Επιβεβλημένη καθίσταται πλέον η επίλυση του προβλήματος Ελλάδας- πΓΔΜ, στο πλαίσιο της ανάδειξης της χώρας μας σε παράγοντα σταθερότητας στην περιοχή, επισημαίνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης.
«Oυτοπιστικές και εκτός πραγματικότητας θέσεις» θα οδηγήσουν την Ελλάδα σε αδιέξοδα και ενδεχομένως σε διεθνή απομόνωση”, πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον κ. Σαββάκη, «η διευθέτηση του ζητήματος θα έχει σαφείς θετικές επιδράσεις στις διμερείς σχέσεις των δύο χωρών, αλλά κυρίως θα συντελέσει στην εμπέδωση της σταθερότητας ολόκληρης της περιοχής των Δυτικών Βαλκανίων».
Ο κ. Σαββάκης, επισημαίνει ότι η λύση που θα συμφωνηθεί (για το ονοματολογικό της πΓΔΜ) δεν θα πρέπει να αναιρεί τα κεκτημένα της χώρας μας το 2008 στο Βουκουρέστι, αλλά και ότι θα πρέπει να περιλαμβάνει την προστασία των ελληνικών επενδύσεων και των ζητημάτων που αφορούν στις ελληνικές εμπορικές επωνυμίες.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, σημειώνει ότι η επίλυση του προβλήματος είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί το λιμάνι της πραγματικός «ευρω– λιμένας» και να αποτελέσει κόμβο για την πλωτή διασύνδεση με τον Δούναβη και σημείο εκκίνησης της εμπορικής διασύνδεσης Μεσογείου – Κεντρικής Ευρώπης
Ολόκληρη η δήλωση του κ. Σαββάκη
«Η επίλυση του προβλήματος Ελλάδας – FYROM καθίσταται πλέον επιβεβλημένη στο πλαίσιο της ανάδειξης της χώρας μας σε παράγοντα σταθερότητας στην περιοχή. Η διευθέτηση του ζητήματος θα έχει σαφείς θετικές επιδράσεις στις διμερείς μας σχέσεις, αλλά, κυρίως, θα συντελέσει στην εμπέδωση της σταθερότητας ολόκληρης της περιοχής των Δυτικών Βαλκανίων.
Όμως, κατά τον ΣΒΒΕ, η λύση που θα συμφωνηθεί δεν θα πρέπει ν΄ αναιρεί τα κεκτημένα της χώρας μας το 2008 στο Βουκουρέστι. Ουτοπιστικές και εκτός πραγματικότητας θέσεις θα οδηγήσουν τη χώρα σε αδιέξοδα και ενδεχομένως σε διεθνή απομόνωση.
Για τον επιχειρηματικό κόσμο της Βόρειας Ελλάδας, η λύση θα πρέπει να περιλαμβάνει την προστασία των ελληνικών επενδύσεων και των ζητημάτων που αφορούν στις ελληνικές εμπορικές επωνυμίες, αλλά και γενικά τις ομαλές εμπορικές και οικονομικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών που δεν θα δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό.
Τέλος, και ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, η επίλυση του προβλήματος είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πραγματικός “ευρω– λιμένας” και ν’ αποτελέσει κόμβο για την πλωτή διασύνδεση με τον Δούναβη και σημείο εκκίνησης της εμπορικής διασύνδεσης Μεσογείου– Κεντρικής Ευρώπης».