Tην ανάγκη να προωθηθούν οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και δικτύων ,υπογραμμίζει ο ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο δελτίο .
Η Ελλάδα, λόγω και συμμετοχής στην ΕΕ, έχει υποχρεωτικά εφαρμόσει τις τελευταίες δεκαετίες πολλά βήματα απελευθέρωσης των αγορών αυτών, ξεκινώντας με καθυστέρηση στις αρχές της δεκαετίας του 90 με τη δημιουργία της ανταγωνιστικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας, ακολουθώντας το παγκόσμιο ρεύμα απελευθέρωσης αυτών των αγορών.
Όμως, πάντα έκανε τα μεταρρυθμιστικά βήματα με καθυστέρηση και πιο διστακτικά σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν κατάφερε ποτέ να πάψει αν είναι “αυστηρά ρυθμισμένη χώρα”, όπου νόμοι και κρατικές πρακτικές δεν επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν με ίσους όρους και με σημείο αναφοράς το συγκριτικό τους πλεονέκτημα, επισημαίνει ο ΣΕΒ.
Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων είναι μια σημαντική ευκαιρία η Ελλάδα να επιταχύνει στο πεδίο αυτό και να απελευθερώσει το υφιστάμενο αναπτυξιακό δυναμικό, αναφέρει η ανάλυση που κάνει ο τομέας μακροοικονομικής ανάλυσης και ευρωπαϊκής πολιτικής του Συνδέσμου, σημειώνοντας ότι οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές το 2011 στην Ελλάδα ήταν μόλις το 1,7% των αντίστοιχων οδικών, παρόλο που οι τελευταίες είναι οικονομικά πιο ασύμφορες ειδικά σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία φτάνει το 24%.
Το ίδιο ισχύει και για τη δρομολόγηση της διασύνδεσης των μη διασυνδεδεμένων με το δίκτυο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, που προσφέρει την ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ηλεκτροδότησης και να απομακρυνθεί το κόστος επιδότησης (700 εκ. ευρώ το 2010) που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια στον εξορθολογισμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και κατά προέκταση την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας σημαντικών παραγωγικών κλάδων της χώρας.