Πελεγρίνης: Προσπάθεια εξορθολογισμού του καθεστώτος στα ιδιωτικά σχολεία

Γίνεται μία προσπάθεια να εξορθολογιστεί το καθεστώς στα ιδιωτικά σχολεία, με στόχο να διασφαλιστούν εκείνες οι λειτουργίες που είναι απαραίτητες ώστε η εκπαίδευση που είναι υποχρεωμένα τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν, να παρέχεται κάτω από τους πλέον ομαλούς όρους. Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο FM 104,9”, ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι “το καθεστώς στα ιδιωτικά σχολεία ήδη ήταν εξορθολογισμένο επί Γιαννάκου και ακόμα πιο πριν, επί Ράλλη. Απλώς ο κ. Αρβανιτόπουλος με τον κ. Λοβέρδο κατήργησαν αυτή τη διάταξη με αποτέλεσμα οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στο έλεος των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων”.

Εξηγώντας τη σχετική τροπολογία που προωθείται είπε: “αυτό που λέει τώρα η τροπολογία είναι ότι τα δύο πρώτα χρόνια που προσλαμβάνεις τον εκπαιδευτικό μπορείς να τον απολύσεις ανά πάσα στιγμή εφόσον δεν σου κάνει, αλλά μετά τα δύο χρόνια μπορείς πάλι να αποφασίσεις να τον απολύσεις αλλά με αιτιολογημένη, όμως, έκθεση”. Έκανε, παράλληλα λόγο για μια ορθολογική διάταξη που εισάγει κανόνες οι οποίοι θα διασφαλίζουν και τα συμφέροντα των εργαζομένων και συγχρόνως τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων για να παρέχουν αυτό που προτίθενται να προσφέρουν.

Εκτίμησε, άλλωστε, ότι “υπάρχουν και άλλες παρατάξεις, όπως το Ποτάμι, που συμφωνούν με αυτή τη διάταξη, με τη διαφορά ότι συζητούν αυτή τη στιγμή ποιο θα είναι το όργανο που θα ελέγχει αυτή την αιτιολογημένη απόλυση του εκπαιδευτικού από τα ιδιωτικά”.

Ο υφυπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι κατά το Σύνταγμα η εκπαίδευση στους μαθητές παρέχεται από τα δημόσια και τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ μιλώντας για τα ιδιωτικά σχολίασε ότι “διαδραματίζουν σοβαρό ρόλο, παρέχουν εκπαίδευση, πολλά από αυτά υψηλού επιπέδου”.

Σχετικά με την ειδική αγωγή υπογράμμισε ότι “πρέπει να αποτελεί κύριο μέλημα ενός υπουργείου παιδείας γιατί η εκπαίδευση που παρέχεται στους ελληνόπαιδες πρέπει να είναι ισότιμη. Δεν πρέπει να έχουν περισσότερο μερίδιο στην εκπαίδευση άνθρωποι που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα, από άλλους που αντιμετωπίζουν, και γι αυτό πρέπει να εξασφαλίσει κανείς και τους όρους αυτούς”.

Παρουσιάζοντας τον εν λόγω σχεδιασμό του υπουργείου ανέφερε: “εκείνο που θέλουμε ως υπουργείο είναι να μην δημιουργούμε ειδικά σχολεία ειδικής αγωγής – πέρα από τις πολύ βαριές περιπτώσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην τάξη τα παιδιά – όπου εκεί θα πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε τα παιδιά με ιδιαιτερότητες να υπάρχουν μέσα στην τάξη. Έτσι ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει και γνώσεις τέτοιας εκπαίδευσης για να μπορεί να φροντίζει αυτά τα παιδιά αλλά και ο εξειδικευμένος εκπαιδευτικός της ειδικής αγωγής θα πρέπει να έχει γενικότερες γνώσεις ώστε να μπορεί πέρα από τα παιδιά της ειδικής αγωγής να προφέρει γνώσεις στα παιδιά. Ο στόχος μας είναι να υπάρχει ένα ενιαίο σχολείο μέσα στο οποίο θα είναι ενταγμένη και η ειδική αγωγή”.

Για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση είπε ότι ενώ στο παρελθόν υπήρχαν τα διαπολιτισμικά σχολεία όπου παιδιά διαφορετικών χωρών ελάμβαναν την εκπαίδευση, αυτή τη στιγμή γίνεται προσπάθεια να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις “για μια διαπολιτισμική εκπαίδευση όπου στις τάξεις θα υπάρχουν μαθητές διαφόρων χωρών και ελληνόπουλα και θα παίρνουν μια τέτοια γνώση που δεν θα καταταργεί τις ιδιαιτερότητές τους”.

Απαντώντας σε ερώτηση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς επισήμανε ότι θα προσληφθεί ίδιος αριθμός εκπαιδευτικών με πέρσι για να καλυφθούν τα κενά και πρόσθεσε: “το μεγάλο κύμα των αναπληρωτών καταβάλλεται προσπάθεια να βρίσκεται στα σχολεία με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Ήδη -και αυτό είναι πολύ σημαντικό όσο και αν είναι αυτονόητο -όλα τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία από τον Αύγουστο και θέλουμε και οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις θέσεις τους την ώρα που θα αρχίσουν τα σχολεία”.


Exit mobile version