«Ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί η επένδυση της Fraport στην Ελλάδα: του ελληνικού κράτους και του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (TΑΙΠΕΔ), καθώς και της Fraport Greece» κατά τον πρόεδρό της Στέφαν Σούλτε, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα προσκεκλημένος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. Με την ευκαιρία αυτή παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο.
Ο πρόεδρος της Fraport είπε, επίσης, ότι πιστεύει «στη δυνητική και επιτυχημένη ανάπτυξη της Ελλάδας, ειδικότερα της τουριστικής βιομηχανίας της. Η λήψη οικονομικών μέτρων είναι βεβαίως σωστή, όσο δύσκολη κι αν είναι. Είναι, όμως, επίσης πολύ σημαντικό να υπάρχουν επενδύσεις. Μόνο οι επενδύσεις μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και οικονομική ανάκαμψη. Ελπίζω, βεβαίως, ότι το έργο υποδομής που υλοποιούμε θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα βλέπει μπροστά, δημιουργώντας ένα νέο, δυναμικό περιβάλλον επενδύσεων για τη χώρα και τους ανθρώπους της».
O Στέφαν Σούλτε δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν θα γίνουν απολύσεις, αντιθέτως θα γίνουν νέες προσλήψεις: «Ο στόχος μας για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια είναι η ανάπτυξη. Συνεπώς, θα χρειαστούμε περισσότερο προσωπικό, θέλουμε να προσλάβουμε όσο το δυνατόν περισσότερους υπαλλήλους στη Fraport Greece» είπε και προσέθεσε: «θα είμαστε ευτυχείς αν μεγάλο μέρος του υφιστάμενου προσωπικού του φορέα διαχείρισης των αεροδρομίων αποφασίσει να μας ακολουθήσει στην αποστολή μας. Θέλουμε πραγματικά να συνεργαστούμε μαζί τους».
Για τα οφέλη που θα υπάρξουν για την Ελλάδα, ο πρόεδρος της Fraport σημείωσε: «Η ελληνική τουριστική βιομηχανία θα ευνοηθεί από την προώθηση των πόλεων και των περιφερειών όπου βρίσκονται τα αεροδρόμια, ως ταξιδιωτικών προορισμών, μέσω του παγκόσμιου δικτύου της Fraport. Στόχος είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η ανάπτυξη του τουρισμού θα τονώσει την απασχόληση σε άλλους τομείς όπως η διαμονή, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το λιανεμπόριο, οι κατασκευές και διάφορες άλλες υπηρεσίες. Θα υπάρξουν συμβόλαια με εταιρείες στις περιοχές που εξυπηρετούνται από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, συνεπώς, θα διασφαλιστούν θέσεις εργασίας και θα δοθεί ώθηση στις τοπικές οικονομίες».
Αναφερόμενος στους στόχους της Fraport ο Στέφαν Σούλτε είπε ότι «οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν έργα υποδομής που φτάνουν τα 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι το 2020. Βραχυπρόθεσμα, σκοπεύουμε να πετύχουμε «γρήγορες νίκες, δηλαδή άμεσες βελτιώσεις που θα επηρεάσουν θετικά τη λειτουργία των αεροδρομίων. Τα περισσότερα από τα περιφερειακά αεροδρόμια χρειάζονται ανακαίνιση και επέκταση. Οι επιβατικοί σταθμοί είναι πολύ μικροί και πρέπει να αναβαθμιστούν. Οι χρόνοι αναμονής σε μερικά αεροδρόμια είναι ιδιαιτέρως μεγάλοι κατά την καλοκαιρινή περίοδο».
Στις επικρίσεις περί ξεπουλήματος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ο πρόεδρος της Fraport διευκρίνισε: «οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες επενδυτών κατέθεσαν τις προσφορές τους, με την κοινοπραξία της Fraport να καταθέτει την πιο ανταγωνιστική προσφορά, οικονομικά και τεχνικά. Οι όροι και οι κανονισμοί, οι οποίοι περιλαμβάνονται στις συμβάσεις παραχώρησης, είναι τυπικοί διεθνών έργων σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, όπου προβλέπουν τη δίκαιη κατανομή κινδύνων και ευκαιριών μεταξύ των συμβαλλόμενων».
Ο Στέφαν Σούλτε είπε επίσης ότι «φυσικά με την προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης των 1,234 δισεκατομμυρίων ευρώ, το ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης που ανέρχεται σε 22,9 εκατομμύρια ευρώ και το ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης που ισούται σχεδόν με το ένα τρίτο των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece, παίρνουμε το τυπικό “επενδυτικό ρίσκο”. Επιπλέον, θα επενδύσουμε περισσότερα από 330 εκατομμύρια ευρώ στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια μέχρι το 2020».
Συμπλήρωσε δε ότι «μετά το πέρας αυτής της περιόδου, θα υπάρξουν κι άλλες επενδύσεις σχετικά με τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς ακόμη επενδύσεις προσανατολισμένες στην αύξηση της επιβατικής κίνησης».