Ψηφιακή ταυτότητα: Προβλήματα στη λειτουργία της εφαρμογής – Πού οφείλονται

Από την Τρίτη μπορεί κάποιος να ανεβάζει την ψηφιακή ταυτότητα στην εφαρμογή του COVID Free Wallet.

Όμως, πολλοί πολίτες συνάντησαν προβλήματα κατά τη διαδικασία δημιουργίας και αποθήκευσης του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας.

Όσοι προσπαθούσαν να υλοποιήσουν την απαιτούμενη διαδικασία μέσω Taxisnet από ένα σημείο και μετά η εφαρμογή έβγαζε το μήνυμα «error» ή αρκετοί έκαναν λόγο για καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr αυτό οφείλεται στη μεγάλη κίνηση και επισκεψιμότητα στην πλατφόρμα από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της.

Αυτό από τη μία είναι θετικό, καθώς δείχνει το ενδιαφέρον των πολιτών να δημιουργήσουν την ψηφιακή ταυτότητα και να την αποθηκεύσουν στο COVID Free Wallet προκειμένου να διευκολυνθούν οι έλεγχοι όταν επισκέπτονται καταστήματα εστίασης, ψυχαγωγίας και εμπορικά.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, τα προβλήματα αποτυπώνουν και το ότι τα συστήματα χρειάζονται διαρκή αναβάθμιση προκειμένου να «αντέξουν» τον μεγάλο όγκο επισκεπτών.

Η διαδικασία δημιουργίας και αποθήκευσης του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας

Η διαδικασία δημιουργίας και αποθήκευσης του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας είναι ιδιαίτερα απλή:

-Αρχικά ο πολίτης πρέπει να εγκαταστήσει μέσα από τις πλατφόρμες iOS και Android για κινητές συσκευές και tablet τη νέα έκδοση της εφαρμογής Covid Free GR Wallet.

-Στη συνέχεια, μπαίνει στην οθόνη «Ταυτοπροσωπία» και ξεκινά τη διαδικασία έκδοσης του εγγράφου εισάγοντας τους κωδικούς Taxisnet ή web banking (εφόσον ο τραπεζικός λογαριασμός που αντιστοιχεί στους κωδικούς web banking είναι επικαιροποιημένος).

-Για την ολοκλήρωση της αυθεντικοποίησης απαιτείται η εισαγωγή κωδικού μιας χρήσης (One Time Password – OTP), ο οποίος αποστέλλεται με SMS στον επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου του πολίτη.

Μόλις ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία αυθεντικοποίησης, το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας δημιουργείται αυτόματα και αποθηκεύεται με ασφαλή τρόπο στην εφαρμογή Covid Free GR Wallet.

Επιπλέον, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να το αποθηκεύσει και στο wallet της συσκευής του.

Η άντληση των στοιχείων γίνεται από το Μητρώου Δελτίων Αστυνομικών Δελτίων της Ελληνικής Αστυνομίας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας που δημιουργείται από το gov.gr λαμβάνει μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και QR code.

Προσοχή: Για την ταυτοποίηση στο Covid free GR app μέσω Taxis απαιτείται να έχει πιστοποιηθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου μέσω ΓΓΠΣΔΔ και του μητρώου επικοινωνίας.

Αντίστοιχα, για τραπεζική ταυτοποίηση πρέπει τα στοιχεία να είναι επικαιροποιημένα.

Τι στοιχεία περιέχει το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας

Το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας περιέχει στοιχεία του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας και συγκεκριμένα:

-ονοματεπώνυμο,

-ημερομηνία γέννησης

-και φωτογραφία.

Με τον τρόπο αυτό, σε όποιο σημείο απαιτείται έλεγχος πιστοποιητικού COVID κατά την είσοδο, αντί για την ταυτότητά τους οι πολίτες μπορούν πλέον να επιδεικνύουν το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας, χωρίς να επιτρέπεται αυτό να σκανάρεται από τους υπαλλήλους των καταστημάτων.

Πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας

Το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο για ελέγχους των πιστοποιητικών σύμφωνα με τα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς της COVID-19. Δεν υποκαθιστά σε καμία άλλη περίπτωση την Αστυνομική Ταυτότητα, ούτε αποτελεί ταξιδιωτικό έγγραφο.

Ως εκ τούτου, κατά τον έλεγχο των πιστοποιητικών COVID το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας απλώς επιδεικνύεται και δεν σκανάρεται από τους υπαλλήλους των καταστημάτων, παρά μόνο από τα αρμόδια κρατικά όργανα και μόνο κατόπιν αυθεντικοποίησής τους με Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης.


Exit mobile version