ΣΕΠΕΕ: Αύξηση τζίρου και κερδών ή συρρίκνωση ζημιών κατέγραψε το 2014 ο κλάδος ένδυσης

Σε θετική χρονιά για σχεδόν όλες τις υποκατηγορίες του κλάδου της ένδυσης εξελίχθηκε το 2014, με βάση τουλάχιστον τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), η οποία στηρίχθηκε στους δημοσιευμένους ισολογισμούς 115 επιχειρήσεων ένδυσης.

Με εξαίρεση τα casual (απλά, καθημερινά) ρούχα, όλες οι υπόλοιπες υποκατηγορίες είδαν τον τζίρο τους ν΄ αυξάνεται. Αύξηση παρουσίασαν στις περισσότερες περιπτώσεις και τα κέρδη, ενώ οι ζημίες -όπου υπήρχαν- περιορίστηκαν.

Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: εκείνες με επώνυμα brands (εμπορικά σήματα) και τις αμιγώς εξαγωγικές private label (ιδιωτικής ετικέτας). Στη συνέχεια η κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε πέντε κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Αναλυτικότερα, για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θετικά.

Ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 4,6%, σε σχέση με το 2013, φτάνοντας στα 212,3 εκατ. ευρώ.

Επίσης βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη (+17%, στα 42,2 εκατ. ευρώ), ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα καθαρά κέρδη (+37,4%, στα 8 εκατ. ευρώ). Χαμηλό παρέμεινε πάντως το ποσοστό καθαρού κέρδους (3,7%). Οι δε υποχρεώσεις ανήλθαν σε 93,3 εκατ. ευρώ ή στο 44% του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, η κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων σημείωσε την καλύτερη επίδοση το 2014.

Ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 19,2% και ανήλθε σε 47 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη έφτασαν στα 23,6 εκατ. ευρώ (+19,3%), ενώ τα καθαρά ανήλθαν σε 3 εκατ. (+76,5%). Αυξημένες ήταν πάντως και οι υποχρεώσεις, που διαμορφώθηκαν στα 28,8 εκατ. ευρώ (+12.3%). Το περιθώριο μικτού κέρδους στην κατηγορία των ανδρικών το 2014 ανήλθε σε 50,2%.

Στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 5,6%, στα 196,6 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 81,3 εκατ. ευρώ διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 41,3%. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη σημείωσαν σημαντική πτώση κατά 36,9% και διαμορφώθηκαν σε 4,2 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις υποχώρησαν κατά 1,2% και διαμορφώθηκαν σε 134,1 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,9% και άνοδος των μικτών κερδών κατά 15,9%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν ωστόσο κατά 49,8%.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2014 στην κατηγορία αυτή σε 84,6 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 30,8 εκατ. ευρώ (περιθώριο 36,5%), τα καθαρά σε 1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 45,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 0,6%.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2014 μικρή αύξηση κατά 1,7% και ανήλθε σε 91,4 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 5,5% και έφτασαν τα 33,6 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και το 2014, ωστόσο οι ζημίες περιορίστηκαν κατά 9%, στα 3,7 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 1,1% και έφτασαν τα 72,7 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των casual ήταν η μόνη στην οποία καταγράφηκε μείωση του κύκλου εργασιών, κατά 11,3%, στα 35,3 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,3% σε 11,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες μειώθηκαν κατά 40%, στο 1,1 εκατ. ευρώ το 2014. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 0,7% στα 72,8 εκατ. ευρώ.

Exit mobile version