Quantcast
ΣΕΠΕΕ: Αύξηση τζίρου και κερδών ή συρρίκνωση ζημιών κατέγραψε το 2014 ο κλάδος ένδυσης - enikonomia.gr
share

ΣΕΠΕΕ: Αύξηση τζίρου και κερδών ή συρρίκνωση ζημιών κατέγραψε το 2014 ο κλάδος ένδυσης

δημοσιεύτηκε:

Σε θετική χρονιά για σχεδόν όλες τις υποκατηγορίες του κλάδου της ένδυσης εξελίχθηκε το 2014, με βάση τουλάχιστον τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), η οποία στηρίχθηκε στους δημοσιευμένους ισολογισμούς 115 επιχειρήσεων ένδυσης.

Με εξαίρεση τα casual (απλά, καθημερινά) ρούχα, όλες οι υπόλοιπες υποκατηγορίες είδαν τον τζίρο τους ν΄ αυξάνεται. Αύξηση παρουσίασαν στις περισσότερες περιπτώσεις και τα κέρδη, ενώ οι ζημίες -όπου υπήρχαν- περιορίστηκαν.

Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: εκείνες με επώνυμα brands (εμπορικά σήματα) και τις αμιγώς εξαγωγικές private label (ιδιωτικής ετικέτας). Στη συνέχεια η κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε πέντε κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Αναλυτικότερα, για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θετικά.

Ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 4,6%, σε σχέση με το 2013, φτάνοντας στα 212,3 εκατ. ευρώ.

Επίσης βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη (+17%, στα 42,2 εκατ. ευρώ), ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα καθαρά κέρδη (+37,4%, στα 8 εκατ. ευρώ). Χαμηλό παρέμεινε πάντως το ποσοστό καθαρού κέρδους (3,7%). Οι δε υποχρεώσεις ανήλθαν σε 93,3 εκατ. ευρώ ή στο 44% του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, η κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων σημείωσε την καλύτερη επίδοση το 2014.

Ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 19,2% και ανήλθε σε 47 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη έφτασαν στα 23,6 εκατ. ευρώ (+19,3%), ενώ τα καθαρά ανήλθαν σε 3 εκατ. (+76,5%). Αυξημένες ήταν πάντως και οι υποχρεώσεις, που διαμορφώθηκαν στα 28,8 εκατ. ευρώ (+12.3%). Το περιθώριο μικτού κέρδους στην κατηγορία των ανδρικών το 2014 ανήλθε σε 50,2%.

Στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 5,6%, στα 196,6 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 81,3 εκατ. ευρώ διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 41,3%. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη σημείωσαν σημαντική πτώση κατά 36,9% και διαμορφώθηκαν σε 4,2 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις υποχώρησαν κατά 1,2% και διαμορφώθηκαν σε 134,1 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,9% και άνοδος των μικτών κερδών κατά 15,9%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν ωστόσο κατά 49,8%.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2014 στην κατηγορία αυτή σε 84,6 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 30,8 εκατ. ευρώ (περιθώριο 36,5%), τα καθαρά σε 1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 45,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 0,6%.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2014 μικρή αύξηση κατά 1,7% και ανήλθε σε 91,4 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 5,5% και έφτασαν τα 33,6 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και το 2014, ωστόσο οι ζημίες περιορίστηκαν κατά 9%, στα 3,7 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 1,1% και έφτασαν τα 72,7 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των casual ήταν η μόνη στην οποία καταγράφηκε μείωση του κύκλου εργασιών, κατά 11,3%, στα 35,3 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,3% σε 11,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες μειώθηκαν κατά 40%, στο 1,1 εκατ. ευρώ το 2014. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 0,7% στα 72,8 εκατ. ευρώ.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.