ΣΕΒΕ: Να υπάρξει εθνική στρατηγική για τις εξαγωγές

Tην  αδήριτη ανάγκη να υπάρξει ένα πλαίσιο συνεκτικών δράσεων από την παραγωγή ως τη στοχευμένη διαρκή παρουσία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο, υπό ένα εθνικό, ισχυρό Brand Name ή, με άλλα λόγια, μια Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κ.Λουφάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, ο συντονισμός των εξαγωγικών δράσεων είναι αναγκαίος στην προσπάθεια μείωσης του κόστους και αύξησης της αποτελεσματικότητας για την ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας και του ανοίγματος των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Επιπλέον, τονίστηκε ότι είναι αποφασιστική για την ανάπτυξη των εξαγωγών της χώρας η συμβολή του υπουργείου Εξωτερικών ιδίως μέσα από την οικονομική διπλωματία που θα πρέπει να τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ παρουσίασε το έργο του Συνδέσμου και τόνισε την ανάγκη για τη διασφάλιση ευνοϊκού περιβάλλοντος για τις ελληνικές παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Ανέφερε μάλιστα ιδιαίτερα ως πρόσφατο αντικίνητρο, πέραν της έλλειψης χρηματοδότησης, την αύξηση της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών που συνεπάγονται επί της ουσίας υπερφορολόγηση χωρίς καμία ανταποδοτικότητα, αλλά και αντικίνητρο για παραμονή στην Ελλάδα άριστων επιστημόνων και στελεχών που αναζητούν πλέον εργασία στο εξωτερικό.

Κεντρικό ζητούμενο για τον ΣΕΒΕ, σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, είναι ότι ο δρόμος της εξόδου από το Μνημόνιο και της δημοσιονομικής προσαρμογής περνάει από τη μείωση των δαπανών και όχι από την αύξηση της φορολόγησης, τακτική που ακολουθεί η Ελλάδα, παρά το ότι ο ιδιωτικός τομέας που κατεξοχήν στηρίζει τα δημόσια έσοδα έχει εξαντλήσει την φοροδοτική του ικανότητα.

Από την πλευρά της η κ. Τεκτονίδου δήλωσε την πρόθεσή της για στενή συνεργασία με τον ΣΕΒΕ ως κατεξοχήν εκφραστή της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας και τη στήριξη του υπουργείου Εξωτερικών σε δράσεις εξωστρέφειας που θα αφορούν όχι μόνο τις γειτονικές χώρες της ΝΑ. Ευρώπης με τις οποίες η Βόρεια Ελλάδα έχει παραδοσιακά στενές σχέσεις αλλά και γενικότερα.

Δήλωσε ότι οι προτεραιότητες του υπουργείου εξαρτώνται άμεσα από τις προτεραιότητες των ίδιων των εξαγωγέων, που αποτελούν, ιδίως αυτήν την περίοδο της κρίσης και των δυσχερών συνθηκών, το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας.

Σημαντικό για τη Γενική Γραμματεία με έδρα την Θεσσαλονίκη είναι ο ορισμός συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων και κυρίως προϋπολογισμού ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζει και να υλοποιεί δράσεις προς όφελος της εξωστρέφειας.

Τα δύο μέρη συμφώνησαν σε μια στενή συνεργασία στο πλαίσιο της οποίας θα πρέπει να ενισχυθεί ο συντονιστικός ρόλος της Γενικής Γραμματείας στην οργάνωση της συμμετοχής βορειοελλαδικών επιχειρήσεων στις επίσημες αποστολές του υπουργείου Εξωτερικών.

Exit mobile version