Quantcast
ΣΕΒ: Η έξοδος από την κρίση ξεκινάει στα θρανία - enikonomia.gr
share

ΣΕΒ: Η έξοδος από την κρίση ξεκινάει στα θρανία

δημοσιεύτηκε:

Στην Ελλάδα της κρίσης τα αλλεπάλληλα
σχέδια μεταρρύθμισης του δημόσιου σχολείου δεν έχουν καταφέρει να θεραπεύσουν
τις παθογένειες του αναφέρει στη μηνιαία ανάλυση του ο ΣΕΒ και υπογραμμίζει ότι το δημόσιο σχολείο, υστερεί σημαντικά καθώς
αποτυγχάνει να εξοπλίσει με αυτές τις δεξιότητες τις νέες και τους νέους.

Αυτή η αποτυχία καταγράφεται την ώρα που
υπάρχει υπερεπάρκεια ανθρωπίνων πόρων και οφείλεται κυρίως στην κακή διαχείρισή
τους, λόγω των αδυναμιών που έχουν οι δομές του εκπαιδευτικού μας
συστήματος. Συγκεκριμένα, ο υπερβολικός
συγκεντρωτισμός που επιβάλλει το Υπουργείο όχι μόνο στη διαμόρφωση του
εκπαιδευτικού προγράμματος αλλά και στη διαχείριση των πόρων, στερεί το
Ελληνικό σχολείο από τη δυνατότητα να αξιοποιήσει προς όφελος των μαθητών τις
δυνατότητες των Ελλήνων εκπαιδευτικών.

Η
σημαντικότερη πρόκληση για το Ελληνικό σχολείο σήμερα εντοπίζεται στην
αποκέντρωση από την ασφυχτική μικροδιοίκηση που επιβάλλει το Υπουργείο,
παράλληλα με την εδραίωση των δομών εκείνων διοίκησης και αξιολόγησης σε όλα τα
επίπεδα συνεργασίας, που θα επιτρέψουν σε αυτή την αυτονομία να οδηγήσει
στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ο τρόπος με τον οποίο το ιδιωτικό σχολείο, που αφορά
περίπου το 6% των μαθητών στην Ελλάδα, αξιοποιεί τους ελάχιστους βαθμούς
ελευθερίας που του επιτρέπει το Υπουργείο για να εξασφαλίσει πολύ καλύτερα
αποτελέσματα, δείχνει ότι οι πρακτικές που πετυχαίνουν σε όλο τον κόσμο μπορεί
να εδραιωθούν και στη χώρα μας με επιτυχία. Το στοίχημα λοιπόν είναι να ανεβάσουμε τα δημόσια σχολεία στο επίπεδο
των καλών ιδιωτικών και πρότυπων δημοσίων και όχι το αντίστροφο.






















Σε ό,τι αφορά την οργάνωση των πόρων,
η Ελλάδα ξεχωρίζει από τις άλλες χώρες που περιλαμβάνονται στην έρευνα του ΟΟΣΑ
ως προς τον αυστηρό οργανωτικό έλεγχο που ασκεί η κεντρική διοίκηση, όχι μόνο
στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολικών μονάδων αλλά και σε όλες τις πλευρές
της διοίκησης των σχολείων.

Ενδεικτικά μόνο αναφέρονται θέματα όπως η αξιολόγηση
του εκπαιδευτικού έργου και η οργάνωση του τρόπου λειτουργίας του προσωπικού ως
ομάδα. Ο σχετικός βαθμός ελευθερίας στο Ελληνικό δημόσιο σχολείο είναι ουσιαστικά
ανύπαρκτος Όταν δε χαλαρώνει, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των πρότυπων σχολείων
και καλών ιδιωτικών σχολείων, τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα.







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.