Την υποχρεωτική χρήση κράνους από αναβάτες οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα-rollers, τροχοσανίδες -skateboards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα), καθώς και την αύξηση σε πέντε, των μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης για την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με δίπλωμα δικύκλου έως 125 κε, προβλέπουν οι νομοτεχνικές βελτιώσεις που επέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στο νομοσχέδιο για την Αστική Κινητικότητα και Μικροκινητικότητα που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή. “Οι αλλαγές αυτές έγιναν μετά από τη συζήτηση που προηγήθηκε στη Βουλή” είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Σε παρέμβασή του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Γιαννούλης ρώτησε γιατί κατατέθηκε εκπρόθεσμα η συγκεκριμένη τροπολογία για το ζήτημα του επαρκούς αερισμού των λεωφορείων, θέμα που όπως είπε, επισημαίνεται εδώ και μήνες. Επίσης αναρωτήθηκε “ποια νέα απευθείας ανάθεση-μαμούθ” ετοιμάζει η κυβέρνηση. Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής Μ. Κατρίνης είπε ότι είναι οξύμωρο, λίγες μέρες μετά την αλλαγή του πλαισίου που, σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι υπέρ της μεγαλύτερης διαφάνειας, να ερχόμαστε με διαδικασίες της πρότερης νομοθεσίας.
Ανταπαντώντας, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε το σώμα ότι αυτή τη στιγμή στην ΕΕ, δεν υπάρχουν μηχανήματα καθαρισμού αέρα. Ήρθαμε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ και είπαμε, ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι, όταν και εφόσον υπάρξει δυνατότητα προμήθειας, να κινηθούμε με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια. Δεν μιλάμε για απευθείας ανάθεση αλλά για διαπραγμάτευση με τη διαδικασία του ν.4412/2016 που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, διότι η πανδημία μας έφερε προ τετελεσμένων γεγονότων, έτσι ώστε, όταν αυτά τα μηχανήματα πιστοποιηθούν και βγουν στην αγορά, να είμαστε έτοιμοι, με ταχύτητα και διαφάνεια να τα πάρουμε. Όπως σημείωσε ο υπουργός, τέτοια μηχανήματα υπάρχουν σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ η πιστοποίησή τους στην Ευρώπη είναι θέμα εβδομάδων ή μηνών.