Ανκόνα και βρίσκεται ανοιχτά της Κέρκυρας. Του συνεστήθη ψυχραιμία και ότι θα γίνουν απαραίτητες ενέργειες από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ.
05:42:Τ/Φ επικοινωνία με ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R). Εντολή τους αποκαταστήσει επικοινωνία με πλοίο.
05:43:ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι έλαβε κλήση DSC VHF ΄΄ DISTRESS΄΄ από εν θέματι πλοίο με φύση κινδύνου εκδήλωση πυρκαγιάς σε στίγμα φ: 40Ο 17΄ Β λ: 019Ο 01΄ Α δηλώνοντας ότι η Ιταλική πλευρά συνομιλούσε με το πλοίο.
Εδόθη εντολή εκ νέου αποκατάστασης επικοινωνίας και προχωρήσει σε εκπομπή “MAYDAY RELAY”.
Δόθηκε εντολή δέσμευσης πλοίων μέσω εικόνας AIS.
05:47:ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει με κινδυνεύον πλοίο αλλά παρεμβάλει παράκτιος σταθμός Ιταλίας και μιλάει με το κινδυνεύον πλοίο σε άλλη συχνότητα.
Πιθανώς ο παράκτιος είναι του Bari.
05:49:Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Έχουν ήδη ενημερωθεί σχετικά. Επικοινωνεί με το πλοίο ένας ιταλικός παράκτιος σταθμός και με βάση στίγμα πλοίου αυτό βρίσκεται εντός Ελληνικού SRR.
Ζητήθηκε από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ να αναλάβει τη διαχείριση περιστατικού το οποίο και έγινε αποδεκτό.
Επιπρόσθετα ενημέρωσαν ότι επί του πλοίου έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά ενώ ζητήθηκε από το MRCC ROME όπως ο Ιταλικός παράκτιος απελευθερώσει συχνότητα προκειμένου το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ να καταφέρει να αποκαταστήσει επικοινωνία.
05:50:ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R) ακροάστηκε σε VHF CH 16 κλήση MAYDAY του κινδυνέυοντος πλοίου αιτούμενο άμεση βοήθεια που βρίσκεται σε στίγμα φ: 40Ο 18΄Β και λ: 019Ο 00΄ Α.
Επί του πλοίου επιβαίνουν 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα.
Ταυτόχρονα το κινδυνεύον επικοινωνεί με τον παράκτιο σταθμό Bari και δυσχεραίνεται η επικοινωνία.
05:53:ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε στο ΕΚΣΕΔ ότι γίνεται προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς με ιδία μέσα πλοίου η οποία έχει εκδηλωθεί στο γκαράζ από άγνωστη αιτία.
05:58:ΠΛΣ 142 επιχειρεί να αποπλεύσει αλλά καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς.
06:00:Εκπομπή σήματος MAYDAY RELAY από ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ.
06:05:Ενημέρωση ΕΚΣΕΔ/ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ. Αίτημα αποστολής εναέριων μέσων. Έκδοση σχετικού αιτήματος.
06:06:Μέσω O/R δέσμευση των Μ/V SPIRIT OF PIRAEUS σημ. ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ , M/V PLANA σημ. ΠΑΝΑΜΑ και M/V STELIOS B σημ. ΜΑΛΤΑΣ.
06:08:Συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας με κινδυνεύον πλοίο με αρνητικά αποτελέσματα.
06:12:Εντολή σε Κ.Λ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ όπως μέσω πράκτορα πλοίου μας αναφερθούν Τ/Φ επικοινωνίας πλοίου και crew και passenger list.
06:13:Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Πραγματοποιήθηκε σύσταση εκ νέου για απελευθέρωση συχνοτήτων από ιταλικό παράκτιο προκειμένου αποκαταστήσουμε επικοινωνία με κινδυνεύον το οποίο ακόμη δεν έχει επιτευχθεί. Ενημερώθηκαν για δέσμευση παραπλεόντων πλοίων.
Ανέφεραν ότι σε επικοινωνία που είχαν με το πλοίο, πλοίαρχος δήλωσε ότι πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο.
06:18:Επικοινωνία με M/V SPIRIT OF PIRAEUS. Απέχει 5 μίλια (20 λεπτά) από κινδυεύον.
06:20:O/R ανέφερεM/V GENMAR ARGUS σημ. MARSHALL ISL. Βρίσκεται 40ν.μ. από σημείο και δόθηκε εντολή όπως προσεγγίσει κινδυνεύον.
06:22:ΓΕΕΘΑ/ΕΘΚΕΠΙΧ ενημέρωσε ότι δεν υφίστανται μονάδες στην περιοχή.
06:30:M/V SPIRIT OF PIRAEUS ανέφερε ότι σε 10 –15 λεπτά είναι πλησίον κινδυνεύοντος, έχει επικοινωνία με αυτό πλοίαρχος του οποίου έχει αιτηθεί εγκατάλειψη.
Εδόθη εντολή για προετοιμασία σωστικών μέσων για παροχή συνδρομής. Στίγμα κινδυνεύοντος φ: 40Ο 20,12΄ Β και λ: 018Ο 58,91΄ Α. Ένταση ανέμων 25 knots (6bf) και βροχή/χαλάζι.
Μεσολαβούν συνομιλίες και ενέργειες για το περιστατικό…
07:03:Κατέστη εφικτή για πρώτη φορά η Τ/Φ επικοινωνία με κινδυνεύον πλοίο (00393454313968). Μας γνώρισε ότι έχει καθελκύσει αριστερή λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων.
Λόγω της φωτιάς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεξιά. Έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Κατάσταση πυρκαγιάς πολύ άσχημη. Δεν έχει ρεύμα. Αιτήθηκε συνδρομή εναερίων μέσων.
Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων , ανταλλαγή επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα –σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας».
Προς εξέταση το «μαύρο κουτί»
Στο μεταξύ χθες ο εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι εισήλθε στο πλοίο Norman Atlantic, χωρίς όμως να μπορέσει να φθάσει -για λόγους ασφαλείας- στο γκαράζ, όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά στις 04:30 της περασμένης Κυριακής.
«Μπορεί να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης του σκάφους» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Καρντινάλι, προσθέτοντας ότι «ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων» που περιέχει.
Ο Ιταλός εισαγγελικός λειτουργός πρόκειται να επιστρέψει σήμερα στο «Norman Atlantic», κάτι που ενδέχεται να κάνει και τις επόμενες ημέρες. Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, εκτίμησε πως «σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι δέκα, πάντως σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνούν τους δεκαπέντε».