Ρεκόρ σημείωσαν οι καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε πέρυσι τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών από την ίδρυσή του και υπερδιπλάσιο αριθμό αναφορών από την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Παρ’ όλα αυτά, πέτυχε ποσοστό επίλυσης που ξεπερνά το 82,53%, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς κανένα κόστος για τα εμπλεκόμενα μέρη.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, παραδίδοντας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο, την Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2016.

Στη συνάντηση παρέστησαν η αναπληρώτρια Συνήγορος και Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη και η βοηθός Συνήγορος, Βασιλική Μπώλου.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Ζαγορίτης δήλωσε: «Παραδώσαμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλο, την Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για το 2016 και τον ενημερώσαμε για το έργο μας. Επισημάναμε ότι η Αρχή δέχθηκε πέρυσι τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών από την ίδρυσή της και υπερδιπλάσιο αριθμό αναφορών από την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Παρ’ όλα αυτά πέτυχε ποσοστό επίλυσης που ξεπερνά το 82,53%, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς κανένα κόστος για τα εμπλεκόμενα μέρη.

Όπως ανέφερα στον κ. Πρόεδρο, το 2016 ήταν χρονιά που σηματοδότησε νέους δρόμους στη διαμεσολάβηση: Τέθηκε σε ισχύ ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας, η παρακολούθηση της τήρησης του οποίου ανατέθηκε στον Συνήγορο του Καταναλωτή και, παράλληλα, άρχισε η εφαρμογή της ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, εγχώριων και διασυνοριακών, μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών, αναφέρει το ΑΠΕ. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, ο Συνήγορος του Καταναλωτή πέτυχε την επίλυση όλων των υποθέσεων που του διαβιβάσθηκαν, στη συντριπτική πλειοψηφία τους υπέρ των καταναλωτών, με μέσο χρόνο ολοκλήρωσής της τις 48 ημέρες».

«Σήμερα είναι η Ημέρα της Ευρώπης. Με αυτήν την ευκαιρία, θα ήθελα να επισημάνω τη συμβολή του ευρωπαϊκού δικαίου στη διαμόρφωση ενός ελάχιστου ενιαίου επιπέδου προστασίας των καταναλωτών, μέσα από μία δέσμη Οδηγιών και Κανονισμών που εκδόθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες. Η νομοθετική αυτή προστασία, όμως, γίνεται πραγματικότητα μέσα από τη λειτουργία αποτελεσματικών φορέων εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών, όπως είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή. Η διασφάλιση της πρόσβασης του καταναλωτή στα αναγκαία προϊόντα και τις υπηρεσίες συνιστά, άλλωστε, ειδικότερη έκφανση του συνταγματικώς κατοχυρωμένου δικαιώματος του πολίτη-καταναλωτή για οικονομική ελευθερία και ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, ιδιαίτερα στις συνθήκες παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε», πρόσθεσε ο κ. Ζαγορίτης.


Exit mobile version