ΠΟΣΕ ΙΚΑ – ΠΟΠΟΚΠ: Μεγαλώνει η κόντρα με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ

Θλιβερή και ιδιαίτερα
ανησυχητική χαρακτηρίζει η ΠΟΠΟΚΠ και η ΠΟΣΕ ΙΚΑ την ανακοίνωση της διοίκησης του ΕΦΚΑ ,”επειδή
επιβεβαιώνονται όλες οι ανησυχίες, οι διαπιστώσεις και οι καταγγελίες μας”.
Γεγονός που προκύπτει σαν έμμεση ομολογία από τη στιγμή που αποφάσισαν να
σχολιάσουν και να αναφερθούν επιλεκτικά στα ζητήματα του ενιαίου μητρώου και
της ασφαλιστικής ικανότητας, παρακάμπτοντας μέσω μιας μελλοντικής «άμεσης
συνολικής απάντησης» όλα τα υπόλοιπα
κρίσιμα ζητήματα, από τον εμπαιγμό
σχετικά με τη διαδικασία απονομής νέων συντάξεων και το οργανωτικό χάος μέχρι
το Οργανόγραμμα και τα ζητήματα του προσωπικού. Αναμένουμε ωστόσο.


Σε ό,τι αφορά στην «παραπληροφόρηση» και στη «διαστρέβλωση» της πραγματικότητας την οποία δήθεν επιχειρούμε, αναφέρουμε τα
εξής :


  • Για το
    «απάνθισμα λεπτολογιών» : Δεν αποτελεί
    «λεπτολογία» κύριοι για κανέναν
    ασφαλισμένο (ούτε συνάδελφο που αντιμετωπίζει το αίτημα) να μην μπορεί να
    εκδοθεί βεβαίωση Απογραφής Μητρώου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (απόδοσης ΑΜΑ) επειδή αυτό έχει χαθεί από το λειτουργικό
    περιβάλλον του χρήστη ΟΠΣ-ΙΚΑ, όταν η βεβαίωση αυτή ή η ύπαρξη του ΑΜΑ στο
    σύστημα συνδέεται με :


1. Πρόσληψη του ασφαλισμένου και υποβολή ΑΠΔ από τον
εργοδότη του.


2. Χορήγηση Βεβαίωσης χρόνου ασφάλισης προκειμένου να
συμμετάσχει σε τρέχοντες διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.


3. Παροχές σε είδος.


4. Μεταβίβαση Σύνταξης Θανάτου.


Ερώτηση: Η «σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή» που
αναφέρουν και ενεργοποιήθηκε στις 16/01/2017 λειτουργεί χωρίς Αριθμό Μητρώου ΙΚΑ;


(Ανάλογα προβλήματα με
το Ενιαίο Μητρώο αντιμετωπίζουν και τα υπόλοιπα Ταμεία)



  • Για τον «άμεσο κίνδυνο απώλειας»: Όπως αναφέρει και η ανακοίνωσή μας
    επισημαίνουμε «απώλεια από το λειτουργικό περιβάλλον των χρηστών» και
    «πάγωμα διαδικασίας», δεν αναφέρουμε πουθενά την οριστική τους απώλεια. Όσο για
    την αναφορά τους ότι «έχουν δρομολογηθεί
    οι διαδικασίες άμεσης διευκρίνησης και αποκατάστασης από την ΗΔΙΚΑ και την INTRASOFT» ας
    απολογηθούν για ποιο λόγο αγνόησαν τόσο τη δική μας πρόταση όσο και τις
    προτάσεις δεκάδων έμπειρων συναδέλφων, η συγκεκριμένη διαδικασία να
    πραγματοποιηθεί ΠΡΙΝ την έναρξη λειτουργίας του ενιαίου μητρώου και όχι εκ των
    υστέρων. Περιμένουμε απάντηση, όπως απάντηση περιμένουν οι χιλιάδες
    ασφαλισμένοι που υποχρεώνονται να προσέλθουν στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ για
    επικαιροποίηση των στοιχείων τους. Χωρίς επίσης να αμφισβητούμε την προσπάθεια
    και το ζήλο των συναδέλφων της ΗΔΙΚΑ, είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στα
    χιλιάδες ζητήματα που ανακύπτουν καθημερινά σε ολόκληρη την Ελλάδα.



  • Για το ότι
    “συγκεντρώνουν στοιχεία παρατηρήσεις…” : Η κατάσταση δεν «αγνοείται» ούτε από τους
    συνδικαλιστές ούτε από τους υπόλοιπους συναδέλφους. Αλλά όλη αυτή η διαχείριση
    έπρεπε να είχε συμβεί ομαλά και πριν το άνοιγμα του συστήματος για το κοινό,
    όπως αναφέρουμε και παρακάτω. Γι’ αυτό το λόγο θεωρούσαμε ότι ο ΕΦΚΑ δεν ήταν
    έτοιμος να λειτουργήσει από 1/1/2017.



  • Για το “δήθεν
    απαραίτητο υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή” : Ακόμη κι αν
    αμφισβητήσουμε όπως κάνουν αυτοί τη νοημοσύνη όλων των εκπαιδευθέντων
    υπαλλήλων, είναι παγκοσμίως γνωστό ότι σε κάθε εφαρμογή νέων πληροφοριακών
    συστημάτων που εφαρμόζονται σε ΕΘΝΙΚΟ επίπεδο, είναι απαραίτητη
    η χρήση εφαρμογών demo από τους χρήστες για ένα χρονικό διάστημα λίγων ημερών
    (σ’ αυτό συμφωνούμε με τη Διοίκηση) προς εξοικείωσή τους, καθώς και ανάδειξη
    των τυχών προβλημάτων ΠΡΙΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ. Αποτελεί πράγματι παγκόσμια πρωτοτυπία, η
    πρώτη λειτουργική εφαρμογή του συστήματος ΕΦΚΑ για το κοινό να γίνεται την ίδια
    μέρα που ανοίγει και για τους χρήστες.



  • Τέλος για ότι αφορά στην παροχή «ασφαλιστικής
    ικανότητας», η αναφορά μας ήταν σύντομη και συγκεκριμένη : «Ανησυχούμε για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν σχετικά με την
    αυτόματη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας που δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί
    όπως γίνεται κάθε χρόνο για όλους τους ασφαλισμένους που έχουν τις σχετικές
    προϋποθέσεις».
    Ανησυχία που αφορά στο γεγονός ότι αντί για τον Δεκέμβριο
    που το σύστημα εμφάνιζε κάθε χρόνο
    αυτόματα ενήμερους τους ασφαλισμένους που είχαν τις προϋποθέσεις, είχαμε φτάσει
    στα μέσα Φεβρουαρίου και απάντηση για το πότε αυτό πρόκειται να συμβεί δεν
    είχαμε πάρει. Ω του θαύματος δε, την επομένη της ανακοίνωσής μας για έναν –
    περιορισμένο – αριθμό ασφαλισμένων άρχισε να εμφανίζεται η ασφαλιστική
    ικανότητα, όχι όμως και για τα
    προστατευόμενα μέλη τους.



Εμείς λοιπόν οι ειρωνικά
αναφερόμενοι ως “έμπειροι υπάλληλοι και ικανοί συνδικαλιστές”
θελήσαμε να αποτυπώσουμε την πραγματικότητα και
απευθυνθήκαμε γι αυτό στους συναδέλφους μας που εργάζονται στα γκισέ των
περιφερειακών υπηρεσιών οι οποίοι αντιμετωπίζουν την καθημερινή αγωνία, το
άγχος αλλά και τον εκνευρισμό ή την οργή των ασφαλισμένων. Μια πραγματικότητα διαφορετική από την
ωραιοποιημένη και εικονική την οποία παρουσιάζουν οι διάφοροι «σύμβουλοι» στον
Διοικητή του ΕΦΚΑ και στην Πολιτική Ηγεσία. Ας ρωτήσουν τουλάχιστον τα «θύματα»
της «παραπληροφόρησής μας» δηλαδή τους ίδιους τους ασφαλισμένους. Όσο για την
αναφορά σε «καλοπροαίρετους» χτύπησαν
λάθος πόρτα. Τις συγκεκριμένες αλλά και τις συνολικές πολιτικές τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων αντίστοιχων
Κυβερνήσεων τις πολεμάμε από την πρώτη μέρα γι αυτό ούτε καλή «προαίρεση», ούτε
καλή «προδιάθεση» έχουμε γενικά απέναντί τους.


Exit mobile version