Την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, 14 Ιουλίου θα είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα και τα σουπερμάρκετ της χώρας, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Ωστόσο επισημαίνεται ότι η λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων είναι προαιρετική, σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Σύμφωνα με τη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (Γ.Ο.Κ.Ε.) , καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει τα εξής:
-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
-Επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως… %»).
-Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
-Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις
Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
–Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική
–Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
–Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
–Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από… % έως… %»).
–Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
–Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.