Σε δημόσια διαβούλευση ο νόμος για τη διάθεση διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από σήμερα ο νέος νόμος που προωθεί η
κυβέρνηση και ο Υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς και αφορά το νέο Ηλεκτρονικό
Σύστημα με το οποίο θα διατίθεται ο τηλεοπτικός χρόνος/διαφήμιση. Όπως
επισημαίνεται, στόχος είναι να γίνει πιο απλή η διαδικασία και να
εκσυγχρονιστεί η διάθεση. και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους
δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού
περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον
περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής και νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού
αλλά και την προστασία ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως των ανήλικων. Η
διαβούλευση επί του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί στην Παρασκευή 15 Ιουλίου και,
στο πλαίσιο της, θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους
συλλογικούς φορείς. Η μετάβαση στο νέο τρόπο διάθεσης του διαφημιστικού
τηλεοπτικού χρόνου θα υλοποιηθεί με ομαλό τρόπο και σε βάθος 6μήνου. Άμεσα, με
νομοθετική ρύθμιση, θα παραταθεί για ένα τρίμηνο το ισχύον καθεστώς τιμολόγησης
των διαφημίσεων.


Σε πρώτη φάση, στο σύστημα θα ενταχθούν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που
θα προκύψουν από το διαγωνισμό αδειοδότησης, καθώς και τα κανάλια της ΕΡΤ,
δεδομένου ότι αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης. Σε
δεύτερο χρόνο θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον ΜΜΕ στην ηλεκτρονική
πλατφόρμα.


«Τα κανάλια θα μπορούν να διαπραγματευθούν τις τιμές πώλησης του
τηλεοπτικού τους χρόνου όπως επιθυμούν, ορίζοντας τις τιμές εκκίνησης και
προχωρώντας στις συναλλαγές με τους ενδιαφερόμενους που θα προσφέρουν την
υψηλότερη τιμή», όπως εξήγησε ο Ν. Παππάς.


Ο υπ. Επικρατείας υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο, «θα αφαιρεθεί η
δυνατότητα των media shops ή των μεγάλων χορηγών να κατευθύνουν τη διαφήμιση
στα ΜΜΕ που τους παρέχουν τη μεγαλύτερη επιβράβευση». Οπως σημειώνει «τα
διαφημιστικά κονδύλια θα κατευθύνονται, πλέον, στα media που προσφέρουν την
καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης και ο διαφημιστικός χρόνος στον διαφημιζόμενο που
θα προσφέρει την υψηλότερη τιμή. Με τον τρόπο αυτό, θα καταργηθεί η υφιστάμενη
μεγάλη στρέβλωση της αγοράς, με τις επιστροφές, τα πιστωτικά σημειώματα, τις
απαιτήσεις για τεράστιες πιστώσεις εκ μέρους των ΜΜΕ και τις καθυστερήσεις
πληρωμών εκ μέρους ορισμένων media shops. Θα εξαφανιστούν οι θολές
διαπραγματεύσεις και, στη θέση τους, θα οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης, αφού
η συμμετοχή στο ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου θα
ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο επισφάλειας των συναλλαγών».

Exit mobile version