Την αισιοδοξία του ότι με την πάροδο του χρόνου, ο ΕΦΚΑ θα ενδυναμώσει την κοινωνική ασφάλιση, διατύπωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 Fm», ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος, υπογραμμίζοντας πως τα έσοδα τον Ιανουάριο κατέγραψαν άνοδο 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ο υφυπουργός επανέλαβε πως 90% των αγροτών και 80% των ελεύθερων επαγγελματιών κατέβαλαν λιγότερες εισφορές, γεγονός που οδήγησε σε υψηλή εισπραξιμότητα και τον Φεβρουάριο σε πλεόνασμα περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Ερωτηθείς για τις ομάδες επαγγελματιών που έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, χωρίς να σχολιάσει την κίνηση των επαγγελματιών, είπε ότι έχουν προσφύγει οι γιατροί, το ταμείο των οποίων κατέγραφε τη μεγαλύτερη καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ζητούσαν μέσα από τις Ενώσεις τους να γίνει αυτό που τελικά έγινε. «Δεν ξέρω γιατί κάνουν προσφυγές» σχολίασε ο κ. Πετρόπουλος. Για τα μπλόκακια είπε ότι υπάρχει σύγχυση, ενδεχομένως και από την πλευρά του υπουργείου δεν κατέστη ξεκάθαρο το σε τι συνιστώνται οι αλλαγές.
Πάντως, όπως τόνισε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το νέο σύστημα καταργεί σε μεγάλο βαθμό τη γραφειοκρατία και στοχεύει στην άμεση και καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Διευκρίνισε: «Εξυπηρετεί όλους τους ασφαλισμένους, ειδικά στα νησιά, καθώς δεν χρειάζεται να έρθει κανείς στην Αθήνα για να κάνει τη δουλειά του και εξυπηρετείται από την περιοχή του είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, είτε μέσω όλων των καταστημάτων των παλαιών ταμείων, αφού δεν κλείνει κανένα κατάστημα του ΟΓΑ ή του ΙΚΑ». Επίσης σημείωσε ότι πλέον η ασφαλιστική ενημερότητα δεν θα δίνεται κάθε τόσο από τους φορείς αλλά θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος να την εκτυπώνει, ενώ στο μέλλον δεν θα χρειάζεται ούτε καν αυτό, αφού θα ενημερώνεται απευθείας το σύστημα. Ο ασφαλισμένος θα έχει προσωπικό λογαριασμό, θα μπορεί να βλέπει στο κομπιούτερ του τα ένσημά του και θα ξέρει ανά πάσα στιγμή τη σύνταξη που θα παίρνει. Ο κ. Πετρόπουλος υπογράμμισε και την τηλεφωνική εξυπηρέτηση, η οποία θα επεκταθεί. Τέλος, αναφέρθηκε στα προβλήματα με τα μητρώα αρκετών ταμείων, που δεν είναι ενημερωμένα, και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το υπουργείο. Ωστόσο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι τι σύστημα θα λειτουργήσει πολύ γρήγορα και πολύ καλύτερα.
«Έχουμε φροντίσει ώστε η κατανομή των υπηρεσιών μας να συνυπολογίζει αποστάσεις και δομές των δήμων (…) χωρίς να κλείνουμε κανένα κατάστημα» σημείωσε.
Για την εισφοροδιαφυγή είπε: «Δημιουργούμε λογισμικό σύστημα που εντοπίζει το πού υπάρχει εισόδημα ή πού υπάρχει και δεν εμφανίζεται, γίνονται διασταυρώσεις και από την φορολογική Αρχή και από λογισμικά του υπουργείου Εργασίας που θα μπουν σε εφαρμογή από την επόμενη χρονιά».
Σχετικά με την πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τους τρεις πυλώνες στην κοινωνική ασφάλιση, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχολίασε: «Αν οι τρεις πυλώνες ενίσχυαν την κοινωνική ασφάλιση δεν θα είχαμε αντίρρηση στην πρόταση της ΝΔ. Αλλά οι τρεις πυλώνες περιορίζουν την κοινωνική ασφάλιση. Άλλωστε, ο κ. Μητσοτάκης είχε προτείνει να αναλάβουν ένα μεγάλο μέρος και οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Καταλαβαίνετε πως τα ποσά που θα ζητούσαν θα ήταν αστρονομικά. Ενδεχομένως εάν στο μέλλον οι τρεις πυλώνες θα μπορούσαν να ενισχύσουν την κοινωνική ασφάλιση, δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση να το δούμε».
Καταλήγοντας ο κ. Πετρόπουλος εξέφρασε την αισιοδοξία του για το νέο σύστημα και ζήτησε: «Να δοθεί χρόνος, ώστε να αποτυπωθούν τα θετικά αποτελέσματα που περιμένουμε από τον σχεδιασμό μας». Πρόσθεσε μάλιστα πως η θετική πορεία της ασφάλισης -κυρίως στο σκέλος των εσόδων- θα έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη παροχή για τους ασφαλισμένους που μετά την κατάργηση του ΕΚΑΣ έχουν απώλειες.
«Όσο περνάει ο καιρός και ο ασφαλισμένος καταλαβαίνει ότι διευκολύνεται περισσότερο, θα δει ότι αξίζει να στηρίξει την κοινωνική ασφάλιση» κατέληξε ο υφυπουργός.