Πιερρακάκης: Θέλουμε το σύνολο των αλληλεπιδράσεων πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος να πραγματοποιούνται ψηφιακά

Το νέο, ψηφιακό πρόσωπο του κράτους και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του παρουσίασε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων με αφορμή τα τρία χρόνια λειτουργίας του gov.gr.

«Η συμπλήρωση τριών ετών από τη λειτουργία του gov.gr αποτελεί για εμάς στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μια εξαιρετική ευκαιρία να μιλήσουμε αναλυτικά για το νέο πρόσωπο του κράτους. Είναι μια ευκαιρία όχι μόνο να παρουσιάσουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που υλοποιήσαμε, αλλά να αναλύσουμε τη φιλοσοφία, τη δομή και τα επόμενα βήματα του ψηφιακού κράτους», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Όπως είπε, «το gov.gr ήταν και παραμένει μια ομαδική δουλειά. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ υπουργείων και κρατικών φορέων, αλλά και αποτέλεσμα της σύμπραξης στελεχών του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Ομαδική υπόθεση θα είναι και η παρουσίασή του». Αναφερόμενος μάλιστα στην εκδήλωση που έχει οργανώσει το υπουργείο για την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου τονίζει ότι «στα διάφορα πάνελ της εκδήλωσης θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε ορισμένους από τους ‘αφανείς ήρωες’ αυτής της καθημερινής προσπάθειας».

Ο υπουργός υπογραμμίζει ότι «η πρόοδος που έχουμε ήδη καταγράψει αποτυπώνεται τόσο στην καθημερινότητα όλων των πολιτών, όσο και στους αριθμούς. Ο τριπλασιασμός των ψηφιακών υπηρεσιών – από τις 501 σε πάνω από 1.500 – έχει παράξει σχεδόν εκατονταπλάσιες ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο. Και ακριβώς αυτή η εκθετική αύξηση από τα 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2018 στα 772 εκατομμύρια του 2022 μεταφράζεται σε πάνω από 100 ουρές που γλιτώνει κάθε χρόνο κατά μέσο όρο ένας πολίτης.

Ωστόσο, η εκδήλωσή μας δεν θέλουμε να λειτουργήσει απλά σαν ένας απολογισμός, αλλά φιλοδοξούμε να αποτελέσει μια εικόνα από το προσεχές μέλλον – πώς, δηλαδή, οραματιζόμαστε το gov.gr στην τελική του εκδοχή. Ο στόχος μας είναι οριοθετημένος: θέλουμε στο τέλος της επόμενης τετραετίας το σύνολο των αλληλεπιδράσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος να πραγματοποιούνται ψηφιακά», είπε ο υπουργός.

Αξίζει να σημειωθεί  ότι στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη διατίθενται 11 κατηγορίες μεταξύ των οποίων πολίτης και καθημερινότητα, γεωργία και κτηνοτροφία, δικαιοσύνη, εκπαίδευση, επιχειρηματική δραστηριότητα, περιουσία και φορολογία, εργασία και ασφάλιση, οικογένεια, πολιτισμός και αθλητισμός, υγεία πρόνοια, στράτευση. Η Πύλη, φιλοξενεί όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες των υπουργείων, φορέων, οργανισμών, ανεξάρτητων αρχών και περιφερειών του Δημοσίου, που παρέχονται ήδη μέσω διαδικτύου.

Οι νέες υπηρεσίες τον Ιανουάριο 2023

Το Ιανουάριο του 2023 προστέθηκαν εννιά ακόμη υπηρεσίες. Συγκεκριμένα:

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

* Καταγγελία καταναλωτή

* Υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου στον Ν. 4887/2022 για την επιχειρηματικότητα 360

Υπουργείο Εσωτερικών

* Πορεία υπόθεσης κτήσης ιθαγένειας

Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

* Πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικού ταξί – Πράσινα ταξί

Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)

* Έναρξη ατομικής επιχείρησης

Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.Υ.Π.Α.)

* Εφάπαξ χρηματική παροχή 300Euro για μακροχρόνια (άνω των 5 ετών) ανέργους

Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ)

* Απονομή σύνταξης ομογενών

* Εξωιδρυματικό επίδομα παραπληγίας

* Προσυνταξιοδοτική βεβαίωση

Exit mobile version